Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 11:06   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Etter å ha hatt en billig maskin som lager hull i skjøre klær, skal vi kjøpe vaskemaskin.

Vurderer Miele i 8-9000 kronersklassen.

Børsteløs motor høres fint ut-synspunkter?

Er disse funksjonene viktige?

-Antikrøll
-Dampfunksjon (trenger visst mindre stryking da)
-Autodosering av vaskemiddel

Vi har ikke behov for utsatt oppstart.

Noen med konkrete anbefalinger?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:13   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

For meg er stor trommel, mange ormdreidinger, og så lite lyd som mulig. De tingene du har skrevet opp har jeg aldri tenkt på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:13   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Man får vel knapt nok kjøpt noe annet enn børsteløs motor nå.

Jeg valgte bort både dampfunksjon (jeg stryker jo aldri noe uansett) og autodosering av vaskemiddel (klarer sjøl!), og valgte egentlig bare etter kapasitet (ville ha 8 kg) og sentrifugehastighet (minimum 1400).

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:17   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For meg er stor trommel, mange ormdreidinger, og så lite lyd som mulig. De tingene du har skrevet opp har jeg aldri tenkt på.

Dette, pluss energiforbruk er viktig for meg.

Samt at det finnes egne programmer for ull/håndvask, men det er jo noe de fleste har.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:18   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Stor trommel og mange omdreininger på sentrifugen er det viktigste for min del, og energiklassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:21   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Stor trommel og mange omdreininger på sentrifugen er det viktigste for min del, og energiklassen.

Ja og energiklasse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:22   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Det høres jo ut som om det viktigste er å kartlegge egne behov... For meg er det viktig at den tar en del vask, den vi har nå tar 7 kg, og det er et absolutt minimum. Den neste vi kjøper må ta mer. Så er det et must for meg at den har resttidindikator. Jeg bruker utsatt start en god del, så det må den også ha (jeg irriterer meg grønn over at mannen kjøpte ny tørketrommel uten). Jeg synes også det er viktig at den har et godt skåne-/ullprogram, det er stort sett bare de minste babyklærne jeg gidder å skylle opp for hånd, så ellers går ull, finkjoler og BH-er i maskinen, de to sistnevnte i vaskeposer, riktignok. Sterk nok sentrifuge er viktig, så det må være en del omdreininger, minimum 1200, tenker jeg.

De funksjonene du lister opp kan jeg ikke tenke meg er særlig viktig for meg. Hørte akkurat at antikrøll/dampfunksjon kan man fikse sjøl ved hjelp av to isbiter i tørketrommelen. Vaskepulveret vil jeg helst dosere sjøl.

Når det gjelder merke tror jeg vi lander på Miele neste gang. Vi kjøpte vaskemaskin og tørketrommel samtidig for sju år siden, Electrolux-pakke til 10-12k tilsammen. Vaskemaskinen har vært reparert flere ganger og fått bytta både pumpe og elektronikk, nå sist reparerte mannen den sjøl. Tørketrommelen vandra heden i fjor, og blei bytta med en Miele som var akkurat litt for billig til at den har alle de funksjonene jeg ville ha, tror det var rundt 7-8 for den. Er egentlig fornøyd med tøyet, men den skulle ha hatt utsatt start.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:22   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Stor trommel og mange omdreininger på sentrifugen er det viktigste for min del, og energiklassen.

Jepps. Jeg liker også at man kan bestemme om man vil vaske på halve tiden og at man har 20 minutters programmer også, men det er kanskje bare fordi jeg er så dårlig til å planlegge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:29   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepps. Jeg liker også at man kan bestemme om man vil vaske på halve tiden og at man har 20 minutters programmer også, men det er kanskje bare fordi jeg er så dårlig til å planlegge.

Ja, det er sant, det liker jeg med min! Vi kan velge lengde på programmet i seks trinn etter hvor møkkete tøyet er, og det er stort sett bare barnas tøy og håndklær som vaskes på standardlengde eller mer. Vårt tøy er sjeldent så skittent, og det er veldig greit å kunne skylle opp plagg som uansett skal vaskes for seg på en liten halvtime.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 11:55   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Kapasitet og antall omdreininger er det viktigste.

