Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tog til Syden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 14:03   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har du ikke lest den tråden?

Nei, her har jeg visst gått glipp av noe essensielt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:06   #42
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


…men hvor pokker'n er Syden? Hva heter hovedstaden?

Syden ligger i verdens største land; Utlandet, og hovedstaden heter Costa Mucho. Elementært, min kjære.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:20   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Syden ligger i verdens største land; Utlandet, og hovedstaden heter Costa Mucho. Elementært, min kjære.

Uff, dit vil ikke jeg.

Men til Gardasjøen i Italia, hvor NSB og Star Tours Blue Train går til, DIT vil jeg tilbake til!

Verona, Firenze, Venezia…sukk… *drømmer*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:26   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Her, alfa: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=14662

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:10   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det kommer an på togene. Hvis toget hadde vært bra, med et bra lekerom for barn, gode sovekupeer, koselig restaurantvogn med god mat etc, hadde det slått flyet langt ned i støvlene hva komfort angikk. Hvis da reisen hadde først og fremst gått over natta, hvor jeg hadde hatt en sovekupe med ok seng, og prisen hadde vært god, hadde det helt klart vært noe jeg ville vurdert.

Jo,jo, men dette er kriterier og og ønsker om komfort, som pr. i dag ikke tilbys på disse togene, jeg tør også mene at DERSOM det hadde vært slike tog så ville uansett effektivitet veid tyngst og flertallet ville valgt fly for å transporteres til sitt endelige reisemål i Syden. Jeg tror nemlig at dersom folk først har bestemt seg for at det er 14 dager til Gardasjøen de skal ha, så vil de aller,aller fleste velge mest effektive (les raskeste) måte å komme seg dit på fordi fritiden er såpass hellig at man ikke vil "somle bort dagesvis" på en togreise.

Jeg tror heller ikke komfort-begrepet gir seg gjeldende før man evt. skal reise virkelig langt. Det er jo bare å se på hvilken suksess lavpris-flyselskapene har! Billig flybilletter uten noen ekstra hva gjelder service eller god benplass osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:24   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

I Sentral-Europa har vel tog overtatt mye av business-flyingen allerede? Mine kolleger fra Belgia og Nederland tar stort sett alltid toget til Paris, så vidt jeg vet. Og engelskmennene også stadig oftere. Hvis man kan troppe opp 15 min før avgang og reise fra sentrum til sentrum begynner det straks å lukte fugl. I tillegg kan man jobbe, ringe, gå rundt og spise ordentlig mat.

Ja, dette er helt riktig, men da må vi ta i betraktning at på disse strekningene tilbys et helt annet tog-alternativ og reisetider enn bl.a. NSB kan tilby i dag. Jeg har selv tatt Thalys-tog fra Rotterdam til Paris, og det tar 4 timer, men da stopper ikke toget i hver lille landsby og avkrok heller. Man sparer ca. 2 timer på å ta toget når man har lagt til transport til og fra flyplassene samt innsjekkstid på flyplassen. DA er toget attraktivt! Dette blir dessverre aldri realitet innen Norge.

Og med dette eksemplet som du også nevner, så kommer det jo tydelig frem at effektivitet/reisetid vinner uansett det dreier seg om tog eller fly.

http://www.thalys.com/

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:30   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Ja, jeg tror aldri noe blir konkurransedyktig kun på å være miljøvennlig, hvis det er dét du vil frem til? Da ville man jo gått eller syklet over alt.

Kriteriene for mitt vedkommende er (i prioritert rekkefølge):
- "Convenience" (hva i all verden heter det på norsk?) - altså hvor enkelt det er i praksis
- Effektivitet
- Komfort
- Miljø
- Pris

Mange av disse griper jo inn i hverandre, det blir sjelden komfortabelt hvis du bruker lenger tid på reisen enn på oppholdet, selv om det er i gode vogner. Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:32   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kriteriene for mitt vedkommende er (i prioritert rekkefølge):
- "Convenience" (hva i all verden heter det på norsk?) - altså hvor enkelt det er i praksis

Lettvinthet? Bekvemmelighet? Eller det ligner vel mer på "komfort".

