Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Alle vil ha hund en liten stund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 14:20   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle vil ha hund en liten stund

....


Sist redigert av Guava : 26-11-12 kl 13:57.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 14:50   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Det er utrolig trist at det finnes så mange der ute som kun tenker på seg selv når det kommer til dyrehold, og ikke dyrene de anskaffer seg for en periode til de blir for mye å hanskes med. Jeg kan ikke fatte at det er så lett å bare omplassere, evnt avlive dyret når de ikke har tid til det mer (eller andre dårlige grunner).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 14:54   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Det er litt for enkelt å skaffe seg hund, tror jeg. Noen jeg kjenner ga fra seg to kaniner da barnet deres var et drøyt halvår, fordi det var så mye jobb med dem. Så skaffet de seg stor hund i stedet...

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:42   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Jeg er helt enig med deg Hattifnatten. Enten må folk dokumentere at de har hatt hund over lengre tid tidligere, slik at de vet hva dette krever, eller så må de gå på kurs og få "godkjenning".
Vi har lagt igjen info om oss på flere sider for omplasseringshunder nå, og håper vi får napp snart :ønskerossveldighund:

  Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:43   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Helt enig.

Vi har hatt hund. Den ble omplassert etter et år av andre grunner enn at jeg/vi ikke hadde tid etc., men jeg må fint innrømme at som pt. fungerende alenemamma med to barn så er livet mye lettere uten hund. Ellers passer jeg mamma og pappas hunder av og til, nå sist uke passet jeg begge hundene og to valper, samt katta. Mer enn nok for meg. Det er jo riktignok overkill da, men ... Dyr krever veldig mye tid og jobb, og man skal virkelig ha den tiden og det overskuddet for å være en god hundeeier!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 16:16   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Enig! Son hundeeier selv tilbyr jeg meg gjerne å låne bort hund en stund om noen spør. Da får de i hvert fall testet litt og sett hvordan det er .

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 16:24   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Jeg synes det er helt forferdelig. Og like ille når folk dumper kattene sine på gata/i skogen når de skal på ferie. En av kattene våre fikk vi da paret som hadde henne skulle skille seg og ingen av dem ville ta ansvar for katten etter skillsmissen. Sånt synes jeg også er forkastelig. Flere burde tenke over at et kjæledyr er noe man har i mange år og man må påregne livsendringer (skillsmisse, barn, flytting osv) underveis.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 17:55   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Tror man aldri helt klarer å vite hvor krevende det er med et dyr. Jeg har alltid ønsket meg en hund. Men jeg fikk meg en vekker den helgen vi lånte en...... Da bestemte jeg meg for å vente til ungene var store. Har to katter. En som er utrolig lite krevende og en gal psyko katt som har kurert meg for å ønske meg katt i veldig mange år fremover. Kan med hånden på hjertet si at jeg angrer på at vi fikk han siste, men gjort er gjort. Vi står for det, og onsdag kastreres han, kanskje det hjelper.

Jeg syns utrolig mange bruker og kaster dyr. Det er grusomt!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:09   #9
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Dyresertifikat, ja takk!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:09   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Tragisk at det skal være så enkelt å skaffe seg hund og kvitte seg med den når man er lei. En fb-venn har hatt tre hunder de siste 10 årene. Store hunder som Rottweiler og St.Bernard. Den første måtte gies bort pga av samlivsbrudd, Rottweileren ble visst for mye å hanskes med. St. Bernarden venter jeg bare på at vedkommede skal kvitte seg med, siden det er brudd igjen. Tror jeg kommer til å si noe da.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:15   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Ja, samlivsbrudd er jo god grunn til å kvitte seg med dyrene sine...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:18   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ja, samlivsbrudd er jo god grunn til å kvitte seg med dyrene sine...

Noen ganger kan det jo faktisk være det, jeg hadde slitt med tre unger og hund alene. Nå er mine unger såpass store at jeg tror vi hadde klart det fint likevel - men for fem år siden tror jeg kanskje at hunden hadde måttet vike dersom jeg ble alene. Aller helst hadde jeg vel prøvd å få hunden inn på samme samværsordning som ungene tipper jeg.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:19   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Noen ganger kan det jo faktisk være det, jeg hadde slitt med tre unger og hund alene. Nå er mine unger såpass store at jeg tror vi hadde klart det fint likevel - men for fem år siden tror jeg kanskje at hunden hadde måttet vike dersom jeg ble alene. Aller helst hadde jeg vel prøvd å få hunden inn på samme samværsordning som ungene tipper jeg.

Joda, du har helt rett. Jeg tenkte jeg skulle tilføye det bak at selvfølgelig er det noen ganger at man faktisk ikke har nok tid og mulighet til å ha ansvar for en hund alene, men jeg tror også at det er mange som faktisk ikke prøver en gang.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:31   #14
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Takk, fnatten! Dette fikk meg til å tenke enda mer gjennom mitt brennende ønske om en hund.
Vi er nemlig på jakt etter hund etter et års grundig tenking, lesing og diskusjoner om hvilken rase som Evt. Ville vært best for oss. Vi har aldri eid hund sammen tidligere( familie på fem), men har holdt ut snart 15 år med ei skikkelig humørsjuk katte og hennes datter som jeg tror må ha ADHD.
Ingen har måttet vike, og jeg tror virkelig vi er klare for ansvaret det er å ha en hund. Men, vi vil helst ha en voksen omplasseringshund.

Det er utrolig trist at det tas så lett på det å anskaffe seg et dyr. Jeg kan riktignok være møkklei av massene katter utenfor vinduet på natta, men det blir på samme måte som at jeg er møkklei av det svette treningstøyet til mannen ( når det henger på badet). Jeg kvitter meg ikke med mannen likevel.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 18:36   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Det er vel mye bedre at folk bruker en tjeneste som denne og skaffer ansvarlig nytt hjem til hunden.

Jeg ble tilbudt å overta en kjempeflott engelsksetter for litt siden. Måtte jo takke nei, vi jakter ikke og er ikke sporty nok for den hunden. Der hadde de overtatt en hund som måtte omplasseres men etter en tid begynte den å angripe den andre hunden i huset.

Å administrere dyresertifikat blir jo en billig affære :irånisk:, skulle en innføre sertifikat hadde vel et barnesertifikat vært enda viktigere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 19:46   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle vil ha hund en liten stund

Ikke-mobil-lenke: http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle4787701.ece

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no