Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tog til Syden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 00:09   #81
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: Tog til Syden

Sitat:

Gud i himmelen altså... ja,ja. Nå ble jeg redd gitt





Jeg sier stopp her, for jeg aner at dette kan ende med en diskusjon langt utenfor tema, og det er ingen av oss tjent med

Takk for at du tok deg tid til å svare meg, og god tur videre!

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 01:16   #82
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alphaMale, her.





Jeg sier stopp her, for jeg aner at dette kan ende med en diskusjon langt utenfor tema, og det er ingen av oss tjent med

Takk for at du tok deg tid til å svare meg, og god tur videre!

Du sier stopp hvorfor sa du?

Dårlig unnskyldning for å være svar skyldig, men dog... det aksepterer jeg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 11:39   #83
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg hadde ikke tatt tog til Syden nei, skal vi noen plass tar vi fly. Tog er kjedelig og tar lengre tid.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 11:44   #84
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du sier stopp hvorfor sa du?

Dårlig unnskyldning for å være svar skyldig, men dog... det aksepterer jeg.


Så fint at du aksepterer det, jeg hadde virkelig blitt lei meg om du tok det ille opp!

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:32   #85
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Det er en liten forskjell i å være "svar skyldig", og i å ikke gidde å fortsette en debatt som ikke fører noe sted. Dine første innlegg går på at du tviler på at det er noe marked, og at folk heller velger fly, og i dine siste innlegg er du superpositiv og mener at dette er et "spenstig" tilbud, og at du har rett i dine antakelser om at det er ultramiljøbevisste og pensjonister som velger disse turene. Du velger glatt å overse at flere i denne tråden, (med barn), sier at de gjerne ville benyttet seg av dette tilbudet.

Du sier at det ikke er en suksess at alt er utsolgt, siden det er få billetter som er lagt ut. Det mener jeg heller er et tegn på at Star Tour/NSB har hatt et flott prøveprosjekt som HAR vært en suksess, siden nettopp alle billettene er solgt ut.

Tidligere i tråden hevder du at vi ikke kan stole på markedsundersøkelsene som viser at dette er populært, siden folk I TEORIEN gjerne ville tatt tog, men i praksis velger det mest bekvemme, som du mener er fly. Senere i tråden forteller du at man får en "viss menneskekunnskap når man jobber med salg og snakker med mennesker", og demonstrerer en rørende nyoppdaget tro på markedsundersøkelser.

Da blir det for meg dødfødt å diskutere videre, og setter strek her, ikke fordi jeg har "gitt meg", men fordi jeg har mer konstruktive ting å bruke tid på. Den morsomme tråden om kroppsvæsker, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:50   #86
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Jøsses

Jeg skjønner ikke helt problemet til alphaene her men ...

For meg ser det ut som om Elin fortsatt er mer skeptisk enn "superpositiv" i siste mailen også, men hun la nå tross alt ut denne tråden for å undersøke hva folk her syntes. Man har jo som regel en hypotese i hodet på forhånd når man spør om slike ting, men det er ikke alltid den blir bekreftet. Nå, når folk her viste seg å være mer positive enn hun trodde i utgangspunktet, så er det svaret hun fikk på spørsmålet sitt, og da er det naturlig at hun ser på det som en litt bedre ide enn hun gjorde til å begynne med, og modererer synet hun hadde i utgangspunktet.

Jeg er enig med Elin i at det er for tidlig å konkludere med at det er en suksess i Norge, selv om de har solgt ut de få billettene de la ut, siden det er på prøvestadiet enda. De som benytter seg av det kan ikke si om de er fornøyd eller ikke, siden de ikke har reist enda. Men å publisere at det ble utsolgt med en gang (uten å si noe om hvor mange billeter som ble lagt ut) er, som hun sier, god markedsføring for senere sesonger (det virket jo på dere), det samme som utestedene benytter seg av når de venter med å slippe folk inn i sitt halvtomme lokale fordi kø vitner om et populært sted, og tiltrekker seg flere. En forretningside som vekker stor interesse i utgangspunktet, men som det viser seg i etterkant at folk er misfornøyd med og ikke vil velge flere ganger kan neppe sies å være en suksess, hvis det blir resultatet. Det kan bli en suksess (noe jeg håper og tror), men det er det for tidlig å si noe om enda. Jeg mener det er verdt å prøve det ut, siden det har vært en suksess i Sverige (noe Elin også skriver allerede i første innlegg), og det tror jeg Elin også er enig i, selv om hun setter spørsmålstegn i hvor stort markedet er for dette i Norge. Selv med grundige markedsundersøkelser i forkant finner man det ut først etter å ha prøvd.

Dere tror at det kommer til å bli like stor suksess her som i Sverige, og det er noe dere kunne tenke dere å benytte dere av selv. Elin, på sin side, er mer usikker, og ville heller valgt fly selv, men er likevel mer åpen for ideen etter å ha lest svarene i denne tråden. Er det noe å ta slik på vei for da?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-05-07 kl 14:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:56   #87
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Først og fremst, det er en alfaCharlie og en alphaMale. At vi plutselig er enige er en ren tilfeldighet.

