Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Torskefilet i fryseren

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 00:47   #21
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det ser ut til at du ikke er så lett å ha med å gjøre alltid, du heller? Lager mye bråk, kanskje? Eller hvilken forklaring har du til denne overskriften?

Sitat:

Torsken sliter med dårlig omdømme - i Sverige

Pfft, hvem bryr seg om svensker?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 01:03   #22
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du er ny her, ja … Litt intern, kanskje.

:

Jo, men jeg har sneket såpass i kulissene at jeg har fått med meg at Torsk og Sokk har en greie

Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 08:09   #23
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Jo, men jeg har sneket såpass i kulissene at jeg har fått med meg at Torsk og Sokk har en greie

Litt mer enn en greie, de er vel samboere!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 08:52   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefilet i fryseren

Jeg syns nå uansett at torsk passer godt i fiskegrateng. Her er min oppskrift:

400 g torskefilet
140 g kokt fullkornsmakaroni
1/2 løk
2 gulrøtter i små terninger
3 ss smør
3 ss mel
melk
salt
pepper
muskat
gressløk
1 egg
1 ss brødrasp eller knust kavring

Kok makaroni. Kok opp en kjele med vann og ha i fisken, gulrøttene, løken og salt etter smak. La det hele trekke i 8-9 minutter. Lag hvit saus av smør, mel og melk og tilsett salt, pepper, muskat og gressløk i sausen. Egget skal egentlig deles og plommen skal i sausen, mens hviten skal stivpiskes og vendes i gratengen helt til slutt - det gidder aldri jeg, så jeg har bare hele egget i sausen. Sil av alt vannet i fiskegryta og ta vare på fisken og grønnsakene. Torsken deles i små biter og alt has i et ildfast fat sammen med makaroni. Hell over sausen, bland den godt inn og ha brødrasp på toppen. Spis.

Den skal selvsagt stekes også da.Husker ikke helt hvor lenge, men 20-30 minutter burde gjøre susen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 08-02-08 kl 09:45.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 08:54   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ser innlegget til Aminta slik ut hos dere også?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:30   #26
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Litt mer enn en greie, de er vel samboere!

Vi er til og med gift, og har to små kråkeboller sammen.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:31   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vi er til og med gift, og har to små kråkeboller sammen.

To "greier", altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:34   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vi er til og med gift, og har to små kråkeboller sammen.

To smågreier

  Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:43   #29
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torskefilet i fryseren

Anyway

Hvis du ikke liker så godt fisk, har du prøvd Kveite eller het det flyndre?
Det er ihvertfall fisk uten ben. Smaker skikkelig deilig. Koster litt, men det er beste fisken som finnes synes jeg. Hvitkjøtt, smelter på tungen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:45   #30
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torskefilet i fryseren

Nå kom jeg på navnet det er steinbit. Skikkelig stygg fisk.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:26   #31
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Torskefile`i fryseren

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når jeg har fått min mann til å like fisk har jeg gjort det på den måten at jeg har kjørt på med så mye krydder at man ikke kjenner så mye fiskesmak. De som virkelig liker fisk, syns nyfisket torsk er godt med bare smør, men jeg er ikke en av dem.

Torsk er veldig godt i gryte, du kan enten lage en litt hot, tomatbasert saus, eller du kan lage fiskecurry med kokosmelk. Min favoritt er en siste.

Da tar du:
fiskefilet
1 lime
1 boks kokosmelk
2 ss currypulver
1 pose frossen wokblanding
salt/pepper

Legg torskefileten i en ildfast form, klem ut saften (og gjerne masse fruktkjøtt også) av en lime over.

Fres opp en pose wokgrønnsaker i panna, hell over 1 boks kokosmelk, og 2 ss currypulver, eller currypaste. Smak til med pepper og litt salt.

Hell over fisken og stek i ovenen 175 grader til fisken er gjenomstekt. KOmmerlitt an på tykkelsen, men rundt 30 min.

Sever med ris og fersk koriander.

Dette skal jeg ha til middag i morgen, det hørtes skikkelig snadder ut! Tror du det går bra om jeg lager det klart i kveld og bare varmer det etter jobb i morgen?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:45   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefilet i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

har du prøvd Kveite eller het det flyndre?
Det er ihvertfall fisk uten ben.

Virvelløs fisk? Geléfisk? Saltsild fra Nidar?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:13   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskefilet i fryseren

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Virvelløs fisk? Geléfisk? Saltsild fra Nidar?

Uten ben, uten armer. Høres helt riktig ut i mine ører.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no