Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på gulrotkake i langpanne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 11:17   #1
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Oppskrift på gulrotkake i langpanne?

Nokon?

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 11:47   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på gulrotkake i langpanne?

Jeg bare dobler denne (litt lenger nede i innlegget). Du kan jo i utgangspunktet ta en hvilken som helst gulrotkake og doble oppskriften til langpanne. Jeg elsker den kaken jeg linker til i dette innlegget, og har fått mye skryt for den, men pass på å ikke steke den for lenge!! Det klarte jeg å gjøre i min datters barneselskap og den ble altfor tørr. Den skal heller være litt "rå" enn for tørr, og kokosen kan fint sløyfes uten problemer. Litt kokos er godt i uansett men jeg har pleid å halvere mengden i det siste.

Her har de forresten en haug med gulrotkaker som ser aldeles himmelske ut. Søk på "gulrøtter" i ingrediens-søkefeltet så får du opp mange.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 12:11   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på gulrotkake i langpanne?

Jeg har hatt stor suksess med denne:

Gulrotkake i langpanne

Her har du oppskriften på en enkel, stor og DEILIG gulrotkake dekket med masse, nydelig ostekrem!
Ingredienser:

6 dl sukker
4,5 dl matolje
6 egg
7,5 dl hvetemel
3 ts natron
3 ts bakepulver
3 ts kanel
750 g skrelt gulrot

Glasur:
250 g smør
400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia)
500 g melis
3 ts vaniljesukker
Fremgangsmåte:

Visp sammen sukker og olje i en stor bakebolle. Pisk inn eggene (for hånd eller bruk elektrisk misker) til blandingen blir tykk og lys. Sikt sammen hvetemel, natron, bakepulver og kanel. Bland i til en jevn deig. Riv gulrøttene fint og rør inn i deigen til slutt.

Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30X40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i ca 40 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret.

Rør sammen smør og litt melis til smørkrem. Tilsett kremost, vaniljesukker og resten av melisen og pisk ostekremen jevn. Bre ostekremen i et tykt lag over kaken. Lag gjerne riflete mønster i ostekremen med en gaffel. Del kaken i passe store firkanter.
Tips:

750 g skrelt og renset gulrot tilsvarer ca 1 kg med urensede gulrøtter.

Er du ikke fullt så glad i ostekrem, kan du halvere oppskriften på glasuren.

Kaken er kjempefin å fryse, også med ostekrem. Ostekremen gjør kaken litt klissete med det samme. Jeg pleier å dele kaken forsiktig i biter og så sette kakestykkene i kjøleskapet til ostekremen har stivnet noe. Så har jeg stykkene forsiktig i en fryseboks (ikke oppå hverandre) eller i fryseposer. Når kaken er frossen kan du stable kakestykkene oppå hverandre som du ønsker.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no