Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du hengt opp lys ute/pyntet til jul inne enda?
Nei, det er alt for tidlig! 33 31,13%
Ja, lysene er kommet opp 18 16,98%
Jeg/vi tenker å henge opp lysene i løpet av kort tid 39 36,79%
Vi har ikke lys ute 5 4,72%
Ja, vi har pyntet med juleting inne 1 0,94%
Nei, det er jo I ALLE FALL for tidlig 12 11,32%
Vi planlegger å pynte i løpet av kort tid 12 11,32%
Brokkoli/annet 4 3,77%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-20, 17:02   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg kjørte ut på handel i dag, og la merke til at det er MANGE som har hengt opp lys ute (og flere som holdt på). Jeg regner med at mange syns som meg at vi trenger litt ekstra lys nå i fenne traurige tia.
Så mitt spørsmål er :
Har du/dere hengt opp lys ute enda? (Og et lite tilleggsspørsmål: har dere pyntet med noe julepynt inne?) Jeg har nemlig sett både i vinduer når jeg har gått tur, og sett på bekjente sine Instagram-sider at flere har pyntet med julepynt.

Poll kommer (flere svar mulig)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:04   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg har ikke, men hadde ikke hatt noen skrupler med det heller. Ser noe adventslys i naboenes vinduer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:05   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Har en lyslenke med store pærer oppe. Ingen julepynt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:06   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.839
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Vi skal henge opp lys ute denne helgen. Vi kaller det vinterlys og har dem hengende til februar.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:10   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.207
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg hadde lyst til å henge opp lysene i dag. Det er så mørkt nå, og utelys syns jeg kan komme litt før andre ting. Vi pleier å ha på en buksbom og på rekkverket. Men mannen var streng og sa første desember, og siden det er han som henger dem opp så får jeg bare vente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:11   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.902
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg er ikke helt der enda, men vi har noe som henger ute hele året.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:16   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg er heller ikke helt der ennå. Men da jeg gikk en tur nå i halv fem-tiden, så jeg massevis av lys på trær og busker. Det var koselig.

Julepynt må vente lenge. Det er helt feil for meg nå.


Sist redigert av Hyacinth : 14-11-20 kl 17:24.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:17   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.834
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Kommer nok til å henge opp høst/ vinterlys snart.
Advent er første helgen i Advent.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:19   #9
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Venter nok eit par veker med adventspynten, då kjem lys opp ute og litt lys og stjerner inne.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:21   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.648
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg minner mannen stadig om at det er hyggeligere å henge opp disse lysene mens det ikke regner og blåser, så han kan med fordel henge dem opp.

Så får vi se da når de tennes. Kanskje snart.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:23   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.935
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Våre julelys henger strengt tatt ute hele året, men vi plugger dem bare inn i desember og januar. Jeg har ikke slått på ennå, men tenker at det er på tide ja. Har sett en del julelys ute allerede og synes det er så fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:24   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Tenker jeg henger opp utelys i morgen.
Resten må vente til første søndag i advent.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:24   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Brokkoli! Vi har lyslenker i drivhuset hele året. De står på timer, for å unngå for mye lysforurensning. Vi har strengt tatt noe utendørs juletrebelysning også, men har ikke hengt det opp de siste åra. Når vi gjør det, er det til første søndag i advent. Ikke ennå, altså.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 17:26   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Noe kommer opp denne helgen,resten neste helg sammen med julepynt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:06   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Ja. Noen naboer var før oss, andre rett etter. Også har du de som bare måååå himle og si at det var veeeldig tidlig. Se en annen vei da, vi prøver å finne vinterlykke og overleve både det ene og det andre her! Ingen julepynt inne. Men om det gjør noen lykkelig så værsågod. #raus

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:09   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja. Noen naboer var før oss, andre rett etter. Også har du de som bare måååå himle og si at det var veeeldig tidlig. Se en annen vei da, vi prøver å finne vinterlykke og overleve både det ene og det andre her!

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:13   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Nei, venter litt til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:16   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Umulig å stemne i pollen for oss som ikke har veldig sterke meninger om dette.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:18   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.535
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Jeg har ikke lys ute. Tenker å pynte inne sånn etterhvert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 18:21   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange har begynt å henge opp julelys/vinterlys ute?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Umulig å stemne i pollen for oss som ikke har veldig sterke meninger om dette.

Da kan du enten himle over alle som begynner tidlig, eller tenke at det er noe du sååååå gjerne ville hatt selv!

Her får vi det opp i løpet av morgendagen og neste helg.
Jeg tror nok mesteparten av pynten inne kommer samtidig! Jeg er så klar for advent og julestemning!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no