Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er dine "laster" i matveien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"?
Sukkerholdig brus og saft 27 11,84%
Lettbrus 85 37,28%
Sjokolade 143 62,72%
Annet søtt godteri 58 25,44%
Salt snacks (potetgull og lignende) 74 32,46%
Bakervarer 56 24,56%
Gatekjøkkenmat 24 10,53%
For feite middager 25 10,96%
Generelt for store porsjoner 64 28,07%
Perdiodevis overspising 42 18,42%
Oster og fløte 40 17,54%
Sukker i kaffe og te 20 8,77%
Kaker og desserter 52 22,81%
Annet 19 8,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 16:04   #201
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg bakte lime-ostekake med Sukrin forrige uke, lavkarbo variant. Ei venninne som går på lavkarbo skulle ha den, så jeg smakte den ikke selv, men fikk tilbakemelding på at jeg burde starte bakeri og masseprodusere denne kaken. Tar det som et kompliment jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:11   #202
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Sjokolade skulle vært bannlyst...jeg har spist to sjokolader idag Som gravid burde jeg nok bare spist epler o.l.... men det frister bare ikke

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:15   #203
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Det kan du trygt gjøre.

Eneste greia med sukrin er at det ikke smelter på samme måten som sukker, så det må piskes for å ikke bli knasete. Men bake man noe med sukrinet pisket som eggedosis feks så smaker det som kake med sukker.

Bountykaken på lavkarbo ble utrolig med sukrin, hvis du skal på kjøkkenet og imponere flere ganger.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:18   #204
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Takk for tipset! Jeg hadde sukrinen rett oppi røren, og det knaste ikke i det hele tatt (smakte litt på røren før jeg helte den oppi formen), og venninnen min sa den hadde helt perfekt konsistens, så mulig den smeltet inn allikevel?

Jaja, nå skal vi ikke bombe tråden her med lavkarboprat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:36   #205
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Iset - da skal jeg lage en eksperimentkake og teste til helgen.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 00:03   #206
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Kan dere fortelle litt mer om dette sukrinet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 07:36   #207
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Plyanna - sukrin er et søtningsmiddel på samme måte som sukkeralkoholer. Men der hvor de andre sukkeralkoholene ikke tas opp av tarmsystemet, og kan gi en artig effekt. (Masse luft i magen og diare med litt uflaks), så tas sukrin opp i tynntarmen og gir ikke en eneste liten bivirkning.

Det er også naturlig og finnes i sopp, pærer og druer i naturlig form.

I bruk er dette det søtstoffet som minner mest om vanlig sukker. Det ser ut som, veier som og oppfører seg som sukker - ikke minst på smaken. Eneste søtstoffet som (ifølge meg) funker til kakao.

Det inneholder overhodet ingen kalorier og det påvirker ikke blodsukkereet i det hele tatt.

Fås kjøpt i helsekost.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:36   #208
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Ingen ulemper?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:37   #209
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

De sier så. www.sukrin.no. Jeg vet ikke, men jeg tviler sterkt på at det er like ille som sukker, og så lenge det er bedre så bruker jeg heller det. Ikke daglig, men de gangene jeg skal ha noe godt og vil unngå sukker. Har inntrykk av at det er som feks. Stevia? Stevia kommer forresten tilbake, har jeg hørt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:44   #210
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ingen ulemper?


Det høres ut som det er litt for godt til å være sant, ikke sant?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:09   #211
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Nei, der er ingen ulemper - annet enn prisen da. Det koster selvsagt skjorta.

Med mindre man virkelig legger om kosten og hiver ut stivelse og det meste så ville jeg nok heller brukt sukker eller fruktose. Men for ekstremistene blant oss som ikke kan det, så er det veldig fint.

Ettersom jeg har skjønt er det godkjent i usa som ikke skadelig på noe vis uansett mengden man inntar.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no