Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 11:47   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Enig med dere over. Herlighet. Noen i tråden her får det jo til å høres ut som en dødsdom å kutte ut kumelk som drikke. Det blir for ekstremt altså. Jeg hadde ikke sagt noe om det var snakk om å kutte ut absolutt alle melkeprodukter uten en diagnose, at barnet måtte ta med seg soyakaker i bursdager og lignende. Det er jo ikke DET det er snakk om her! Og ja, melkedrikking i Norge kan nesten kalles en religion, det er helt absurd.

Ingen av oss voksne drikker melk, barna drikker lite melk. Men vi spiser ost, smør og rømme, og vi spiser grønnsaker og sesamfrø og tar multivitaminer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:35   #82
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ingen av oss voksne drikker melk, barna drikker lite melk. Men vi spiser ost, smør og rømme, og vi spiser grønnsaker og sesamfrø og tar multivitaminer.

Vel, der er en klar forskjell på deg og meg. Jeg prøver å lære barna hvordan de får i seg riktige byggeklosser for kroppen gjennom hverdagsmaten. Det eneste "kosttilskuddet" de får er tran (som vel er det eneste som er anbefalt).

Jeg er ikke fanatisk når det gjelder melk, men det er en utrolig enkel måte å få i seg et bredt spekter av næringsstoffer som kroppen trenger.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:40   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Vel, der er en klar forskjell på deg og meg. Jeg prøver å lære barna hvordan de får i seg riktige byggeklosser for kroppen gjennom hverdagsmaten. Det eneste "kosttilskuddet" de får er tran (som vel er det eneste som er anbefalt).

Jeg er ikke fanatisk når det gjelder melk, men det er en utrolig enkel måte å få i seg et bredt spekter av næringsstoffer som kroppen trenger.

Nei der er det ikke forskjell på deg og meg! Du mener altså at jeg, ved å gi en barnevitamin hver morgen (selv må jeg ta multivitaminer pga. vektoperasjonen), unngår å lære barna hvordan de skal få i seg næring gjennom maten? Den er litt drøy. Jeg er veldig opptatt av ernæring og helse og overfører det til barna på en ikke-fanatisk måte.
Forskjellen på deg og meg er kanskje at jeg ikke ser på kumelk som noe kroppen har god nytte av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:05   #84
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kutte ut melk, noen effekt? (barn)

Peder drikker ikke noen form for juice. Så der ligger nok ikke årsaken.
Men om han drikker mye, blir magen nødvendigvis løs av det?
Jeg fikk heller hard mage ved mye inntak av flytende etter operasjonen, enn løs iallefall. Men han har solide tissebleier ja.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no