Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.
Jeg kjenner en lesbisk akademiker 42 33,33%
Jeg kjenner en uføretrygdet kassedame 5 3,97%
Jeg kjenner både en lesbisk akademiker og en uføretrygdet kassedame 44 34,92%
Jeg kjenner ingen .... 34 26,98%
Jeg er en lesbisk akademiker 0 0%
Jeg er en uføretrygdet kassedame 0 0%
Jeg er lesbiske, akademisk utdannet, jobbet som kassedame men er nå uføretrygdet 1 0,79%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-17, 09:31   #101
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

OK, rine. Du vant!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 09:32   #102
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

Jeg gjorde nok ikke det- jeg løy....:dukker:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 09:55   #103
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

Jeg tror min omgangskrets har kulturelt mangfold. Da mener jeg av folk jeg snakker med, dvs. folk som jeg prater både personlig og politisk med. Av de det er naturlig for meg å invitere til ymse selskaper finnes muslimer, kristne, agostikere, ateister, hinduer og buddister. Kulturelt er de vestlig hvite, kurdere, afroamerikanere, søramerikanere, vestlendinger, nordlendinger, trøndere, østlendinger, samer og folk fra midtøsten og østasia, men ingen sørlendinger. Politisk henger de fleste fra midten og til venstre, noen få er på høyresiden.

Det er nyttig i diskusjoner at det er mangfold i kretsen, jeg får av og tilslengt til meg informasjon jeg neppe hadde funnet selv. Litt som her på FP egentlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 10:47   #104
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

Jeg kjenner en akademiker som har jobbet som kassadame (vel og merke etter avlagt master). Også en høyskoleutdannet som av egen, fri vilje jobber som renholder. Men omgangskretsen min er ikke SÅ variert, heller. Hvitt og venstrevridd feministelite.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 16:08   #105
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.

Jeg er lesbisk ev bifil uføretrygdet hjelpepleier, som har jobbet i butikk, funker det?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 18:31   #106
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg er lesbisk ev bifil uføretrygdet hjelpepleier, som har jobbet i butikk, funker det?

Det hevdes jo at på seg selv kjenner man andre, så svaret mitt på det spørsmålet må bli ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 19:55   #107
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame

Det er vel mer eller mindre et faktum at mange som jobber med "journalistikk og kommunikasjon og slikt" tilhører cirka samme sosiale lag. Med unntak i bråtevis, selvsagt. Det er dessuten typisk for kronikkforfatteren å få det til å høres ut som hun har oppdaget noe nytt, når hun påpeker en selvsagthet.

For jeg synes det er selvsagt. De/vi er middelklasse, akademisk anlagte, bor urbant, har et reflektert forhold til kultur og religion og slikt, er innbitte antirasister (men omgås oftere den polske renholderen enn vi har middagsgjester fra utenfor "Vesten") osv. Selvfølgelig vil det være likhetstrekk i verdenssynet, og selvfølgelig bør man da ha et reflektert forhold også til det.

Det er en av tingene jeg savner fra egen barndom, sånn på mine barns vegne. Jeg vokste opp på et bittelite sted, slik at man var helt nødt å ha et ganske nært forhold til både akademikerne, de uføre, bøndene og landpostbudet, liksom. Ungene mine vokser opp i Oslo, som er en helt latterlig segregert by. Byen har mangfold i massevis, men det gjør det også veldig lett å bare leke med de like barna.

(Jeg kjenner mange uføre lesbiske akademikere og den eneste kassadama jeg egentlig har hatt noe privat omgang med ble både ufør og foretok en kjønnskorrigerende prosess. Men tre debattsider oppramsing av datapunkter er jo ikke så veldig spennende, egentlig).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no