Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-14, 19:15   #1
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Minste tåler ikke melk (melkeprotein) enn så lenge, og fyller ett om en straks. Jeg er ikke spesielt rutinert på allergimat, og vil gjerne ha tips til hvordan jeg lager en god, klassisk bløtkake eller en mild sjokoladekake med glasur uten melkeprodukter.

Gjerne sånn på detaljnivå, altså hva disse merkene med soyarishavrehvadetnåermelk heter og sånn. Om det finnes ferdig kakemiks som kan fungere er jeg helt for det.

:takkerogbukker:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 20:01   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Jeg har drøssevis av melkefrie (og eggefrie) kaker på bloggen min.
Her er bløtkaken jeg baker 1-2 ganger i året, og denne sjokoladekaken er min faste kake til barneselskaper og sånt, den er kjempeenkel å lage og såå god! Du trenger ikke å "soake" den altså, den er god uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 20:49   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Denne er er god og barnevennlig. Jeg bruker Blå Soft margarin og eplejuice.
http://www.allergikokken.no/oppskrif...okoladekake2//

Ellers funker det veldig bra å lage pavlova: Kjøp eller lag en marensbunn (kan til og med kjøpes ferdig), og less på med "vaniljeis" (Tofuline) og masse bær. Skikkelig festkake på null komma niks.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 21:14   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Takk skal dere ha!

Pavlova er nok litt for avansert for en "spise selv"-ettåring, hun søler bra som det er. Men skal prøve både sjokoladekake og bløtkake om jeg finner sånn kremting. Er det melk i vanlige sukkerbrød forresten som de har på butikken, forresten? Jeg gidder ikke lage mer selv enn jeg må.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 21:17   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Hildekaken som du finner i frysedisken er akseptert som et fullgodt alternativ til vanlig langpannesjokolade av mine små. Sleng på noen seigmenn til fest Dyr, men verdt hver krone når man ikke gidder å bake.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 21:42   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Jeg kjører som regel Toro langpannekake i barnebursdag. I stedet for vanlig glasur pleier jeg å bruke sjokoladesmørkrem laget på Blå soft. Har også laget bringebærkrem inni med Vispi havrekrem fra Go green, finnes bl.a. på Rema. Funker som bare det og er ultrakjapt og lett. Særlig hvis en ikke roter seg bort i tøysete pyntegreier sånn som jeg av og til gjør.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 21:46   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

I stedet for vanlig glasur pleier jeg å bruke sjokoladesmørkrem laget på Blå soft.

Blå soft, melis og kakao? :detaljnivå:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 22:00   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kremkake eller sjokoladekake uten melk

En sånn krem, sånn ca. Med blå soft, kakao eller smeltet melkefri sjokolade (men kakao går finfint) og melis, ja. Og litt vann og vaniljeekstrakt eller vaniljesukker. Men vanlig sjokoladeglasur funker jo bra det og.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no