Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Elimineringsdiett

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-14, 23:02   #21
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Hvor lang tid tar det før man reagerer på mat?

Fikk skikkelig vondt i magen igjen i kveld og slim fra magen...
Heldigvis ikke vært spesielt svimmel, bare ett lite anfall midt på dagen...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 09:42   #22
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Jeg reagerer nok umiddelbart. Sånn som nå, au..

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:57   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Proteiner; kan du spise avokado, linser, tunfisk, mandelsmør og -melk (lag selv), cashewmelk, kokosmelk, spinat?

Hvordan er det med kylling, tåler du det? Har du evt prøvd å koke evt steke kjøttet i ovnen framfor å steke det med sånn brun overflate i stekepanne?

(ja når jeg leser nærmere ser jeg jo at du spiser både kokosmelk og kylling :blind: )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:04   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Kanskje du tåler dette brødet? (NB inneholder sukrin)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:15   #25
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Hvis du har tenkt å holde deg helt unna gluten, må du bruke glutenfrie havregryn, men det gjør du kanskje allerede.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:18   #26
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvis du har tenkt å holde deg helt unna gluten, må du bruke glutenfrie havregryn, men det gjør du kanskje allerede.

Ja, veit egentlig det. Har ikke fått påvist noen glutenallergi, så har foreløpig brukt økologiske, da glutenfri ikke er det... og bløtlegger det nesten alltid i surt miljø som skal ta bort gluten etter hva jeg har lest?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:50   #27
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Proteiner; kan du spise avokado, linser, tunfisk, mandelsmør og -melk (lag selv), cashewmelk, kokosmelk, spinat?

Hvordan er det med kylling, tåler du det? Har du evt prøvd å koke evt steke kjøttet i ovnen framfor å steke det med sånn brun overflate i stekepanne?

(ja når jeg leser nærmere ser jeg jo at du spiser både kokosmelk og kylling :blind: )


Spiser ganske streng lav Oksalat så spiser ikke spinat og cashewmelk. Skal snart ta ny organic acid og sjekke hvor streng jeg må være med oksalatene. Spiser mye kylling
I begynnelsen måtte alt kjøttovnsbakes eller kokes, ikke stekes men det går bedre å nå (6 år mitt nå med SCD)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 12:41   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ja, veit egentlig det. Har ikke fått påvist noen glutenallergi, så har foreløpig brukt økologiske, da glutenfri ikke er det... og bløtlegger det nesten alltid i surt miljø som skal ta bort gluten etter hva jeg har lest?

Hvis jeg har skjønt det riktig så vil surdeig eller annet surt miljø bryte ned en del av glutenet, men ikke i nærheten av så mye som trengs for at for eksempel cøliakiere kan spise det. Så der tror jeg du lurer deg selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 13:05   #29
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Ok, men havre har vel ikke gluten i seg? Er det ikke bare sånn at det kan finnes spor?

Eneste "diagnosen" jeg har på mat er laktoseinntolleranse, men skal få sjekket ut det nøyere da legene ikke sjekker noe som helst egentlig...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 13:09   #30
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elimineringsdiett

De vanlige havregrynene kan inneholde opp til 5% hvete. Glutenfrie kan ikke det.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 13:27   #31
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elimineringsdiett

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

De vanlige havregrynene kan inneholde opp til 5% hvete. Glutenfrie kan ikke det.

Ok, takk for info Da kan jeg jo kjøpe glutenfrie fra nå, så er jeg helt glutenfri for å se om det hjelper noe.

Svimmelheten er ihvertfall vært kraftig redusert på dette merkelige kostholdet jeg prøver så godt jeg kan å sette sammen, (tror det har sammenheng) vanskelig da alle har forskjellige ting de regaerer på og alle de utallige diettene som kan prøves, jeg blir nesten sprø... men håper jeg nærmer meg en løsning.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no