Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Seng med innebygget varme

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 18:21   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Seng med innebygget varme

Av medisinske årsaker har jeg litt spesielle sengebehov. Jeg må blant annet ligge med overkroppen hevet, i varierende grad. Det løses nå med ekstra sammenbrettet dyne og puter, noe som er litt upraktisk. Så når det nå nærmer seg at dobbelsengen vår er klar for utskiftning, så kommer vi til å kjøpe regulerbar seng.

Men, i tillegg er jeg avhengig av elektrisk varmeteppe i sengen mesteparten av året. Det er vel kun juli i år jeg har klart meg uten. Det teppet jeg nå har er jo løst, det flytter på seg hele tiden, og har en vond "boks" i det ene hjørnet. Jeg kunne tenkt meg en seng som både var regulerbar og hadde innebygget varme. Jeg har ikke klart å finne noe, men er det noen som vet om det faktisk finnes?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:32   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Noe slikt kanskje?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:34   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Den er nesten lik den jeg har. Det fungerer greit nok, men jeg ser for meg at det beste hadde vært om den var integrert i sengen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:45   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Hjelpemiddelsentralen?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:56   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Ullmadrass.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:06   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Hjelpemiddelsentralen har bare ting som får meg til å føle meg som en 90-åring. Alle sengegreiene deres skriker "institusjon". Jeg er en gift dame i 30-årene, jeg vil ikke at soverommet vårt skal se ut som et sykehjem...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:09   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Ullmadrass holder ikke. Jeg må ofte ha varmeteppet på full styrke etter en dusj eller en luftetur, for å ikke bli blå. Bokstavelig talt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:18   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Hva hvis du legger varmelakenet under et vanlig laken? Er det gjennomførbart eller er det vanskelig å slå det av, eller er det brannfarlig?

Jeg føler veldig med deg, jeg er en frossenpinn selv, men er langt unna det du beskriver her. Bestemora mi brukte en varmestaur, men den måtte jo ut når man la seg. Det var en gigantisk "varmeovn/pinne" man la i senga.

Håper du finner noe som funker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:23   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Hva med en slik? Den kan man ha under lakenet.


(Kilde: youtube.com)

(En slags overmadrass med varmt vann. )

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:20   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Jeg har varmeteppet mellom lakenet og overmadrassen, ja. Sånn sett er det jo greit. Men jeg ligger så urolig at det flytter på seg uanstt, og jeg blir sprø av løse ting og ledninger i øst og vest. Så når vi først må ha regulerbar seng, så hadde det vært genialt om varmen også var integrert. Men nå har jeg trålt det jeg kommer på av sengeprodusenter, og det ser ut til at jeg ønsker meg noe som ikke er lett tilgjengelig, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:29   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Er det mulig å sy strikker i hjørnene på varmemadrassen, som du fester under overmadrassen? Eventuelt syr (eller får noen til å sy) et slags trekk til den sånn at du kan feste den rundt madrassen på samme måte som man fester formsydde laken?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:55   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Så lenge det er medisinske årsaker/behov til at du trenger varme i senga så hadde jeg tatt en runde til med sentralen. De SKAL være løsningsorienterte utenfor standard sortiment når det ikke finnes. Nå jobber jeg ikke så tett på sentralen at jeg har oversikten over alt som finnes, men jeg kan ikke komme på varmemadrass i farta. Skjønner godt at du ikke vil ha seng derfra da.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:31   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Det finnes varmeteppe som har "lakenkanter" så de sitter bedre rundt madrassen ellers er de ganske like vanlige varmeteppet.
Eks
http://m.ebay.co.uk/itm/331179854436?nav=SEARCH

Ellers har jeg bare hørt om madrasser med integrert varme ift premature.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:19   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

http://www.yumebed.com/?utm_source=m...n=MattressFirm

Kanskje dette er noe slikt som du leter etter?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:17   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Så lenge det er medisinske årsaker/behov til at du trenger varme i senga så hadde jeg tatt en runde til med sentralen. De SKAL være løsningsorienterte utenfor standard sortiment når det ikke finnes. Nå jobber jeg ikke så tett på sentralen at jeg har oversikten over alt som finnes, men jeg kan ikke komme på varmemadrass i farta. Skjønner godt at du ikke vil ha seng derfra da.

Hm... Vi fikk beskjed om at så lenge vi ville utfor det godkjente sortimentet, så var vi "on our own". Jeg er i grunn usikker på om jeg gidder å diskutere med dem...

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det finnes varmeteppe som har "lakenkanter" så de sitter bedre rundt madrassen ellers er de ganske like vanlige varmeteppet.
Eks
http://m.ebay.co.uk/itm/331179854436?nav=SEARCH

Ellers har jeg bare hørt om madrasser med integrert varme ift premature.

Ja, jeg har sett på dem, og det kan nok fungere når vi har justerbar seng, for da har vi ikke lenger hel overmadrass. For mannen min vil jo ikke ha noe varmeteppe på sin side av sengen.

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

http://www.yumebed.com/?utm_source=m...n=MattressFirm

Kanskje dette er noe slikt som du leter etter?

Jepp, det hadde vært perfekt! Kombinert med justerbar seng, og helst i en butikk på Forus.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:13   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Kan desverre ikke hjelpe, men det hørtes deilig ut. :frossenpinn:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:42   #17
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Her har de ihvertfall mange justerbare senger http://jensen-beds.com/no/vare-senger/?bed-type[]=adjustable&comfort-level[]=best. Min far hadde ihvertfall stor glede av en slik seng da han var syk i mange år.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:38   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Min erfaring med hjelpemiddelsentralen og seng er i hvert fall dårlig. De kom med tilbud om en sykehussenger og thats it! Og kun som enkeltseng. Skulle vi ha en til meg også(som ikke trengte ekstra fasiliteter) måtte vi betale den selv. Akkurat som om det var interresant å betale 35000 for en stygg(og for meg, vond)for en enkeltseng.

Men nå er kanskje dørstopperen(damen i skranken) på hjelpemiddelsentralen her kanskje spesielt lite grei. Hun kunne heller ikke se noe behov for ekstra dekk til rullestolen, eller at når det ene dekket eksploderte så kunne det være kjekt å få en ny slange uten å måtte vente i seks uker( som var korteste behandlingstid). Heldigvis skjønte han på bakrommet at det var easy-easy å fikse, sånn at exen fikk nytt dekk med en gang.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 18:24   #19
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hm... Vi fikk beskjed om at så lenge vi ville utfor det godkjente sortimentet, så var vi "on our own". Jeg er i grunn usikker på om jeg gidder å diskutere med dem...

På seng ja, men medisinsk behov for varmeteppe som går utover de du kan finne i ordinær handel bør være innenfor. Varmehjelpemidler til hånd/fot skreddersys i hvert enkelt tilfelle. For deg handler det om en kropp. Jeg kan godt forhøre meg litt om det er greit for deg.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 20:00   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seng med innebygget varme

Vet ikke om varme, men ville tipse om at vi har seng fra Ikea med regulerbar bunn. Sånn hvis du er ute etter et billig alternativ

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no