Jeg tar ikke på vei over at Elin hels vil fly, men mer at det først virket som om hun var veldig negativ til at det kunne være noe marked, og så når det ble bevist at det VAR et marked, var det jo opplagt at det var det hun mente hele tiden.

Kanskje jeg tar på vei for ingenting, det hadde ikke vært første gangen. Men NÅ skal jeg gi meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:05   #88
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Først og fremst, det er en alfaCharlie og en alphaMale. At vi plutselig er enige er en ren tilfeldighet.

Det visste jeg, jeg gadd bare ikke skrive begge navnene siden dere var så samstemte og navnene deres begynner på det samme.

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor noen føler for å annonsere at de er ferdige med en diskusjon, for jeg tror hittil aldri jeg har sett at noen har greid å holde det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-05-07 kl 14:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:41   #89
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er en liten forskjell i å være "svar skyldig", og i å ikke gidde å fortsette en debatt som ikke fører noe sted.

At debatten ikke fører noe sted bare for at du og Alfphamale evt ikke likte de svarene jeg ga på de spørsmålene fortrinnsvis Alphamale stilte tolker jeg som at man avslutter diskusjonen fordi man ikke lenger vet hva man skal si, for det eneste jeg gjorde var jo faktisk å svare på spørsmålene som ble stilt etter beste evne.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Dine første innlegg går på at du tviler på at det er noe marked, og at folk heller velger fly, og i dine siste innlegg er du superpositiv og mener at dette er et "spenstig" tilbud, og at du har rett i dine antakelser om at det er ultramiljøbevisste og pensjonister som velger disse turene.

Ja, jeg tviler fortsatt på at det er et stort nok marked for at dette vil bli en suksess. Jeg synes tilbudet er spenstig, og ja, ettersom jeg har jobbet i reisebransjen hele mitt yrkesaktive liv, så stiller jeg meg positiv til nye måter å reise på. DET vil ikke si det samme som at jeg har klokkertro på at det vil lykkes!

Derfor mener jeg fortsatt at ja, folk kan godt si seg positive og svare ja, at de ville absolutt vurdert å ta toget til Syden, men jeg TROR at når det kommer til stykket så vil allikevel de aller fleste (også de som sier ja til at de ville ta toget fremfor flyet) velge flyet, fordi folk er veldig bevisst i dag på at tiden skal brukes effektivt, og da flyet i tillegg er billigere enn toget, så TROR jeg at det kun er en liten gruppe som til slutt og sist vil velge toget FREMFOR flyet, nemlig pensjonister (som ikke har samme forhold til reisetid som f.eks. barnefamilier, folk med flyskrekk (som endelig har et reisealternativ) og miljøbevisste (som lever ut sin miljøbevissthet i det meste de foretar seg).

Derfor stilte jeg to ansatte i StarTour om hvem som kjøper disse turene, og jeg fikk svaret eldre, folk med flyskrekk og folk som følger trenden om miljøbevissthet, er de som fortrinnsvis har bestilt disse turene.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Du velger glatt å overse at flere i denne tråden, (med barn), sier at de gjerne ville benyttet seg av dette tilbudet.

Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Jeg har skrevet tidligere i tråden at ja, jeg tror mange stiller seg positive til dette tilbudet, også barnefamilier, og at de aller fleste umiddelbart sier "ja, det kunne jeg absolutt tenke meg" , men at jeg tviler på at de velger toget den dagen reisen skal bestilles, av tidligere nevnte grunner. Jeg tror ikke at miljøhensynet er nok til at folk kommer til å velge toget, for da ville toget hatt mye større suksess bl.a. i Norge, hvor hver lille avkrok har en flyplass, og derfor blir aldri toget noen egentlig konkurrent for flyet.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Du sier at det ikke er en suksess at alt er utsolgt, siden det er få billetter som er lagt ut. Det mener jeg heller er et tegn på at Star Tour/NSB har hatt et flott prøveprosjekt som HAR vært en suksess, siden nettopp alle billettene er solgt ut.

Dersom det har vært 1 eller to billetter tilgjengelige/ledige på hver avgang, så er det altfor lite for å kunne si at det har vært en suksess i Norge. Det vet hverken du eller jeg noe om ettersom tilbudet er delt mellom Norge og Sverige og ettersom nordmenn kjøper av samme kvote som svenskene. I SVERIGE er det en suksess. Der vet de det allerede, slik jeg viste til i fra avis-artikkelen. I Norge er salget såvidt startet, og det er fortsatt noen plasser igjen. Jeg fortalte også at det er et kjent salgstriks å si at det er nesten utsolgt og at man derfor må skynde seg med å bestille.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Tidligere i tråden hevder du at vi ikke kan stole på markedsundersøkelsene som viser at dette er populært, siden folk I TEORIEN gjerne ville tatt tog, men i praksis velger det mest bekvemme, som du mener er fly. Senere i tråden forteller du at man får en "viss menneskekunnskap når man jobber med salg og snakker med mennesker", og demonstrerer en rørende nyoppdaget tro på markedsundersøkelser.

