Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tog til Syden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 20:08   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Tog til Syden

Ja, det lanseres nå som et alternativ i charterprogrammet til en norsk turoperatør. Dette er et miljøvennlig alternativ til flyet for transport til sydligere breddegrader (kall det gjerne Syden ).

http://www.seher.no/cm/SeHer/Reise/Reiseguide/1.520649

http://www.adressa.no/forbruker/reis...icle859196.ece


http://forbruker.no/reise/article1776211.ece


Ville du tatt toget til Syden?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:12   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Tja, jeg vet ikke jeg. Kanskje. Jeg har tatt toget både til Spania, Portugal og Frankrike, i gamle dager da man dro på interrail.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:12   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tog til Syden

Njaa.. Skeptisk.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:18   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tog til Syden

Som et miljøvenlig alternativ til flyreiser, ville jeg absolutt vurdert det. Men da må det komme turer til Hellas som er ferielandet vårt. Det blir muligens for langt med to små barn?

Synes det er kjempebra at slike tilbud begynner å komme, og på høy tid i grunnen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:29   #5
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg elsker tog, så hvorfor ikke. Har ofte reist Bergen-Oslo-Gøteborg-Narvik med tog, og gjør det gjerne igjen, så hvorfor ikke ned til feks Spania eller Hellas.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:41   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg kjører mer enn gjerne tog lange distanser hvis det kan gjøres med akseptable overganger og ikke altfor kronglete trasé.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:43   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Synes det er kjempebra at slike tilbud begynner å komme, og på høy tid i grunnen.

Toget har eksistert siden tidenes morgen nærmest, så noe nytt tilbud er det vel ikke, problemet ligger vel heller i det faktum at flyreiser har bliltt så billige og enkelt tilgjengelige at toget ikke lenger er et lukrativt nok alternativ for mennesker som skal ha transport fra A til B.

Dersom barnefamilier synes det blir for langt å reise med tog, hvem er da målgruppen for denne typen syden-charter?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:44   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg kunne gjerne reist med tog både hit og dit i Europa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:47   #9
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg reiser gjerne med tog og minnes med glede familieinterrailturene i Sør-Europa da jeg var i liten. Men jeg tviler på at jeg ville reist på tog-pakketur. Ikke minst fordi det ville tatt evigheter å reise til så sydlige breddegrader fra de nordlige jeg bor på.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:50   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Toget har eksistert siden tidenes morgen nærmest, så noe nytt tilbud er det vel ikke, problemet ligger vel heller i det faktum at flyreiser har bliltt så billige og enkelt tilgjengelige at toget ikke lenger er et lukrativt nok alternativ for mennesker som skal ha transport fra A til B.

De kunne jo definitivt gjort toget kulere, da. Jeg for min del kan godt tenke meg å reise på cruise, men ikke med ferge. Det er forskjell på tre-retters middag og sveler, lissom (er det ikke det som er den nye skrivemåten, da? ) Hadde togene gjort noe lignende hadde jeg veldig gjerne reist, med tog.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:52   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg kjører mer enn gjerne tog lange distanser hvis det kan gjøres med akseptable overganger og ikke altfor kronglete trasé.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kunne gjerne reist med tog både hit og dit i Europa.

Joda, det kunne nok nesten hvem som helst gjort. Men dersom man skal til f.eks. Nice på ferie, vil man da velge fly eller tog? Flyet koster kanskje 1500,- og toget kanskje omkring det samme (eller gjerne mer). Vil man da velge toget i virkeligheten dersom man har valget?

Jeg nekter å tro at markedet for denne type charter kan være av betydning. Det skal bli spennende å se hva StarTour får ut av det etter denne prøve-satsingen.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:53   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av him, her.

De kunne jo definitivt gjort toget kulere, da. Jeg for min del kan godt tenke meg å reise på cruise, men ikke med ferge. Det er forskjell på tre-retters middag og sveler, lissom (er det ikke det som er den nye skrivemåten, da? ) Hadde togene gjort noe lignende hadde jeg veldig gjerne reist, med tog.

Ikke sant!

Jeg tenker også at hvis jeg først reiser med tog så langt vil jeg gjerne oppleve og se ting underveis også. Et par dager her og der. Det blir jo egentlig interrail.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:54   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Joda, det kunne nok nesten hvem som helst gjort. Men dersom man skal til f.eks. Nice på ferie, vil man da velge fly eller tog? Flyet koster kanskje 1500,- og toget kanskje omkring det samme (eller gjerne mer). Vil man da velge toget i virkeligheten dersom man har valget?

Jeg kan ikke tenke meg at noen blir å velge tog fremfor fly, hvis begge bare vurderes som transport. Det å reise med tog må får en "tilleggsverdi" fremfor fly hvis dette skal slå an.

Jeg vet forresten om en del pensjonister som reiser på bussferie, lurer egentlig på hvorfor de gjør det?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:57   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke sant!

Jeg tenker også at hvis jeg først reiser med tog så langt vil jeg gjerne oppleve og se ting underveis også. Et par dager her og der. Det blir jo egentlig interrail.

