Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Å velge bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-21, 20:20   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.950
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å velge bok

I det siste har jeg lest ganske mye mer enn tidligere. Det begynte som et prosjekt for å lese på svensk, og jeg har bare lest svensk krim helt til nå. Men jeg innser at jeg liker best å lese fysiske bøker. Men når jeg våkner om natta, så trenger jeg kindle for ikke å vekke mannen min. Jeg aksepterer at jeg da heller får ha to prosjekter på gang samtidig. Det har jo funket fint de siste ukene.

Men jeg synes det er utrolig vanskelig å velge bok. Hva er ditt beste tips for å ikke bruke så lang tid på det?

Hvor henter du lesetips fra?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:24   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg følger bokbloggere på Insta, lesetips på FB, nyutgivelser fra forlagene og tips fra biblioteket mitt ( ). Jeg leser både på papir og på biblioteks-appen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:34   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg prøver også å få lest mer, for jeg elsker jo egentlig å lese! Dumme, dumme skjermen som ødelegger konsentrasjonen min.

Siden jeg litt for lett distraheres av alt annet, så velger jeg bevisst bøker jeg tror fenger omtrent umiddelbart. Gjerne krim fra en forfatter jeg kjenner til. De siste bøkene jeg har lest, var de som sto utstilt på biblioteket da jeg var innom på "take away" før påske. Står det "hurtiglån" på dem, er de nesten garantert en page turner. Hvis jeg leser om bøker jeg får lyst til å lese, så bestiller jeg dem på biblioteket. Det kan jo ofte være lang ventetid, da.

Innimellom går jeg innom nærmeste bokhandel og ser om de har noen pocket-bøker jeg får lyst til å lese. Hvis jeg kjøper en fysisk bok så prøver jeg å komme i gang med lesingen så fort som mulig. Bøker som blir liggende ulest taper seg av en eller annen grunn..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:36   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg plukker ofte med meg bøker som er anbefalt på biblioteket. Eller fra Twitter. Nå leser jeg Å føde et barn, som er svensk opprinnelig, hvis du vil ha et annet tips enn krim.

Normalt, så går jeg gjerne på bokhandel om jeg skal slå ihjel tid, har liste på tlf der jeg skriver ned.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:40   #5
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg leser anmeldelser av bøker, abonnerer på bokbrevet til Siss Vik i NRK og The Guardian i UK.
Finner jeg en bok jeg liker pleier jeg å lese hele forfatterskapet til den aktuelle forfatteren.
Har venner og familie som leser og tipser gjensidiig.
Og jeg har en hylle med innkjøpte og uleste bøker jeg kan forsyne meg av etter innfallsmetoden.

Akkurat nå anbefaler jeg forfatterskapet til Jon Kalman Stefansson og Roy Jacobsen.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:42   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Det er forresten veldig nyttig å se på leselista her på forumet også. Jeg får mange tips derfra.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:43   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bok

Ser tips via reklame og fbgrupper eller via andres tips. Googler boken og ser omtale og hva den handler om og bestiller på biblioteket, evt legger de på liste der. Kjøper ikke bøker.
Og gjør det samme som Blondie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 20:49   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg leser bøker etter tips fra mennesker som oppfyller disse kriteriene: De kjenner meg, og jeg har tiltro til smaken deres.

Og så leser jeg når jeg kjenner forfatteren, og hvis omtale i Bokmagasinet i Klassekampen (for eksempel) trigger nysgjerrigheten.

Men nutildags leser jeg ekstremt lite.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 21:55   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bok

Goodreads og Amazon. Synes egentlig Amazon er ganske flinke til å foreslå utifra alle bøkene jeg har kjøpt tidligere. Får selvsagt litt inn fra left field når vi har familiebruker, men det er jeg som leser/kjøper mest så det er mer synd på de
Brukte mer Goodreads før, og førte opp alle bøkene jeg leste.
Og så abbonerer jeg på daglig nyhetsbrev fra Bookbub og får gode tips derifra.

