Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 01:47   #21
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

på SF.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 02:06   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Sporing av barn synes jeg blir noe ganske annet for en unge på 8 år og en unge på 15 år....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 02:27   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Sporing av barn synes jeg blir noe ganske annet for en unge på 8 år og en unge på 15 år....

Nja. Jeg syns vel at man skal ha peil på hvor åtteåringen er jeg og - men ikke gjennom hemmelig overvåkning og spionverktøy. Det får være grenser på å være koko.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:35   #24
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nja. Jeg syns vel at man skal ha peil på hvor åtteåringen er jeg og - men ikke gjennom hemmelig overvåkning og spionverktøy. Det får være grenser på å være koko.

Men hvem sa det skal være hemmelig? Jeg tenker heller på det må være greit å spore hvis guds forby noe skjer med dem og man finner dem ikke. Nå er barna mine ganske så små. Så det stiller seg anderledes så klart. Enn å spore voksne barn.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:38   #25
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har ikke engang sjekket linkene. Jeg bare regner meg frem til hva det er. Jeg skal ALDRI ha dette. Jeg har sagt til gutta at de kan stole på meg uansett hva søren siden de ble født. Jeg akter å holde det løftet.

Nå skjønner jeg litt hvorfor du reagerer. Vi tenker veldig ulikt. Tror hvis man skal overvåke barna sine uten en grunn så har man virkelig lite å gjøre. Men jeg tenker heller på hvis noe skjer med barna. Og man finner dem ikke. Det gjør lettingen lettere enn å springe rundt overalt i nabolaget for å finne dem.
Men så snakker jeg om mindre barn. Altså 7-10 åring og ikke store tenåringer.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:09   #26
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nja. Jeg syns vel at man skal ha peil på hvor åtteåringen er jeg og - men ikke gjennom hemmelig overvåkning og spionverktøy. Det får være grenser på å være koko.

Jeg vet hvor åtteåring min er - fordi jeg stoler på at hun er der hun sier hun skal være. Men ejg vet også hvor vi bor, jeg vet at mye kan skje, jeg vet at det ikke alltid er voksne i nærheten for å hjelpe, jeg vet at det kan være langt fra der hun er og hjem osv.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men hvem sa det skal være hemmelig? Jeg tenker heller på det må være greit å spore hvis guds forby noe skjer med dem og man finner dem ikke. Nå er barna mine ganske så små. Så det stiller seg anderledes så klart. Enn å spore voksne barn.

Helt enig - og vi kommer heller ikke til å holde det hemmelig for henne - hvorfor skulle vi det? Tvert imot, hun er smart nok til både å få se denne nettsiden man skal bruke, og også smart nok til å skjønne hvorfor vi velger å gjøre det på denne måten. Jeg vet, fra faktiske hendelser, at andre i hennes aldersgruppe og omgangskrets har mottatt meldinger og telefoner av en type og fra personer jeg på ingen måte ønsker skal ha kontakt med mitt barn. Jeg vet også at barna har blitt truet til ikke å si noe om dette til voksne, og at det har blitt oppdaget grunnet tilfeldigheter. Dette slår meg som en bedre mulighet for oss til å ivareta henne. Over tid, når hun blir eldre og skjønner enda mer, vil vi selvsagt gi enda mer frihet og skjekke slikt sjeldnere.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:18   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nå skjønner jeg litt hvorfor du reagerer. Vi tenker veldig ulikt. Tror hvis man skal overvåke barna sine uten en grunn så har man virkelig lite å gjøre. Men jeg tenker heller på hvis noe skjer med barna. Og man finner dem ikke. Det gjør lettingen lettere enn å springe rundt overalt i nabolaget for å finne dem.
Men så snakker jeg om mindre barn. Altså 7-10 åring og ikke store tenåringer.

