Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Naboen blåste løvet inn i vår hage

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-19, 19:39   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Naboen blåste løvet inn i vår hage

Jeg må bare høre hva dere tenker. Vi har to store trær på eiendommen vår som vi aldri har fått kommentarer på fra naboene. En eik og en bjørk. De står rett innenfor på vår side. Tidligere denne uka stod naboen med løvblåseren og blåste alt av løv som var langs grensen på deres side over til vår hage. For ordens skyld kan jeg nevne at det langs grensen står en hekk de har satt opp som også feller løv. Så til spørsmålet: Er ikke det en sær ting å gjøre?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 19:46   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Hvis dere har to store trær som feller mye løv, tenker jeg at det hadde vært en fin ting å fjerne løv fra disse trærne hos naboen på eget initiativ.

Så kan dere heller dele på løv fra hekken. Men to store trær feller MYE løv og det er mye jobb å fjerne alt.

Så jeg ville nok vært litt på tilbudssiden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 19:48   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Har haven full av løv fra naboens digre tre, så kanskje jeg må ut og kjøpe løvblåser?? Men seriøst. Det er litt kjipt å få gårdsplass og hage full av naboens løv, kongler mm. Men tenker at det er gi og ta. Vi gjør sikkert noe irriterende, vi og.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 19:57   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Jeg ville tenkt at det var naturlig å diskutere med dere først, det oppleves jo litt aggressivt å bare blåse det over? Det har aldri vært snakket om tidligere?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 20:01   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Vi beskjærer trærne til naboen på en side og klipper skråningen til en annen nabo. De gjør det ikke selv av forståelige grunner, og vi tenker det er greit å gjøre det. Vi har avtaler om det. Den ene naboen vår har nærmest en skog på grensen til vår eiendom, og han gjør ingen ting ut av det som kommer i vår hage. Fra en av de andre naboene fikk vi tidligere kongler og tidvis furugreiner som falt ned i Hagen vår. Jeg har aldri tenkt tanken om at de skal komme å rake i min hage. Er det ikke helt normalt at man får løv i hagen fra omkringliggende hager.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 20:02   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ville tenkt at det var naturlig å diskutere med dere først, det oppleves jo litt aggressivt å bare blåse det over? Det har aldri vært snakket om tidligere?

Nei, de har aldri tatt det opp med oss. De har i grunnen aldri tatt opp noe som helst i løpet av 15 år.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 20:40   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Vi har også et stort tre nært grensen, naboen har spurt oss om å fjerne grener på deres side av grensen for å redusere løv og grenser som henger i veien, noe vi selvfølgelig gjør og sjekker hver høst.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 20:41   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Men løvet fikser de selv, og vi må gjøre det med løvet fra samme nabos hekk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:17   #9
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Jeg synes det er passivt-aggressivt som bare det, men jeg hadde tenkt "Sært, prøv å be meg om en tjeneste når du trenger en" og raket løvet og neppe tenkt mer på det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:22   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Trær er vanskelig.
Det er også vanskelig å ta opp temaet "irriterende trær" med naboen, så jeg tror du kan anse løvblåsingen fra naboen som et passivtaggresivt forsøk på å få dere til å skjønne hvor irritert de er over trærne deres.

Vi har hatt ei diger bjørk i hagen, og jeg har banna mye over løvet den har lagt fra seg, men jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på at nesten like mye løv har havnet i hagen til naboen. De ble fra seg av lykke da vi fortalte at vi skulle ta den ned.

En annen nabos tre irriterer meg nå, og jeg kunne nok funnet på å blåse løvet tilbake dit på en dårlig dag. Der har vi riktignok sagt i fra at treet plager oss, uten at det har hjulpet nevneverdig. (Jeg har ikke løvblåser, altså, så det var bare en tom trussel )

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:34   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Naboen vår har en hekk som grenser mot oss, samt diverse frukttær som også gir fra seg både løv og nedfallsfrukt. De er flinke til å komme inn på vår side av hekken når de beskjærer hekk og trær, ut over det så tar jeg/vi det løvet og nedfallet som havner på vår side. (nedfallsfrukta får ligge, for da får vi masse koselig besøk av rådyra som går i nabolaget )

Kunne virkelig ikke falt meg inn å kaste noe over til dem, bare fordi det er deres bukser. Ei heller å klage over at det havner endel på vår side.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:39   #12
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Kunne virkelig ikke falt meg inn å kaste noe over til dem, bare fordi det er deres bukser. Ei heller å klage over at det havner endel på vår side.

Det går grensa altså. Løv og frukt er greit, men klær får de holde på sin egen eiendom.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:45   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Fnis, nå har jeg noen veldig morsomme bilder av den passiv-aggressive naboen din i hodet, som står der med litt sånn "Bare prøv å si noe!"-mine i ansiktet mens han blåser i vei. Jeg tror du trygt kan slå fast at han ikke er glad i løvtrærne dine. Han har sikkert ikke reflektert over at hans hekk feller på din side. Du får trøste deg med at din hage med løv bidrar til å gi humler og pinnsvin vinterdvale, og du kan isolere blomsterbedene dine med løvet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:48   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Det blir mye løv fra store trær. Har der spurt naboene om det er noe ved trærne som irriterer eller på annen måte invitert til dialog om de grensene dere deler? Det er jo stort sett et sted å starte.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 21:53   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det går grensa altså. Løv og frukt er greit, men klær får de holde på sin egen eiendom.

En gang var løv også klær.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 22:02   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det går grensa altså. Løv og frukt er greit, men klær får de holde på sin egen eiendom.



noen ganger er ordbok noe herk altså...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 22:12   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Barnslig demonstrativt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 22:24   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Jeg har vel egentlig innbilt meg at jeg nevnte de trærne og bare fikk positiv respons da vi nylig hadde flyttet inn, men det er mulig det bare var for den andre naboen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 22:45   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Så bra! Nå kan du lage masse bra jord!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-19, 23:36   #20
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Barnslig demonstrativt.

Vi har spurt om naboen kan felle treet som plager oss på mange ulike måter. Men han vil ikke. Så da raker vi konglene hans tilbake på tomta hans. Barnslig kanskje men hvor skal vi ellers legge de?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no