Jeg sier at vi ikke kan stole på at markedsundersøkelser for å vite om et produkt vil få suksess eller ikke. Markedsundersøkelser i forkant av en produkt-lansering sier noe om antakelser, men ikke om resultat. Det ligger som oftest alltid en markedsundersøkelse/vurdering til grunn for et nytt produkt eller en ny tjeneste. Det er ikke noe nytt fenomen som alltid gir seg i utslag at det gir suksess og gjenkjøp.

Av grunner jeg tidligere har fortalt, opptil flere ganger, så er det enkelt å si at ja, jeg ville absolutt vurdert toget (det er jo veldig fint å ta toget, man ser masse, man opplever mer enn ombord i et fly, man er miljøvennlig, og man kan sove ombord/spise i restaurantvogn osv), men i praksis, senere, ved bestilling av reisen, kan det være at samme person vil velge flyet etter å ha tenkt seg litt om for tross alt tar flyet 3 timer kontra 23 timer, og man vil vel kanskje helst slappe mest mulig av mens man er på tur, ikke slepes ut og inn av tog, togperronger, venting osv. Jeg tror da at det romantiske bildet man har laget seg av togreisen blekner, miljøhensynet vil legge litt lenger bak i tankegangen, og at effektivitet vil vinne.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Da blir det for meg dødfødt å diskutere videre, og setter strek her, ikke fordi jeg har "gitt meg", men fordi jeg har mer konstruktive ting å bruke tid på. Den morsomme tråden om kroppsvæsker, for eksempel.

Ok, jeg ser ikke helt det dødfødte i denne diskusjonen, men der forblir vi kanskje uenige

Kroppsvæsker er og blir....interessant

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:54   #90
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tar ikke på vei over at Elin hels vil fly, men mer at det først virket som om hun var veldig negativ til at det kunne være noe marked, og så når det ble bevist at det VAR et marked, var det jo opplagt at det var det hun mente hele tiden.

Du har altså ikke lest, men skumlest, hva jeg har svart. Jeg har sagt at jeg tror markedet er for lite i Norge for slike typer reiser, og at jeg tror det ikke vil bli en suksess i Norge.

Jeg vil helst fly. Jeg synes det er greiest å komme fort frem dit jeg skal og jeg synes ikke venting på togperronger, togbytter og fin utsikt er viktig da jeg skal fraktes fra A til B. Meg om det. Jeg synes det er flott at noen tenker miljø i forhold til dette med å begrense flyreiser, men jeg synes samtidig det da er latterlig at folk higer etter billige flyreiser og blir sure dersom prisene går opp.

Grunnen til at det er så mange fly i lufta til å forurense er nemlig at den frie konkurransen åpnet for ALLE til å kunne starte flyselskap. Det har ført til et overmarked av flyselskaper/ ruter og dumpingpriser på billetter. Det tenker folk ikke på, og de som tenker aller minst på det er politikerne, som samtidig som de oppfordrer folk til å fly mindre pga .forurensningen som flytrafikken forårsaker, åpner for fri konkurranse, sier ja til etablering av enda flere flyruter og stadig presser flyselskapene til å ha "nok" avganger til hver flyplass fordi flyet skal være tilgjengelig for alle. Dobbeltmoralen lenge leve....

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Kanskje jeg tar på vei for ingenting, det hadde ikke vært første gangen. Men NÅ skal jeg gi meg.

Ok.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 20:54   #91
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Her er noe av hva jeg forsøker å si:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/23/501482.html

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 23:08   #92
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Håper inderlig at dette er et tilbud også neste år og et tilbud som vil bli utvidet. Endelig kan syden bli et alternativ også for oss, for jeg reiser ikke med fly . Når neste års ferie skal planlegges er dette definitivt et altnativ for oss.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:09   #93
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Det ble ingen suksess gitt (som om det kom som noen bombe...)

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3770486.ece

Og hvor mange har vært på feriereise i Europa med TOG siden denne tråden ble startet?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:30   #94
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg har tatt tog fra Oslo S til Rotterdam.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:30   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Er det rart det ikke blir en suksess når de markedsfører konseptet med fire ungdommer som sitter i en kjip vogn og kjeder seg?



Og nei, jeg har ikke kjørt tog til syden siden kampanjen ble markedsført, selv om jeg var positiv til konseptet. Men det er også viktig at jeg ikke har vært i syden med fly heller.

Det som hadde vært interessant å se, var om togreiser til Europa har gått opp eller ned på generell basis, slik at det heller var "syden"-målgruppen til Startour som ikke fant tog interessant, heller enn at tog er en totalt uønsket reisemåte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:06   #96
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg elsker tog, så hvorfor ikke. Har ofte reist Bergen-Oslo-Gøteborg-Narvik med tog, og gjør det gjerne igjen, så hvorfor ikke ned til feks Spania eller Hellas.

Skulle gjerne reist med tog, bare synd at det er så langt til nærmeste jernbanespor...

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:31   #97
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tog til Syden

Jeg kunne godt tenkt meg å ta tog nedover Europa. Jeg elsker å se nye steder, selv om det bare er mens man suser forbi.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no