Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-21, 22:33   #241
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

#1 Senebetennelse i albuen (evt muskelfestet) som aldri ser ut til å gi seg. Jeg har forsøkt tablettkur mot det før, uten annen effekt enn kvalme.
#2 Rift (? Selvdiagnostisert, det kom en høy poppelyd etterfulgt av skarp smerte under trening) i en muskel i siden/mellom ribbeina som aldri gir seg. Først var det så vondt at jeg kaldsvettet, nå, tre uker senere, trener jeg igjen med babyvekter, men jeg kan fortsatt kjenne det om morgenen.

(I-landsproblemer i den store sammenhengen, og sikkert selvpåført)

Men Nera, den riften i #2, er ikke det noe du burde gå til lege med?
Senebetennelsen i #1, har du bedt om annen behandling eller tablettkur?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-09-21, 22:38   #242
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Det er jo lite annet å gjøre enn å ta det med ro, og det er jeg dårlig til. Fysioterapeut kunne sikkert hjulpet litt, men foreløpig prøver jeg å trene rundt det og ignorere litt, for det hjalp sist. "Heldigvis" er det venstrearmen, og sist var det høyre, som var mye mer upraktisk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 16:47   #243
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hvorfor sendes det fortsatt ranselpost???
Det fungerer jo ikke ved 2 hjem.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 16:53   #244
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvorfor sendes det fortsatt ranselpost???
Det fungerer jo ikke ved 2 hjem.

Det fungerer ikke med ett hjem og pubertetshjerne heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 17:01   #245
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Sant.
Men jeg pleier å spørre om han har med noe når han er hos meg.
Dessuten var det kort frist på det som kom og ikke har jeg nettverket å selge til heller.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 20:38   #246
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jernmangel. Ferritin på 17 og hb på 10. Jeg er til og med andpusten når jeg ligger musestille på sofaen, for pokker. Og går jeg over golvet puster jeg som om jeg har løpt maraton.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 20:45   #247
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jernmangel. Ferritin på 17 og hb på 10. Jeg er til og med andpusten når jeg ligger musestille på sofaen, for pokker. Og går jeg over golvet puster jeg som om jeg har løpt maraton.

Åi. Det er ikke bra. Blir DU tatt vare på?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 21:30   #248
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Åi. Det er ikke bra. Blir DU tatt vare på?

Fastlegen sendte hastehenvisning til svangerskapspoliklinikken torsdag, så håper jeg hører fra dem i morgen. Skal til jordmor i morgen tidlig og skal ta det opp igjen der. Jeg tar ikke opp jerntilskudd peroralt pga vektoperasjon og fjernet galleblære, og har tidligere fått Cosmofer intravenøst, men de er skeptiske til å gi intravenøst jern i svangerskapet så de har bedt meg teste ulike perorale preparater noen uker nå. Ferritin var på 86 og hb 12,5 da jeg var 12 uker og jeg har tatt Niferex og Duroferon hele tiden siden da, men det monner bare ikke.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 20-09-21, 10:53   #249
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Leger på sykehus som mottar en hastehenvisning elektronisk for deretter å svare den ut per BREV!

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 13:31   #250
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg har lyst til å gruffe litt over næringsministeren (ikke så mye lenger da) som viderefører næringsstøtten for dekning av faste kostnader for bedrifter med stort omsetningstap - ut oktober - men dekningsgraden går ned. Og det er veldig fint at det er mange bedrifter som nå nærmer seg gammel omsetning og ikke trenger hjelp lenger, men forklar meg gjerne logikken i at det er de av oss som FORTSATT ikke når gammel omsetning PÅ GRUNN AV SMITTEVERNSTILTAK, og som har hatt det sånn JÆVLIG LENGE, som får begrenset støtten sin, de av oss som har minst og har minst igjen på bok, som fortsatt ikke er i gang igjen, altså what the fuck, hva er logikken her?

Øk gjerne innslagspunktet for når man får støtte, men kutt da for fanden ikke støtten for de av oss som fortsatt er tvangsinnmeldt på den hælvetes dugnaden!


Okei kanskje dette burde vært såpekassetrådinnlegg.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 14:06   #251
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Selvutnevnte sjefer på jobb, som tar avgjørelser som påvirker flere. Jeg kan jo protestere fordi hen ikke har myndighet til endringen, men det er neppe verdt det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 15:24   #252
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Den jæ**a ankelen som ikke blir bra. En uke må da være nok med tull. Har den ikke fått med seg at jeg endelig skal flytte på ordentlig? Hvor tunge esker kan jeg bære med øm og hoven ankel? Det er ikke slik at vi ligger foran planen heller. Møkkafot.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 15:34   #253
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

En dag med vanlig PC-mus på kontoret, og skulderen er føkka. Eller hva det nå heter. Jeg orker ikke vente på at jobben skal finne balansen ergonomi og hybridkontor, så nå har brukt kredittkortet på privat rullemus, håper den kommer asap.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 15:59   #254
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

En dag med vanlig PC-mus på kontoret, og skulderen er føkka. Eller hva det nå heter. Jeg orker ikke vente på at jobben skal finne balansen ergonomi og hybridkontor, så nå har brukt kredittkortet på privat rullemus, håper den kommer asap.

Det er godt mulig du har prøvd dette før, men jeg fikk et tips om å ha musa rett foran meg, midt foran tastaturet/magen, i stedet for til høyre for tastaturet, slik at armen bøyes innover mot kroppen, i stedet for utover. Det gjorde underverker for meg, og etter at jeg begynte med det har jeg faktisk ikke hatt vondt i det hele tatt. Tidligere var jeg plaget med mye vondt, både i skuldra og håndleddet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 16:29   #255
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Sti på øyet som har blitt stor og mer kan beskrives som en motorvei. Trodde jeg var ferdig med kloramfenikol når ungene sluttet i barnehage.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 17:38   #256
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

En dag med vanlig PC-mus på kontoret, og skulderen er føkka. Eller hva det nå heter. Jeg orker ikke vente på at jobben skal finne balansen ergonomi og hybridkontor, så nå har brukt kredittkortet på privat rullemus, håper den kommer asap.

Far har lært å bruke musen på både høyre og venstre hånd

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 18:30   #257
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Tannimplantatoperasjonen måtte stoppes midt i pga uventet åpning opp til bihule, og betennelse. Har jobbet veldig for å mote meg opp til dette, så da ting gikk skeis, var det ikke moro. Ny tann ble trukket i stedet, og det tar votter og vintre før den opprinnelige operasjonen kan gjennomføres. Hvis jeg tør å prøve igjen. Er full av antibiotika og smertestillende, har munnen full av sting, og har hoste og nyseforbud. Får belage meg på rett i koppen og sofaliv de nærmeste dagene.
Mange tusen ekstra kostet det også. Synes jeg har lov å være sur og lei meg, selv om det ikke var noens feil dette.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 18:33   #258
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

og god bedring!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 18:45   #259
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nyseforbud?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 18:45   #260
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Og ellers, god bedring kaija! Det hørtes ikke noe særlig ut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no