Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Samenes nasjonaldag: Musikktips ønskes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-19, 13:55   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Sofia Jannok har mye bra, ikke bare i anledning Samefolkets dag

Jeg kom på at jeg har ønsket meg mer samisk musikk fordi det var samefolkets dag, jeg har absolutt en ide om å høre på musikk hele året altså... Og siden slekta er så treige til å gi meg tips, så ble selvsagt FP stedet å spørre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-19, 21:24   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samenes nasjonaldag: Musikktips ønskes

Det fins vel samisk musikk i alle sjangre, såee....
Her er link til noen konserter som ligger på NRK: https://tv.nrk.no/serie/sapmi-konsert
De har også talkshowet Studio Sapmi ukentlig, der pleier det alltid være en artist med.

Ellers:
Frode Fjellheim, veteran innen jazzjoik (funfact: han skrev låta til Frost-filmen)
Marja Mortensson, ung sørsame fra Hedmark (funfact: ansatt som fylkesjoiker i Troms)
Sara Ajnnak som var nominert til Grammis nå
Árvvas som er Steinar Raknes på kontrabass og Sara Marielle Gaup Beaska på joik. Noen i tråden nevner Skáidi, dette er på en måte fortsettelsen, etter at Inga Juuso døde.

Ellers kan man følge med på Riddu og Markomeannu på face og nett, de står for mange arrangementer/konserter året rundt, ikke bare festivalene om sommeren.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 11:59   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samenes nasjonaldag: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det fins vel samisk musikk i alle sjangre, såee....
(...)

Veit, derfor jeg ga et eksempel på hva stil jeg i hvert fall veit at jeg liker (og tåler å høre på). Det er selvsagt ingen grunn til å la være å prøve andre ting. Erfaringen min er at så snart musikken inneholder skarpe toner eller "harde" arrangementer, så går hodet over i zombiemodus, så jeg prøver å unngå det.

Uansett, takk for flere tips, alt skal plutselig høres på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no