Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-21, 21:38   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Johan Harstad: "Max Mischa & Tetoffensiven"
Johan Harstad: "Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet?"
Lars Mytting: "Svøm med dem som drukner"

Disse tre har helt egne stemninger i seg som jeg ikke har funnet i noen andre bøker. Hva skal jeg lese nå?

(Den forferdelige Bibliofil-appen har slettet min milelange huskeliste for 2. gang, så jeg har ingen liste over bøker jeg har notert meg for fremtiden. )

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 21:42   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Alle andre Lars Mytting-romaner.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 21:54   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Vetle Lid Larsen, Kjærlighet før øya synker.
Edvard Hoem.
Linn Ullmann.
Lars Saabye Christensen, den siste trilologien. Ikke de andre, til nød Maskeblomstfamilien, men det er ikke god stemning.

Jeg har hentet Helga Flatland i dag, men vet ikke hva jeg går til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 22:21   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Leksikon om lys og mørke?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 23:38   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Jeg har bare mest Mytting sine bøker, men stemmer i med trilogien til Helga Flatland

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 00:07   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Alle andre Lars Mytting-romaner.

Noen spesielle? Jeg prøvde en, med en bil på omslaget, fikk ikke tak i innholdet i det hele tatt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 00:51   #7
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Du skal lese Samlede verker. https://www.dagbladet.no/kultur/bok-...tt-av/73659874

Minner om Max, Mischa og tet-offensiven. Er en roman, med et plot man vil finne ut av sånn som svøm med dem som drukner. Og veldig fin.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 01:33   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Noen spesielle? Jeg prøvde en, med en bil på omslaget, fikk ikke tak i innholdet i det hele tatt.

Søsterklokkene og Hekneveven.

Jeg har Vårofferet liggende på vent, men har ikke lest den enda så kan ikke si noe mer om den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 10:56   #9
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Trilogien om gutten av Jón Kalman Stefánsson.
Det er er veldig hyggelig tilbud i lenken.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 15:50   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Du skal lese Samlede verker. https://www.dagbladet.no/kultur/bok-...tt-av/73659874

Minner om Max, Mischa og tet-offensiven. Er en roman, med et plot man vil finne ut av sånn som svøm med dem som drukner. Og veldig fin.

Den var ikke ute som pocket enda, liker det bedre enn innbundet utgave (og på biblioteket er ventelistene evig lange), men jeg kjøpte Epub-variant og tørket støv av mannens lesebrett. Det ser ut til å virke bra!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Søsterklokkene og Hekneveven.

Jeg har Vårofferet liggende på vent, men har ikke lest den enda så kan ikke si noe mer om den.

Søsterklokkene har jeg lest, og Hekneveven står jeg på venteliste på på biblioteket.

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Trilogien om gutten av Jón Kalman Stefánsson.
Det er er veldig hyggelig tilbud i lenken.

Den får jeg se på etter Samlede verker.

Takk for tips! Likte særlig direkte svar på spørsmålet mitt; "Du skal lese..." .

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 16:40   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den var ikke ute som pocket enda, liker det bedre enn innbundet utgave (og på biblioteket er ventelistene evig lange), men jeg kjøpte Epub-variant og tørket støv av mannens lesebrett. Det ser ut til å virke bra!

Kos deg!

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Takk for tips! Likte særlig direkte svar på spørsmålet mitt; "Du skal lese..." .

Jeg tror du kommer til å like den altså, med de bøkene du har listet opp at du liker!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 17:11   #12
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Du skal lese Samlede verker. https://www.dagbladet.no/kultur/bok-...tt-av/73659874

Minner om Max, Mischa og tet-offensiven. Er en roman, med et plot man vil finne ut av sånn som svøm med dem som drukner. Og veldig fin.

Takk for tips, 6 måneder ventetid på biblioteket.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 23:01   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Søsterklokkene og Hekneveven.

Jeg har Vårofferet liggende på vent, men har ikke lest den enda så kan ikke si noe mer om den.

Enig med Stompa!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 23:59   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Noen spesielle? Jeg prøvde en, med en bil på omslaget, fikk ikke tak i innholdet i det hele tatt.

Prøv søsterklokkene og Hekneveven.

Og Helga Flatland, trilogien hennes er utrolig bra.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-21, 21:32   #15
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Jeg kom forresten på en til som har den rette stemningen; Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen av Håkan Nesser. Men den har jeg jo også lest, da...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-21, 16:59   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Ser ut som vi har lik smak, banana Jeg har og likt godt de du nevner. Så her fikk jeg mange tips selv.

Er i gang med Søsterklokkene og har lagt til Trilogien om gutten som favoritt inne i Fabel.

Fugletribunalet av Agnes Ravatn synes jeg og har litt denne stemningen i seg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-21, 19:07   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Tollak til Ingeborg av Tore Renberg

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-21, 21:20   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Jeg likte Johan Harstad sine bøker veldig godt og mye bedre enn Lars Mytting sine bøker. Hvis jeg skal foreslå noen bøker, så kanskje Det vokser et tre i Brooklyn av Betty Smith, Et lite liv av Hanya Yanagihara og Becks siste sommer av Benedict Wells. Har fått beskjed om at jeg ikke skal anbefale Et lite liv uten advarsel, så advarsel kleenex bør være med.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 19:03   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Kos deg!



Jeg tror du kommer til å like den altså, med de bøkene du har listet opp at du liker!

Samlede verker: Jeg prøvde 2 ganger uten hell, som e-bok. Kom ikke inn i det. Kom ikke lenger enn 150 sider, fikk null oversikt. For mange sprang i tid, vanskelig å gå tilbake å sjekke i e-boken, merkelig kapittel-system som jeg ikke fikk oversikt over. Pause. Nå er jeg i gang igjen, denne gangen med papirbok. Og endelig tok den meg! Nå klarer jeg ikke legge den fra meg. Men kapittelnummereringen er fortsatt en gåte.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 00:18   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese når jeg har lest og elsker disse?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg kom forresten på en til som har den rette stemningen; Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen av Håkan Nesser. Men den har jeg jo også lest, da...

Den elsket jeg også. Virkelig.Og da skal du lese alle Nessers bøker om Gunnar Barbarotti. (Men da har du kanskje lest dem også?)

Mener også at «Kim Novak …» har en oppfølger.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no