Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Krim-lydbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-21, 22:19   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Krim-lydbøker?

Jeg skal kjøre tilsammen 14-15 timer mutt putt alene fordelt på to dager den kommende uka og da trenger jeg selvsagt lydbok! Jeg hører for tiden mye nordisk krim, og vil ha tips i den sjangeren. Typisk krim med en politi/etterforskerhelt som man gjerne også får følge litt privatlivet til. Det bør helst være flere bøker i serien. Jeg bruker Fabel for tiden, men kan aktivere Storytel også.

Jeg har lest/hørt alle av Jo Nesbø, Unni Lindell, Jørn Lier Horst, Kristina Ohlsson, Marit Seiersgård, Camilla Läckberg, Gunnar Staalesen, Karin Fossum, Henning Mankell, Anne Holt og ganske mange andre også, men dette er jo en kjempesjanger, så det må jo være mer bra. Tips?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 22:33   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Jeg likte Merete Junker sine bøker. Letthørte.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 22:34   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Har du lest Jørgen Brekke? Har hørt meg gjennom et par bøker av han. Fabel.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 23:12   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Lars Kepler om Joona Linna? Kanskje ikke om du skal ligge over alene på en øde herregård, med varierende strømtilførsel. Men spennende da. Og flere bøker.
Gjæver sine om Ole Vik liker jeg også.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 23:15   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Har du lest bøkene om Ola Vik av Jørgen Jæger?

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 23:39   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Hans Olav Lahlum har en serie hvor handlingene er lagt til 60/70 tallet. Jeg elsker den serien og anbefaler den på det sterkeste. Første boken er bra, men synes de påfølgende er bedre.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 23:39   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Smaken er som baken da.
Tror Stefan Ahnhem sine bøker ligger på Fabel? Synes de er skikkelig spennende.

På Storytel:
Bøkene til Anna Grue. Om en reklamemann som blir privatetterforsker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 23:42   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Siden du nå har fått mange svar så må jeg spore litt av og anbefale Nokas-millionene som ligger på Fabel.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 07:59   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Hjort og Rosenfeldt sin serie om Sebastian Bergman. Det beste som finnes av skandinavisk krim etter min mening. Hans Rosenfeldt skrev manuset til Broen, så det borger for kvalitet. Jeg lytter til 2-3 krimbøker i uka, fortrinnsvis svensk krim på svensk, og synes at bøkene om SB & co i riksmord er i en klasse for seg. Finnes på Storytel med dyktig oppleser i Niklas Falk. Hvis du vil lytte til originalspråket. På Fabel kan du lytte til Ivar Nergård, men jeg velger uten tvil Falk framfor Nergård.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 10:15   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Einig i Jørgen Jæger, Hjorth/ Rosenfeldt og Anna Grue.

Nå i sommar er det to krim-lydbokserier som har gripe meg. Sofia Sarenbrant sin serie om Emma Skjöld (dei to første er ikkje så gode, men viss du begynner på Visning, er resten veldig bra!) og Katrine Engberg sine om Jeppe Kørner og Anette Werner.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 12:05   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hans Olav Lahlum har en serie hvor handlingene er lagt til 60/70 tallet. Jeg elsker den serien og anbefaler den på det sterkeste. Første boken er bra, men synes de påfølgende er bedre.

Helt enig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 09:25   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Tusen takk for mange tips! Jeg har tenkt å begynne med Jørgen Jæger i dag. Resten tas etter hvert. Det går 2-4 lydbøker i uka, jeg hører mye når jeg syr også, så det er ypperlig å ha en liste klar!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 12:32   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krim-lydbøker?

Jørn Lier Horst. Ser at de eldste bøkene ikke ligger på Storytel. Litt dumt om man liker å følge etterforskerens liv, sånn som jeg gjør.

Liker også bøkene om Elli, en kvinnelig etterforsker. Av Eystein Hanssen. 7 bøker foreløpig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no