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

Enig. Og jeg synes det er mye kjedeligere å sitte og vente halvannen time på en flyplass enn å sitte tre timer på et tog. Jeg vet ikke helt hvorfor - jeg har alltid likt å reise med tog og buss, jeg tenker så godt da, eller kan lese eller sove eller prate eller høre på musikk. Men det er ett eller annet ved flyplasser som gjør det forferdelig kjedelig å sitte der. (Dette er naturligvis en veldig subjektiv oppfatning, men så lenge det er min egen reise og mine kriterier det er snakk om, så er den fortsatt relevant.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:34   #49
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, jeg tror aldri noe blir konkurransedyktig kun på å være miljøvennlig, hvis det er dét du vil frem til? Da ville man jo gått eller syklet over alt.

Kriteriene for mitt vedkommende er (i prioritert rekkefølge):
- "Convenience" (hva i all verden heter det på norsk?) - altså hvor enkelt det er i praksis
- Effektivitet
- Komfort
- Miljø
- Pris

Mange av disse griper jo inn i hverandre, det blir sjelden komfortabelt hvis du bruker lenger tid på reisen enn på oppholdet, selv om det er i gode vogner. Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

Jepp, her har du essensen i det jeg mener! Vi har diskutert att og fram her nå, men allikevel er det ingen som har satt miljøhensynet først som grunn til å velge toget fremfor flyet. Derfor tror jeg at Star Tour skal slite med å gjort dette til en suksess. Det skal bli spennende å se hva de får ut av det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:35   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg der, Skilpadda. Flyplassventing er sannsynligvis tiden med lavest livskvalitet for meg. I hvert fall hvis man ekskluderer tid med smerte og angst og sånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:38   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Det ante meg at det var det du fisket etter, Elin. Det er ingen grunn til å tro at mange velger miljø foran svært upraktiske løsninger, hvis man ser på verden rundt seg. Det betyr ikke at ikke mange vil ønske det hvis altenativene er noenlunde likestilte, og det er ingen grunn til ikke å utforske markedet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:41   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig. Og jeg synes det er mye kjedeligere å sitte og vente halvannen time på en flyplass enn å sitte tre timer på et tog. Jeg vet ikke helt hvorfor - jeg har alltid likt å reise med tog og buss, jeg tenker så godt da, eller kan lese eller sove eller prate eller høre på musikk. Men det er ett eller annet ved flyplasser som gjør det forferdelig kjedelig å sitte der. (Dette er naturligvis en veldig subjektiv oppfatning, men så lenge det er min egen reise og mine kriterier det er snakk om, så er den fortsatt relevant.)

Ja, dette må være subjektivt, for i grunnen kan du gjøre akkurat det samme på flyplasser og fly, og jeg tenker som deg om fly kontra tog. Jeg sover bestandig veldig godt på fly på dagtid og dersom solen skinner jeg. Merkelig men sant. Jeg kan sitte i timesvis å glane ut på skyer som ligner bomullsdotter og la tankene fly nesten like fort og langt som flyet selv....
Jeg synes det er stas å sitte på flyplasser også. Dersom man har god tid før en avgang. Ta et glass vin, glane på folk, kikke i butikker. Herlig!

Åh, sukk... FLY....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:49   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden



Jeg velger mer enn gjerne tog fremfor fly. Miljø er en av hovedgrunnene. Selvfølgelig, hvis jeg hadde ELSKET å fly og HATET å kjøre tog hadde det kanskje ikke vippet vektskåla, men siden jeg er positivt innstilt til begge deler, tar jeg mer enn gjerne tog. Og tusen takk til Elin som tipset om dette, da legger jeg årets FLYtur til Nice og sørkysten av Frankrike på hylla og tar TOG til Italia istedetfor!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:56   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Derfor tror jeg at Star Tour skal slite med å gjort dette til en suksess. Det skal bli spennende å se hva de får ut av det.