Nei, nei. Ikke interrail, mer ... Orientekspressen ... O'Boy! Det hadde vært noe! Tenkt deg å sitte på toget, med god plass til bena. Mulighet for å sove litt. Lekerom til ungene. Se landskapet gli forbi vinuene. Stoppe på en vingård og prøvesmake litt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:00   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg nekter å tro at markedet for denne type charter kan være av betydning. Det skal bli spennende å se hva StarTour får ut av det etter denne prøve-satsingen.

De har jo allerede hatt god respons i Sverige.

Sitat:

Vi lanserte det forsiktig i Sverige, og startet samtidig produksjonen i Norge. Responsen har vært veldig god i Sverige, og vi måtte fremskynde prosessen i Norge på grunn av det, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:01   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Et av de vesentligste problemene med eksplosjonen av billige flybilletter i forhold til togreiser, er at togtilbudet i mange deler av Europa har blitt mye dårligere enn det var før. Det er mye færre direkte langdistansetog enn det var, og det blir langt mindre tiltrekkende å velge tog Oslo–Italia om man ender med fem bytter og ingen skikkelige korrespondanser. Blir flybillettene vesentlig dyrere, vil togtilbudet forhåpentlig også bli bedre igjen. Skinnene ligger jo der, over hele Europa, og det finnes nok av teknologi som kan gjøre togene både raskere og mer komfortable (jf. vidunderlige Japan! ).

Men jeg regner med at man har fått til ok overganger og en ikke altfor ugudelig pris i dette chartertilbudet. Da kunne jeg godt ha funnet på å velge det, om nå toget gikk et sted jeg faktisk ville.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:02   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, nei. Ikke interrail, mer ... Orientekspressen ... O'Boy! Det hadde vært noe! Tenkt deg å sitte på toget, med god plass til bena. Mulighet for å sove litt. Lekerom til ungene. Se landskapet gli forbi vinuene. Stoppe på en vingård og prøvesmake litt.

Ja, det må jo være klasse over det hele. En kompis av meg kjørte forresten den transsibirske jernbanen fra Moskva til Kina. Jeg trodde det var en ganske eksklusiv greie, men rent reisestandardsmessig var det ganske traurig. Men selvfølgelig en fantastisk opplevelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:04   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av him, her.

De kunne jo definitivt gjort toget kulere, da. Jeg for min del kan godt tenke meg å reise på cruise, men ikke med ferge. Det er forskjell på tre-retters middag og sveler, lissom (er det ikke det som er den nye skrivemåten, da? ) Hadde togene gjort noe lignende hadde jeg veldig gjerne reist, med tog.

Ja, nettopp det er bl.a. dette jeg tenker på. Togene er jo de samme som før og reisemålet er klarlagt på forhånd, så noen avstikkere underveis er det ikke snakk om i forhold til dette charter-tog-opplegget (annet enn evt. venting underveis)

Jeg kan faktisk egentlig bare se et par-tre målgrupper her:

- sporty par, gode til beins, som ser turen som en opplevelse i seg selv.
- Flyskrekk-passasjerer.
- miljøvern-idealister (som kanskje heller vil vurdere å kjøpe klimakvote på flybilletten fremfor å ta toget...)

...og dersom prisen ikke kan matche flyprisen, ja da tror jeg markedet er enda mindre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:11   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville gjerne valgt tog til Nice

Jeg tror det kan være et marked. Nå er det jo allerede et marked for bussturer både til Italia, Frankrike, og Spania. Faktisk så selges det typiske sydenferier med buss til Spania.
Jeg synes tog virker mye mer fristende.

Joda bussreiser finnes, men her legger man opp til et program underveis som er en del av turopplegget. Charter er annerledes, fordi her snakker vi transport og ikke noe særlig mer enn det egentlig. Bussreiser til f.eks. Solkysten er et marked med nesten utelukkende pensjonister dessuten, og for å være helt ærlig så tror jeg de færreste av dem tenker miljø når de setter seg på bussen fremfor flyet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:20   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Toget har eksistert siden tidenes morgen nærmest, så noe nytt tilbud er det vel ikke, problemet ligger vel heller i det faktum at flyreiser har bliltt så billige og enkelt tilgjengelige at toget ikke lenger er et lukrativt nok alternativ for mennesker som skal ha transport fra A til B.

Dersom barnefamilier synes det blir for langt å reise med tog, hvem er da målgruppen for denne typen syden-charter?

Nei, det var vel heller ikke tilbud om togreiser jeg mente var nytt, men pakketurene. Dvs tilbudet for dem som ikke orker å organisere noe på egen hånd men som vil at noen skal ha ordnet alt på forhånd. Og det er vel nytt med mindre noe har gått meg hus forbi.

Det er langt å ta toget til f.eks. Hellas (som er mitt yndlingsferiemål), så hvis man har en uke eller så ferie og skal reise med småbarn, så blir det vel litt for mye styr og litt for mye av ferien som går bort til reisen. Det er ikke like langt til f.eks. Spania eller Gardasjøen, så dit vil det vel være mer attraktivt med tog-charter.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no