Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 00:22   #221
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

En venn av meg mener bestemt det heter "et vedledig formål".

Svigermor sier også ekspresso, og sist hun var på butikken hadde hun kjøpt Kellog's brain flakes.

Forøvrig kan jeg (dessverre) finne på å si både soduko og forhåndsregel. Og det var på FP jeg lærte at det heter trilogi. At jeg sier sjepisk og gabasje er derimot mest på spøk.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:53   #222
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Tror jaggu jeg hadde passert de femogtyve før jeg ble gjort oppmerksom på at det heter "fiktiv" og ikke "fikitiv", som jeg alltid har sagt. Gudskjelov et ord jeg ikke bruker så veldig ofte . Skal ikke engang forsøke å gjengi hvordan jeg pleide å uttale "rokokko"...

Ellers er vi fra Elvebyen fæle til å bytte om på "gjennom" og "mellom". Virker nesten som om vi er ord-døve når det gjelder disse ordene.

Mens jeg er i siget, må jeg bare nevne faren min som er spesialist i å bytte om på stavelser. Jeg knegger fortsatt når jeg tenker på hans uttalelse om "Scaudia Clott" (Claudia Scott) .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:59   #223
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av perper, her.


Svigerfaren min var ivrig da datteren skulle gifte seg, og fortalte at hun hadde leid en stor hvit MUSLIM til den store dagen. (han mente selvfølgelig LIMOUSIN)

Nei, hun leide ikke meg.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 03:16   #224
Arnie98
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 2
Arnie98 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg og sikkert flere med har gått rundt og sagt ord, i den tro at de var uttalt riktig. Helt til den dagen man oppdager at man har sagt ordet helt feil!

Fra jeg var liten trodde jeg det het: "Her kommer mine armer små..." Var ganske stor da jeg oppdaget at det het "arme".

Vi har ei gammeltante som alltid sier "legimitasjon". Hun tror det er rett og vi har ikke hjerte til å korrigere henne.

Flere ord som vi tror vi sier rett?

Over til en julesang: Teksten som som synges er (tror jeg): Thi gleder seg, thi gleder seg, Jerusalem.
Jeg trodde lenge at det var ti gleder seg, ti gleder seg, jeg rusla hjem.

Arnie98 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 03:20   #225
Arnie98
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 2
Arnie98 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

En venn av meg mener bestemt det heter "et vedledig formål".

Svigermor sier også ekspresso, og sist hun var på butikken hadde hun kjøpt Kellog's brain flakes.

Forøvrig kan jeg (dessverre) finne på å si både soduko og forhåndsregel. Og det var på FP jeg lærte at det heter trilogi. At jeg sier sjepisk og gabasje er derimot mest på spøk.

En venninne av meg som jobber på et kaffested, sa lenge Ekspresso, helt til jeg tok mot til meg og korrigerte henne nog sa at det faktisk heter espresso (!)

Arnie98 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 07:56   #226
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Legimitasjon hører jeg nesten hver gang jeg er på post i butikk, og det står også skrevet på lapper og skilt flere steder.

Psykriatrisk er det også endel som sier, har til og med hørt en dame si at hun var psykriatrisk hjelpepleier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 09:00   #227
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

I disse tider merker jeg at jeg tar sats hver gang jeg skal si epidemiolog. Og spesielt statsepidemiolog. (Men jeg har et triks, heldigvis. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 09:21   #228
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Brain flakes!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:13   #229
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Hører stadig noen sier eller skriver kakemums. Det heter kakemons. Fikk aller mest ordkløe da et lokalavisoppslag forkynte at noen flinke folk hadde startet et firma som het «kakemums». Og jeg lurte på om de trodde firmaet het det samme som uttrykket som beskriver en som er glad i kaker. En kakemons.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:24   #230
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Én ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal "kose meg gløgg". Ikke gledes det heller.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 11:36   #231
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Én ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal "kose meg gløgg".

Nei! Hva ER det?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:36   #232
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg koser meg ikke gløgg, men jeg ler fortsatt litt av læreren som i fullt alvor sa at vi måtte velge mellom pest og Cola.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:37   #233
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Har ikke fått med meg denne før.

Jeg levde veldig lenge i troen om at flyplassen het Gardemoen. Og at plager bak der het hemmorider. For ikke å snakke om at Odd Nordstoga sang om "En farfar i lia".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:05   #234
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Sist vi var hos svigermor bød hun på cupido-pulver til å ha i kaffen. Strevde litt med å ikke fnise nevnte kaffe ut av nesen da.
Eller Cappuccino-pulver da, som det sto på emballasjen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:06   #235
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Floksa:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:36   #236
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg sier naturligvis ALDRI feil selv, men jeg har en tante som elsker å bruke vanskelig ord hun ikke takler....

"Det var essen....esk....est...essensielt og vakkert" - med meningen å si at det var estetisk og vakkert.

I koronasituasjonen, så satte regjeringen inn de mest INNBRINGENDE tiltakene siden krigen.... Her var det nok ment de mest inngripende.

DJ blir uttalt som "djigi"

Primetime blir "primetide"


..og sikkert mange andre gøye varianter!! :-)

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:55   #237
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Én ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal "kose meg gløgg". Ikke gledes det heller.

Nei, hva er dette med "det gledes"??? Veldig merkelig ting å si.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 16:28   #238
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Mange rundt meg seier plenIum til noko som har foregått i plenum

Her på vestlandet har vi eit privat helseforetak som heiter Medi3. Det virke umulig for mange å ikkje kalle det MediE3.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 16:49   #239
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg har en fjortenåring som fortsatt får krøll på tunga av ordene abortert og adoptert. Dette har ført til at hun bl.a har snakket mye om at hun ikke ønsker å få egne barn men skal abortere. Og hun insisterte på at hun nok var abortert siden hun var så annerledes enn resten av familien. Så nå er det en stående spøk i vår lille familie; hun er abortert (kom tross alt med keisersnitt) mens broren ble adoptert. Så hjemme bak husets fire vegger kan jeg fint kalle henne "aborten" mens vi alle råflirer av det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 16:50   #240
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg nekter å si projektor, selv om jeg vet at det skal skrives sånn.

Eller skrive kæsjunøtt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no