-Jeg vasker mye på ull, det ser jeg på som en selvfølge.
-Jeg bruker også ofte en knapp for å vaske en halv maskin, da bruker den kortere tid.
-Stopp i siste skyll bruker jeg masse. Da stopper den i siste skylling (sier seg jo av navnet ). Da sentrifugerer jeg og henger opp når det passer, så slipper jeg at tøyet blir liggende ferdig tromlet i maskina.
-Jeg vil bestemme selv kombinasjon av sentrifugering, temperatur og vaskeprogram. Det kan jeg på min Miele.
-Hurtigvask, jeg tror vår bruker 35 min
-Restid-indikator. Egentlig ønsker jeg meg den nye fra Samsung der det følger med en app som sier fra når den er klar.

Ferdig dosering av vaskemiddel vil jeg ikke ha. Jeg vil regulere selv etter hvor skittent det er. Flytende vaskemiddel er dyrere og jeg mener å huske at det kommer dårligere ut i tester.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:25   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Antikrøllefunksjon vil du ha! Jeg har begynt å bruke det på vanlig 40 graders vask, så i tørketrommel med antikrøll, og viola - klær rett i kommoden!

Og 8 kgs trommel, 1400 omdreininger, kortprogram, utsatt start ( kan være kjekt med muligheten) og håndvaskeprogram. I tillegg til standardprogram da.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:31   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Antikrøllefunksjon vil du ha! Jeg har begynt å bruke det på vanlig 40 graders vask, så i tørketrommel med antikrøll, og viola - klær rett i kommoden!

Det må være en funksjon for folk som bryr seg mer enn meg. Klær som tåler tromling går rett i kommoden, antikrøll eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:48   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Her og. Jeg synes da ikke klærne blir særlig krøllete uten, jeg strekker litt i dem når jeg legger dem sammen, og da er det ikke rare skrukkene igjen. Ikke at jeg orker å bry meg så mye om det hadde vært det...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:50   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Vi kjøpte Miele høsten 2001. Den går og går og går og jeg elsker den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:55   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Jeg er og en evig tilhenger av omdreiinger og at maskina er stillegående. Muligheten for kortprogram er og en god deal.

Vi kjøpte denne for noen måneder siden. Jeg elsker den. Den er stille, har 16000 omdreininger og vibrerer lite. (hvilket er viktig fordi vi har soverom rett over vaskerommet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:16   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Vi har hatt denne et par år og er kjempefornøyde: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-was32465sn

8 kg, 1600 omdreininger, et godt ullprogram, børsteløs motor, energiklasse og utsatt start var de tingene som var viktige i tillegg til prisen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:45   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Er på nr 2 Miele og er fornøyd. Bruker utsatt start mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:51   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det må være en funksjon for folk som bryr seg mer enn meg. Klær som tåler tromling går rett i kommoden, antikrøll eller ikke.

Haha, ja. Jeg stryker pentøy, ellers er både jeg og kiden ganske krøllete kledd. Mine kjoler er oftest tunge nok til at de retter seg ut en del selv når de tørker hengende i dusjen. Men kanskje ikke noe til at andre ikke tenker sitt™.

Jeg hadde valgt stillegående og lavt energibruk før det meste annet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:55   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For meg er stor trommel, mange ormdreidinger, og så lite lyd som mulig. De tingene du har skrevet opp har jeg aldri tenkt på.

Signerer i sin helhet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:59   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktig ved kjøp av vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er på nr 2 Miele og er fornøyd. Bruker utsatt start mye.

Hva/ hvordan bruker du det? Vi har det, men har aldri brukt det og jeg vet ikke hvordan det virker eller hva jeg skulle brukt det til. Og maskinen står vel egentlig på når man bruker denne funksjonen? Ift brannfaren, tenker jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no