Men hvor ofte har man bruk for noe slikt? Hvis man har brukt for det veldig ofte, så er det kanskje andre ting ved dagliglivet og hvordan man omgås barna sine man bør endre på.

Jeg tror at de som skaffer seg det her, gjør det med den grunnen du sier i hodet, men det kommer til å bli brukt som overvåking. Mine barn skal få oppleve hvordan det er å bli stolt på, og respektert, ikke leve med GPS-chip i nakken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:22   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nja. Jeg syns vel at man skal ha peil på hvor åtteåringen er jeg og - men ikke gjennom hemmelig overvåkning og spionverktøy. Det får være grenser på å være koko.



Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men hvem sa det skal være hemmelig? Jeg tenker heller på det må være greit å spore hvis guds forby noe skjer med dem og man finner dem ikke. Nå er barna mine ganske så små. Så det stiller seg anderledes så klart. Enn å spore voksne barn.

Er det egentlig mer OK å overvåke noen, bare fordi man forteller dem at det er det man gjør?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:28   #29
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Men kanskje er ikke spørsmålet om man stoler på barnet sitt, men heller om man stoler på alle barnet kan komme i kontakt med? Det er jo ikke engang sikkert at det er barnet som initierer kontakt - og hvor kritisk er egentlig en 7-8 åring (som i mitt tilfelle) til hvem hun ønsker kontakt med gjennom mobiltelefonen?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:37   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

En slik ordning kunne vært nyttig for meg, fordi lillegutt ikke har språk til å få forklart seg ordentlig hvis han kommer bort fra meg, og fordi han ikke nødvendigvis forstår at det å gå seg bort er en Dum Ting. Men da finnes det andre produkter på markedet som er ... hva skal man kalle det - mindre invaderende.
Det finnes f.eks en dings som man putter i barnets lomme, også en dings i sin egen lomme eller i huset eller hvor som helst barnet skal holde seg i nærheten av, også piper det i dingsen i egen lomme hvis barnet går utenfor en forhåndsdefinert radius. Et tenkt bruksområde for dette er f.eks autister eller andre barn som ikke helt skjønner sitt eget beste i skolegården - f.eks hvis det gis frihet under ansvar, men man allikevel vil vite om barnet stikker avgårde.
Det går an å få tak i tilsvarende med en gps-dings også, da kan man definere hvilket område barnet skal være innenfor definert ved gater f.eks, og går det utenfor det området så piper det i en alarm el. Og da kan barnet også trackes med den dingsen. Men da _er_ det jo helt bestemt en "tracking device" og ingen telefon liksom. Jeg liker litt tanken med å separere det ene fra det andre...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:39   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Men kanskje er ikke spørsmålet om man stoler på barnet sitt, men heller om man stoler på alle barnet kan komme i kontakt med? Det er jo ikke engang sikkert at det er barnet som initierer kontakt - og hvor kritisk er egentlig en 7-8 åring (som i mitt tilfelle) til hvem hun ønsker kontakt med gjennom mobiltelefonen?

Du mener at det er et så stort og omfattende problem at man trenger en slik greie?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:44   #32
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du mener at det er et så stort og omfattende problem at man trenger en slik greie?

Det vet jeg ikke. Men jeg vil aller helst, så langt det går, forsøke å unngå at det blir noen form for problem, stort eller lite. Jeg vil vite det dersom det skjer, så fort som mulig, og ikke få vite det lenge etterpå ved en tilfeldighet.

Og igjen, jeg stoler på barnet mitt. Men jeg vet barn kan være lette å manipulere, jeg vet at det er lett å få et barn til å tie dersom man ønsker det.

Og GPS-delen er ikke hovedpoenget for meg - men jeg ser absolutt nytten i den også i en nødsituasjon

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:46   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Men kanskje er ikke spørsmålet om man stoler på barnet sitt, men heller om man stoler på alle barnet kan komme i kontakt med? Det er jo ikke engang sikkert at det er barnet som initierer kontakt - og hvor kritisk er egentlig en 7-8 åring (som i mitt tilfelle) til hvem hun ønsker kontakt med gjennom mobiltelefonen?

