Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Nyttårsforsetter om et ryddigere hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 20:57   #21
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter om et ryddigere hjem

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har du noen ryddeplaner i det nye året, og har du noen smarte tips til hvordan få et ryddigere hjem uten at man må slite i timevis hver dag?

Mitt forsett er banalt enkelt, men virkningsfullt hos oss som roter så fælt: Alltid rydde opp etter seg selv med en gang. Da blir det ikke masse nytt rot hele tiden, så kan man heller bruke ryddetiden på sortering og skikkelig rydding, istedet for brannslokking og gammel oppvask.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:16   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter om et ryddigere hjem

Jeg har ryddet hele kjelleren i helgen,og kastet ett stort hengerlass! Og det var bare ubrukelig ræl, som ikke kan gis bort. Har lagt til sides det jeg tenker at jeg skal gi, til bestemte folk, innen noen dager!

Mannen var dog utepå hengeren en tur og fisket inn en gammel Nintendo-sak, han hadde høy stemme og store fakter, så jeg skjønte at jeg hadde driti meg ut!

Jaja, jeg rekker det sikkert neste gang han er borte!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:24   #23
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter om et ryddigere hjem

Jeg har gjort unna tidenes klessortering! Har gått gjennom alt av fravokste barneklær - noe har jeg gitt til venner og tre søppelsekker er levert till en innsamling som skal sendes til Estland. Utrolig godt å se at det er romsligere i kjelleren!

Vi har masse lagringsplass og da har det lett for å hope seg opp. Derfor blir det skippertak innimellom. I går kjørte vi bort et helt hengerlass med ting som vi ikke bruker - det som er brukbart havnet på gjenbruksstasjonen og resten havnet på dynga

Har også hatt en storopprydding i hagen og kjørt vekk to hengerlass med hageavfall

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 09:18   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsforsetter om et ryddigere hjem

Det er jo bare deilig å få det ryddig!
Gleder meg til helgen jeg, for da skal vi også ta en skikkelig sjau. Vi skal ta med maaasssse herfra som skal lagres på låven, og huset skal også tømmes for alt av private ting. Kast kast kast, gi bort gi bort gi bort --> forhåpentligvis orden

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no