Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmeovner, både frittstående og veggmontert

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 20:38   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Varmeovner, både frittstående og veggmontert

Her hvor jeg har flyttet er det ingen andre varmekilder i stue, kjøkken og gang foruten vedovn. Jeg trenger dermed noen varmeovner. Huseier har forøvrig nevnt at hun ville sette inn noen ovner, så kan hende jeg slipper den kostnaden, men jeg spør like vel etter tips til hvilke typer ovner man bør se på/gå for.

Saken er at jeg er livredd for husbrann. Jeg vil tro at de fleste ovner er laget for minst mulig sjanse for at de skal ta fyr, men noen er kanskje mindre brannfarlig enn andre? På dagtid er det jo lite stress, men en eller to må jo stå på om natta også vinters tid slik at det går ann å stå opp uten å fryse ihjel. Har vært bortskjemt med varmekabler i gulvet de siste 5 årene, nå har vi bare på soverommet mitt og badet. Kanskje jenta også da må ha en på rommet sitt, men jeg må være trygg på at den ikke kan ta fyr på noe sett og vis. Ja, jeg er over snittet redd for husbrann. Tørr ikke ha noen av soveromsdørene lukket en gang.

Er det spesielle ovner jeg bør se etter? Oljeovner mener jeg det var skrevet litt om for en del år tilbake, at de kunne være brannfeller. Er dette forbedret? Hva er konvektorovner?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 22:31   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmeovner, både frittstående og veggmontert

Mener det var Nobu ovn jeg hadde i mitt forrige hus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 08:01   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmeovner, både frittstående og veggmontert

Søk på LVI oljefylte varmeovner for veggmontering. De er ganske dyre, da. Så jeg gikk heller for elektrisk panelovn med temperaturstyring på barnerommet. Har natt- og dagsenking på den, ulikt på hverdager og lørdag/søndag. Ovnen blir ikke så varm at man brenner seg. Glamox er merket, og de finnes i mange størrelser.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no