Det der er jo en samtale man må ta med barna når de får seg mobiltelfon, heller enn å stole på at teknologi skal ta seg av dette. Dessuten tror jeg at skumle telefonsamtaler er vanligere blant tenåringer som kanskje har kommet i kontakt med noen de ikke burde komme i kontakt med på nettet enn blant 7-8 åringer. Og man kan jo ikke overvåke barna til evig tid. Hvis telefon-nummeret ikke står i telefonkatalogen, hvordan skulle noen få tak i nummeret?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:53   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.




Er det egentlig mer OK å overvåke noen, bare fordi man forteller dem at det er det man gjør?

Nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:55   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Det der er jo en samtale man må ta med barna når de får seg mobiltelfon, heller enn å stole på at teknologi skal ta seg av dette. Dessuten tror jeg at skumle telefonsamtaler er vanligere blant tenåringer som kanskje har kommet i kontakt med noen de ikke burde komme i kontakt med på nettet enn blant 7-8 åringer. Og man kan jo ikke overvåke barna til evig tid. Hvis telefon-nummeret ikke står i telefonkatalogen, hvordan skulle noen få tak i nummeret?

Jeg er her jeg også. Jeg tror man lager seg et større problem enn hva dette egentlig er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:56   #36
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Det der er jo en samtale man må ta med barna når de får seg mobiltelfon, heller enn å stole på at teknologi skal ta seg av dette. Dessuten tror jeg at skumle telefonsamtaler er vanligere blant tenåringer som kanskje har kommet i kontakt med noen de ikke burde komme i kontakt med på nettet enn blant 7-8 åringer. Og man kan jo ikke overvåke barna til evig tid. Hvis telefon-nummeret ikke står i telefonkatalogen, hvordan skulle noen få tak i nummeret?

Vi kommer selvsagt til å snakke med henne om disse tingene også - og vise henne nettsiden, forklare hvorfor osv. Nummeret kommer til å stå i mitt navn, ikke hennes. Men hvordan skal jeg forklare henne at hun ikke får gi det bort? Hun gir det til en venninne, som gir det til noen andre, som igjen kan gi det videre osv....

Vesla har egen datamaskin, og er flink med denne. Men hun vet også at jeg sjekker logger osv for å vite hva hun har brukt nettet til. Hun kan heller ikke bruke nett uten at vi vet om det når det skjer (naturlig nok, da vi deler trådløst bredbånd) osv....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:58   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Går det forresten an å slå sammen disse to bipper-trådene? Jeg oppfatter at de egentlig er helt like.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:58   #38
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.




Er det egentlig mer OK å overvåke noen, bare fordi man forteller dem at det er det man gjør?


Det er ikke snakk om å overvåke dem. Det finnes en grense og så klart når man klarer å balansere og ikke drive med "heksejakt" så ser jeg ikke negativt i Bipper systemet. Alle har forskjellige syn på ting og det betyr ikke at bare man vil dette så stoler man ikke på barna eller overvåker dem stadigvekk.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 11:00   #39
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her erfaring med Bipper?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Går det forresten an å slå sammen disse to bipper-trådene? Jeg oppfatter at de egentlig er helt like.

Enig. Done.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 11:03   #40
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men hvor ofte har man bruk for noe slikt? Hvis man har brukt for det veldig ofte, så er det kanskje andre ting ved dagliglivet og hvordan man omgås barna sine man bør endre på.

Forhåpligvis aldri!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror at de som skaffer seg det her, gjør det med den grunnen du sier i hodet, men det kommer til å bli brukt som overvåking.

Det er kanskje noe du ville ha gjort hvis du skaffet deg det. Ikke sikkert dem som skaffer seg slikt tenker på den måten som du gjør.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no