Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 22:46   #21
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Det var jo greit skrevet. Må man ha med dresskode? Er ikke det obvious lizzåm?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:46   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Og hva med evt ønsker?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:52   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.020
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Og hva med evt ønsker?

Vi har all info samlet på hjemmesiden. Om hvor "kirken" og lokalet er, hvor gaveliste er lagt, tips til overnatting da de fleste er tilreisende og ellers kontaktinfo til oss

Jeg tror jeg fant dresskode på omtrent alt jeg søkte på så da ble det det. Alle vi har fått av har også hatt det så jeg trodde det var vanlig

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 23:06   #24
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Det var rett og slett veldig lurt å gjøre det slik. Jeg adopterer idéen din, bryllupsblogg og egen epost for bryllupet er opprettet nemlig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:55   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Vår ser sånn ut:

Kjære <navn>!

Vi inviterer til bryllup den 14. august kl xxx.
Seremonien finner sted kl xxx ved xxxxx.
Etter seremonien drar vi til xxxx for å spise middag.
Mer praktisk informasjon kommer etterhvert.
Vi gleder oss til å feire dagen sammen!

Og så navnene våre under. Vi har også en egen hjemmeside med opplysninger om sted, vielsen, den andre festen vi skal ha en måned etterpå, gaver osv. Og egen e-postadresse. Dette er til selve bryllupet for de nærmeste, festinvitasjonen er mer uformell:

Vi gifter oss 14. august! Det vil vi gjerne feire sammen med dere , og inviterer derfor til bryllupsfest xxxx på xxxxxx - der vi traff hverandre.

Vi håper dere har lyst til å feire med oss, og gleder oss til å se dere!

Mer informasjon om bryllupet finner dere på (adresse til hjemmeside)

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:57   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Jeg har prøvd å huske hva vi skrev, men jeg kommer bare ikke på det.
Det var helt enkelt i hvert fall.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:16   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Mange gode forslag her. Dresscode er ikke obvious nei.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:31   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Her er vår:

Endelig skal det skje!
Vi skal gifte oss og døpe Minsten og har derfor
gleden av å invitere dere som står oss nær til fest på Øde Sted!
Vielsen og dåpen vil finne sted i Øde Sted kirke 29. august kl. 1500.
Vi ønsker å være mest mulig sammen med alle, og håper derfor at mange har mulighet til å sette av hele helgen.
Fredag: Guidet tur til den lokale attraksjonen Fossefallet ca. kl. 1600
1900: Grillfest ved Lokal Attraksjon ved elva kl. 1900. Ta med grillmat og drikke selv.
Lørdag: Etter vielsen går vi i samlet flokk til Samfunnshus der vi serverer koldtbord med godt drikke til. Etter maten
er det fest, dans og moro til de lyse timer. Det blir mulig å kjøpe øl og vin til en rimelig penge (kun kontanter) under festen. Vi skal ha på bunad, dere velger stasplagg selv.
Søndag: 1200: Felles lunsj på Gård før avreise.

Teksten var på en "vinylplate" som lå inni verdens kuleste platecover med bilde av oss og alle detaljer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:27   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Mim, den invitasjonen deres glemmer jeg aldri, den var sensasjonell!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:32   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har prøvd å huske hva vi skrev, men jeg kommer bare ikke på det.
Det var helt enkelt i hvert fall.

Jeg husker heller ikke.
Tror ikke vi hadde med dresskode heller.
Men vår var enkel og grei, med et bilde av meg og Frank på. Ganske uhøytidelig, akkurat som oss.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:34   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Vi har ikke dresskode - med vilje. Selve bryllupsdagen er oss og nærmeste familie + mannens forlover og kone, og jeg regner med at folk skjønner at bryllup betyr at de ikke trenger å komme i dongeri. Festen i etterkant er uformell, jeg skal pynte meg som bare rakkern, men hva andre gjør er ikke så viktig.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:34   #32
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Vi skal ha bilde på invitasjonen, av purunge oss.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:15   #33
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har ikke dresskode - med vilje. Selve bryllupsdagen er oss og nærmeste familie + mannens forlover og kone, og jeg regner med at folk skjønner at bryllup betyr at de ikke trenger å komme i dongeri. Festen i etterkant er uformell, jeg skal pynte meg som bare rakkern, men hva andre gjør er ikke så viktig.

Det er ikke alle som skjønner at man ikke kommer i dongeri i bryllup. :erfart:

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:17   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Dresskode bør man ta med om man bryr seg om hva folk kommer i, synes jeg.
Om det ikke spiller noe rolle, så trenger man jo ikke å si noe om det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:20   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er ikke alle som skjønner at man ikke kommer i dongeri i bryllup. :erfart:

Jaja, så får de komme i det da. Jeg bryr meg ærlig talt ikke.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:36   #36
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er ikke alle som skjønner at man ikke kommer i dongeri i bryllup. :erfart:

Det hadde ikke brydd meg ett sekund Vi hadde ike med dresskode og folk fikk komme i akkurat det de ville. *absolutt så lite bridezilla som det går an*

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:40   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Jeg bryr meg ikke så mye som vertinne, men jeg bryr meg litt som gjest. Jeg vil gjerne vite hva rammen og opplegget er og komme i riktig tøy, så jeg føler meg vel.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:57   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Jeg bryr meg både som vertinne og gjest. :vrang på akkurat det området:
Hvilket vil si at jeg f.eks. aldri ville kommet i svart eller hvitt, uten at vi trenger å ta den diskusjonen om igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 17:15   #39
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Det hadde ikke brydd meg ett sekund Vi hadde ike med dresskode og folk fikk komme i akkurat det de ville. *absolutt så lite bridezilla som det går an*

Vi hadde heller ikke dresskode og da kom det altså en person i dongeriskjørt og dongeriskjorte. Jeg syns det så helt malplassert ut blandt alle de andre som hadde pyntet seg. Jeg er ikke en som pynter meg noe voldsomt selv, men akkurat den må jeg si jeg reagerte litt på. Jeg er ikke akkurat noe bridezilla selv.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 17:20   #40
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skriver man i en bryllupsinvitasjon?

Enkelt:

Til den det måtte angå.

Vi gifter oss 29. august kl 1300 i x kirke.
Kom.

Hilsen
Han og Henne.

Svar innen 1. juni til epost@epost.no eller 41111111.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no