Har ikke du tidligere argumentert med at reiseoperatører gjør veldig grundige forbrukeranalyser før de startet et nytt konsept? Og det har jo vist seg å funke i Sverige, så vidt jeg kunne se av den ene artikkelen.

Det er jo mange hensyn man tar før man velger reise, og selvfølgelig tror jeg ikke hovedparten velger tog fremfor fly kun på grunn av miljøet, men det betyr jo ikke at de ikke velger tog allikevel og konseptet kan bli en suksess.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:04   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har ikke du tidligere argumentert med at reiseoperatører gjør veldig grundige forbrukeranalyser før de startet et nytt konsept? Og det har jo vist seg å funke i Sverige, så vidt jeg kunne se av den ene artikkelen.

Jo, det har jeg argumentert med ja, og det er helt riktig at de har gjort det i dette tilfellet også. Derfor skal det bli utrolig spennede å se hvordan responsen hos Star Tour i Norge blir på dette. At det er en suksess i Sverige er nemlig ikke det samme som suksess i Norge. Reisemønsteret til nordmenn og svensker er svært forskjellig. Jeg skal jammen sende mail til to norske startour-venner med en gang jeg!

Jeg tror nemlig veldig mange som evt. har deltatt i en slik norsk markedsundersøkelse har svart ganske likt som oss her i denne tråden, og da ser vi at ja, ja, visst alle vil ta toget, spennende, flott, opplevelsesrikt osv. men da vi går i dybden vil de aller aller fleste allikevel velge effektivitet fremfor andre ting.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Det er jo mange hensyn man tar før man velger reise, og selvfølgelig tror jeg ikke hovedparten velger tog fremfor fly kun på grunn av miljøet, men det betyr jo ikke at de ikke velger tog allikevel og konseptet kan bli en suksess.

Det har du helt rett i, så det blir spennende å se.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:08   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg skal jammen sende mail til to norske startour-venner med en gang jeg!

Hvis du greier å finne noe (offentlig) info på hva som har ført til at de lanserer konseptet så hadde det vært spennende å få høre.

Har de sagt noe om de fem togbyttene er "direkte-bytter", eller om man f. eks. får noen timer i de forskjellige byene slik at man rekker et museum og en kafétur?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:21   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg synes ikke "effektivitet" og "ferie" er to ord som hører sammen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:21   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror en av grunnene til at folk like gjerne velger lavprisselskap er at man verken får noe særlig ekstra service hos de etablerte flyselskapene eller får noe særlig med beinplass uten at man betaler i dyre dommer for buisnessclass.

Skal jeg først ha dårlig service og beinplass velger jeg det billigste.
En kaffekopp fra eller til betyr uviselig lite på en flyreise.

Øh..... det er en helt annen debatt, men her kan jeg ramse opp tusen grunner til å ikke velge lavpris-flyselskaper (blant annet utifra miljøtiltak, miljøhensyn). Det du skriver er langt i fra sannheten, selv om du ikke merker noe til det inntil den dagen du kommer for sent til videreforbindelsen din, den dagen du evt blir syk ombord i flyet, den dagen bagasjen din er forsvunnet da du ankommer reisemålet ditt m.m.

Ansatte som jobber på slave-kontrakter til luselønn.

Unnasluntring mht til s.k. C- og D- sjekker på flyene (sikkerhets-sjekker).

Det er en grunn til at noen flyselskaper tar seg mindre betalt enn andre for å si det slik. Det er ikke bare fordi de skal være snille og greie mot folk.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:23   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du greier å finne noe (offentlig) info på hva som har ført til at de lanserer konseptet så hadde det vært spennende å få høre.

Har de sagt noe om de fem togbyttene er "direkte-bytter", eller om man f. eks. får noen timer i de forskjellige byene slik at man rekker et museum og en kafétur?

Min ene kontakt i StarTour jobber i markedsavdelingen så hun skal nok kunne svare. Jeg kommer tilbake til det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:49   #60
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: Tog til Syden

TOG!

Jeg blir gjerne med på tur til Italien!

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no