Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulansepersonell slår tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 20:22   #81
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Tenkte litt på dette og kom fram til at ja, i grunnen synest eg kanskje det. Ambulansepersonell som kallar ein sjuk person for "jævla gris" av di han lèt vatnet (pga. det som viser seg å vere hjernebløding) fortener omtrent det. Synest eg.

Jeg synes faktisk ikke at akkurat det er det aller verste jeg. Når noen plutselig tisser på deg så er det lett at man plumper ut med sånn (sier ikke at det er riktig men det skjønner jeg kan skje), spesielt om man har jobbet et døgn og er veldig sliten.

Det som er utilgivelig er at man lar sine følelser styre sånn at man ikke undersøker personen nøye om det er alvorlige årsaker til oppførselen. Det er det som er det uprofesjonelle. Alle av helsepersonell har vært borti hæslige, aggressive mennesker som man legger øyeblikkelig for hat, men man sjekker dem, og man skal alltid å sjekke slike ekstra nøye sånn at man er sikker på at man har vært profesjonell.

Det er jo det som er klanderverdig, de sjekket han ikke godt nok. Om de hadde gjort det, så hadde det faktisk ikke vært noen sak.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:09   #82
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Esme: Nei ikkje det verste, men eitt døme.
Men dessutan synest eg at sjølv om vi som ikkje er tilsette i helsevesenet kan plumpe ut med noko om vi vert tissa på, så bør ambulansepersonell vite at det er eit klart og typisk teikn på hjernebløding (Ali hadde jo vore utsett for vald mot hovudet!), og ikkje ein gong ha letta på eit augelokk.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:12   #83
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Esme: Nei ikkje det verste, men eitt døme.
Men dessutan synest eg at sjølv om vi som ikkje er tilsette i helsevesenet kan plumpe ut med noko om vi vert tissa på, så bør ambulansepersonell vite at det er eit klart og typisk teikn på hjernebløding (Ali hadde jo vore utsett for vald mot hovudet!), og ikkje ein gong ha letta på eit augelokk.

Ok, det er greit å mene det. Jeg synes det er litt urealistisk men helt greit.

Det som er verre er at de brøt regler som man skal klare å følge også når man er sliten og lei og ikke liker pasienten. Synes jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:15   #84
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Signerer Esme her.

Litt på siden må jeg påpeke at det ikke er uvanlig å be om strafferabatt dersom man har opplevd et mediekjør forut for dommen. Om det noensinne er blitt gitt vet jeg ikke, men det ble hvertfall satt frem av forsvareren i Nokas saken og i fyllekjøresaken Anne-Kat Hærland hadde. Tror det er gjort en undersøkelse som sier at over 90 % av alle i Norge er imot en slik rabatt, men både dommere og advokater er noe mer positive. Mediekjør oppleves av noen som mye værre enn straffen gitt av rettssystemet selv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 11:33   #85
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ok, det er greit å mene det. Jeg synes det er litt urealistisk men helt greit.

Det som er verre er at de brøt regler som man skal klare å følge også når man er sliten og lei og ikke liker pasienten. Synes jeg.

Det er jo det som er hele saken synes jeg. De klarte ikke å opptre profesjonelt, men lot seg styre av personlige følelser. Det er ikke forenlig med å ha en slik jobb hvor man aldri vet hva man kommer borti.
Det blir som om en alvorlig syk pedofil skulle kommet til sykehuset, og jeg nektet å gi han sykepleie. Klarer jeg ikke å følge de yrkesetiske retningslinjene så kan jeg bare pakke sammen å gå.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 11:48   #86
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg er veldig enig med Esme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:45   #87
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jobber du i helsevesenet så risikerer du dessverre av og til at folk tisser på deg. Og ihvertfall om du jobber akutt. Jeg synes det er litt rart at ikke AMK mannen prøver å roe ned ambulansepersonellet noe. Men det er sikkert litt av et kjør å være ambulansepersonell. Om det stemmer det som esme sier, at en kan risikere at de har vært på vakt i over ett døgn, så vil jeg si at det er en systemsvikt, man har gjerne kortere lunte etter 24 t våking.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:00   #88
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Angående de to ambulansesjåførene.
Jeg vil tro at disse to har reddet liv HVER ENESTE DAG på jobb de årene de har vært i yrket. Har dette noen verdi? Har det så stor verdi at man bør kunne tilgi et (nokså grovt) feilsteg?

Min mening: Utvilsomt.

Nei.

Jeg "tror" den ene har litt problemer med å te seg. Han er nektet jobb flere steder, noen vil i alle fall ikke ansette han og det allerede FØR denne hendelsen.
Er man kjekkas, så har man kanskje ikke så mye å gjøre i et sånt yrke?

Jeg tror ikke dette dreier seg om rasisme. Kun dårlige holdninger og lite menneskelig respekt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no