Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 08:58   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Og det aner meg at alle de andre foreldrene har med sjokoladelangpannekake, finnes det noe annet som passer for masse bråkete barn og voksne som jeg klarer å bake?

Jeg lurte på de peanøttsmørkjeksene som jeg har lest om her inne, de er jo melk- og glutenfrie også, det er vel hyggelig og inkluderende. Men jeg vet ikke om barnehagebarn vanligvis får lov til å spise peanøtter? Kanskje foreldre liker dem?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:01   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Disse veldig mektige og søte havrekjeksene med rosiner i liker poden min godt, og alle voksne jeg har gitt dem til også. Ingen nøtter i heller, og ikke sjokolade, så det er en OK avveksling sånn sett. Det går selvsagt godt an å lage mange små kjeks i stedet for 18 store.

Havrekjeks med rosiner (18 store)

1,2 dl mel
1/2 ts salt
1/2 ts bakepulver
220 g usaltet smør
2,5 dl brunt sukker
2,5 dl hvitt sukker
2 store egg
7 dl havregryn
3 dl rosiner

Sett ovnen på 180 grader.
Rør smør og sukker mykt og porøst, rør inn egggene, ett om gangen.
Bland mel, bakepulver og salt, og rør dette inn i smørblandingen. Rør inn havregryn og rosiner.

Legg 18 store klumper av deigen (ca. 2 spiseskjeer hver) med god avstand på bakepapir. (I min ovn var det passe med 6 kjeks pr. bakeplate.) Stek litt under midt i ovnen i 20-25 minutter, til kantene er gyldenbrune. Dra hele bakepapiret over på en rist for avkjøling.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:03   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Det klarer jeg, tusen takk!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:52   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Kjære Skilpadde, jeg har lettkokte havregryn i hus, kan jeg bruke det?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:13   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Du kan lage langpanne gulrotkake også. Det har de rett som det er i barnehagen her, og den forsvinner fortere enn sjokoladekaka

  Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:14   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kjære Skilpadde, jeg har lettkokte havregryn i hus, kan jeg bruke det?

Jeg er nesten sikker på at det er det hun mener.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:18   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kjære Skilpadde, jeg har lettkokte havregryn i hus, kan jeg bruke det?

Jeg har brukt både store og lettkokte, og begge deler går bra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:01   #8
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Du kan lage langpanne gulrotkake også. Det har de rett som det er i barnehagen her, og den forsvinner fortere enn sjokoladekaka

Nam, det skal jeg huske på. Men i dag var det lettere å kjøpe smør og sukker enn ei langpanne. (For jeg har bare sånn som følger med ovnen, og de blir jo bare grunnere og grunnere..)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:05   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

De var kjempegode! Jeg lagde dem litt mindre, 2 ts i hver topp som jeg stekte i 15-20 min, det ble tre brett á 12 passe store kjeks. Det er dessverre ikke nok igjen til å ha med på festen i morgen, , så jeg må bake en ny ladning i kveld. Med det var veldig lett og raskt også. Anbefales.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:20   #10
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det er dessverre ikke nok igjen til å ha med på festen i morgen,

Den beste anbefaling en oppskrift kan få.

*lagrer til snarlig bruk*

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 12:54   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Så bra at dere likte kakene.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:04   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Kjære skilpadde. Jeg er ikke glad i rosiner. Kan jeg droppe det med godt resultat?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:05   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Kjære skilpadde. Jeg er ikke glad i rosiner. Kan jeg droppe det med godt resultat?

Det har jeg aldri prøvd. Men kjeksene blir sikkert gode for det. (Tørkede bær er sikkert godt i, forresten, hvis du liker det da.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:09   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Ja, det er kjempegodt. Takk for tipset! Kan jo prøve både tørkede tranebær og aprikoser, for eksempel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:03   #15
ugla
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sørlandet
Innlegg: 1
ugla har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Og det aner meg at alle de andre foreldrene har med sjokoladelangpannekake, finnes det noe annet som passer for masse bråkete barn og voksne som jeg klarer å bake?

Jeg lurte på de peanøttsmørkjeksene som jeg har lest om her inne, de er jo melk- og glutenfrie også, det er vel hyggelig og inkluderende. Men jeg vet ikke om barnehagebarn vanligvis får lov til å spise peanøtter? Kanskje foreldre liker dem?


yoghurt kake (for store og små)

1 boks kremfløte
2 beger med yoghurt
2 pk. gele
bruk samme smak på gele og yoghurt. valgfritt
(jeg bruker ofte skogsbær yoghurt og boysenbær gele)

lag en pakke med gele som anvist på pakken (men bare halvparten med vann)
pisk fløten, ha i yoghurt og bland inn den ene pakken med gele. (avkjøles litt først) la den stivne i kjøleskape ca 40 min

ha den andre pakken med gele på toppen. (bare halvparten med vann i den også)

enkel og god

ugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:05   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Jeg lager gulrotkake til barnehagen. Det settes stor pris på. Første gangen var jeg litt redd for at barn ikke likte gulrotkake, men det gjør de jammen meg. Den forsvinner alltid først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:09   #17
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

abonnerer på denne jeg, siden jeg trenger noen enkle og gluten ditt og datt frie kakeoppskrifter til klassefest for jenta mi :-)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:15   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal ha med kake på en barnehagefest

Jeg lagde ostekake sist, og den forsvant rimelig kjapt. Det gjorde den andre ostekaken også forresten.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no