Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 10:24   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Brunost på vafler er da vel ikke rart. :trønder: I Trøndelag serveres ofte hvitost på vaflene også, men det er jeg ikke så stor fan av.

Og pannekaker skal spises med sukker og bacon. Og helst med ertesuppe til, men det har jeg sluttet med, siden ingen andre i familien vil ha det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:32   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

For meg er tynne pakkekaker med syltetøy og sukker ikke middag, men dessert/kaffemat. Fleskepannekaker, som er tjukkere, med bacon inni eller ved siden av, er middagsmat. Tynne pannekaker kan man da spise uendelig mange av.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:34   #43
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

3 med sukker på.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:34   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Pannekaker med bacon og blåbær? Samtidig?

Jeg er ikke så glad i pannekaker, men spiser vel 2-3 stykker når mannen griner seg til å få det til middag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:52   #45
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

...Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:


Det er jo kjempegodt!!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:59   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

1 stk pannekake og 1 stk pannekake kan være to ekstremt forskjellige ting, etter hvor store og tykke de er.

Vi spiser pannekaker med ertesuppe til, og jeg spiser det litt sånn om hverandre - ikke suppa først og så pannekakene. Jeg spiser vel vanligvis 3 stk med blåbærsyltetøy. De er veldig tynne og stekes i liten stekepanne. (Jeg har et problem med tykke pannekaker. De må være så tynne at de er litt hullete).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:06   #47
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser 2-3 pannekaker med sukker og bacon. :trønder:
Er vel enig at det ikke er noe særlig til middagsmat, men vi har det vel maks en gang i måneden, så det gidder jeg ikke å ha dårlig samvittighet for.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:07   #48
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

To, kanskje tre med blåbær og bacon til.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:08   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Forøvrig spiser vi pannekaker så sjelden som en gang i halvåret. Max.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:23   #50
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

2-3 stk. med suppe i tillegg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:24   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser 3-4 pannekaker med sukker eller syltetøy. Sjokoladesaus er også godt på pannekaker. Blåbær og bacon sammen høres utrolig ekkelt ut. Men hvem vet, kanskje jeg hadde likt det.

Vafler med brunost har mine foreldre begynnt med etter å ha fått det av oss. De hadde aldri spist det før.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:34   #52
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Putt litt havregryn i pannekakerøren, da metter pannekakene mer og blir litt sunnere, - men like gode!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:59   #53
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

4-5 stykker med bacon og blåbær. Det er rett og slett noe av det beste jeg vet. Og ja, det må være både bacon og blåbær samtidig. Dersom det er ertesuppe ved siden av så kan du trekke fra et par pannekaker.

Fleskepannekaker spiser jeg vel kanskje et par stykk av, men vi lager den veldig tykke og med mye flesk og poteter til.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:05   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Når jeg er ferdig å steke de hersens pannekakene er jeg så sur at jeg vil ikke ha

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:17   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser vanligvis 2 pannekaker, med sukker på, og så har vi erter, kjøtt og flesk ved siden av. (Jeg er ikke glad i pannekaker i det heletatt, og spiser det mest for syns skyld.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:45   #56
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser 2-3 stykker, lager alltid grove pannekaker (med havregryn og sammalt hvete, grovhetsgarden varierer).

Jeg spiser de med sukker eller blåbærsylte, men er oppvokst med bacon til.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:52   #57
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Pannekaker med bacon er ett fenomen jeg ikke er vant til. Frøkna ønsker det etter å ha fått dette servert hos en familie hvor "noen" kommer fra Bergen..

Vi har alltid suppe før pannekakene - gjerne tomatsuppe eller ertesuppe. Så jeg spiser 2 pannekaker.(uten bacon, men med blåbærsyltetøy)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:54   #58
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

3

Skulle gjerne hatt oppskrift på grove

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:03   #59
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

3

Skulle gjerne hatt oppskrift på grove

Jeg bytter rett og slett ut siktet hvetemel med sammalt hvetemel i den mengde jeg skulle finne for godt. Vanligvis bruker jeg rundt 3/4 sammalt mel (pannekakene mine har blitt grovere og grovere med årene). Melkemengden justerer jeg uansett slik at røra blir passe, om melkemengden avhenger av meltype vet jeg derfor ikke, men det er nok ikke mye.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:14   #60
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg lager med hvetemel, grovt mel (50/50), egg (en god del), melk, salt og finraspet gulrot.

Serverer med bacon og blåbærsylte.

Spiser to, da de er ganske mettende.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no