Leser forøvrig (nesten) utelukkende på Kindle.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 23:27   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg er medlem av Bokklubben nye bøker og leser nyhetsbrevene. Også insta, her inne, anmeldelser, venner og bare ved å bruke masse tid i bokhandel. Jeg elsker å gå i bokhandel. Burde sagt bibliotek, men det er heller sjelden.

Jeg er også med i boksirkel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 08:03   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.950
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg bor ca 50 meter fra et bibliotek, så fysiske bøker bør jeg låne der. Men til kindle kjøper jeg på ebok.no. Det er veldig deilig å kunne lese om natta uten å vekke mannen min.

Takk for tips.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 08:04   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.950
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er forresten veldig nyttig å se på leselista her på forumet også. Jeg får mange tips derfra.

Men der står det jo bare hvilke bøker dere har lest, og ikke noe om hvorvidt de er bra eller ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 08:32   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg følger bokbloggere på Insta, lesetips på FB, nyutgivelser fra forlagene og tips fra biblioteket mitt ( ). Jeg leser både på papir og på biblioteks-appen.

Samme her. Følger aktivt med på utgivelser og les om bøker. For min del lærer eg kjapt kven eg tar i mot anbefalinger frå. Bokinsta er ein jungel, og som med alt anna i SoMe er det nokon som «eeeelsker» alle bøkene dei tar bilder av, andre som er meir kritiske og vurderende. Det same gjeld GoodReads og bokblogger. For meg er ei anbefaling av ei bok mykje meir verdt, når den er grundig og velbegrunna, og når den kjem frå ein som både liker og misliker bøker eg har likt/ mislikt, samanlikna med dei som bare «eeelsker» alt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 08:55   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg velger bøker ganske utelukkende ut i fra hvor godt tittelen på boka treffer meg.
Jeg har lest mye bra. Og mye dårlig. Og jeg aner ikke hvem som har skrevet hva.

Vet ikke om jeg anbefaler den metoden, men det går forholdsvis raskt å plukke ut bøker i hvertfall.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 08:56   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men der står det jo bare hvilke bøker dere har lest, og ikke noe om hvorvidt de er bra eller ikke.

Jeg (og flere andre også) skriver jo litt om hva vi synes om bøkene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 09:16   #16
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese. Dette er fra anbefalinger fra folk rundt meg, anmeldelser i avis eller omtale andre steder. Jeg fyller på fortløpende, og kommer aldri til bunnen.

Andre tilnærminger jeg bruker er å finne flere bøker av samme forfatter, flere bøker fra samme land, flere bøker fra samme epoke. Jeg har også en greie med å lese Nobelpris-vinnerne. I hvert fall fra 1940-50 og oppover.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 09:25   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.950
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese.

Det var lurt. Jeg finner stadig bøker jeg har lyst til å lese, men når jeg faktisk skal velge bok, så har jeg glemt alt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 09:31   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg har til min store glede oppdaget at jeg kan låne bøker fra biblioteket direkte til Ipaden. Så nå kan jeg gå inn og låne med en gang når jeg oppdager noe jeg har lyst på.

Og litt for ofte finner jeg frem kindlen og kjøper noe når jeg får en anbefaling. Der ligger allerede alt for mange bøker.

Dersom jeg leser fysiske bøker så finner jeg stort sett noe i bokhyllen. Der er det både masse jeg ikke har lest ennå, og masse jeg har lyst til å lese om igjen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 11:18   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men der står det jo bare hvilke bøker dere har lest, og ikke noe om hvorvidt de er bra eller ikke.

Det sjekker jeg opp selv, det er jo bare å søke opp tittelen og hva det handler om? Jeg liker det best. (jeg synes ofte det blir mye synseføleri i bokanmeldelser. Jeg mener, det finnes jo folk som elsker bøker jeg hater).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 11:19   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var lurt. Jeg finner stadig bøker jeg har lyst til å lese, men når jeg faktisk skal velge bok, så har jeg glemt alt.

Du må ha liste, ja. Jeg skriver ned i notater hver gang jeg ramler over en bok som kan virke interessant.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no