Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skyller dere frukten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-06, 18:55   #21
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg skyller frukt som ikke skal skrelles ja, men ikke bær.
Skyller ikke appelsiner, og vasker ikke druene med zalo...

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 19:05   #22
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

skyller og skreller all frukt og bær som er kjøpt i butikken (altså jeg skreller ikke blåbær ol )
men er vi på bærtur spises det masse før vi kommer hjem og kan skylle det.

butikk-kjøpt skrubbes nesten fordi jeg tenker på folk som kanskje ikke vasker seg etter do-besøk ol også kladder de rundt på frukt og grønnsaker etterpå

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 19:44   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyller all frukt og grønt jeg kjøper, men spiser frukt og bær rett fra tre/busk uten å tenke på at det eventuelt burde ha vært skyldt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 19:48   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

(også var det en liten periode jeg vasket druene i zalo før jeg spiste dem :innrømmer: men det snakker vi ikke om ).

Er det noe galt i det også, nå? Hæ?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 22:28   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skyller all frukt som er kjøpt i butikken, de er det så mange som har tatt på. Sprøytemidlene forsvinner neppe med skylling.
Har nettopp hatt masse plommer rett fra treet, de så veldig pene og rene ut og var ikke støvete. Jeg spiste endel uten å skylle dem, og skylte noen. Ikke helt konsekvent.
Jeg skyller helst ikke bær, siden de blir så vasne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 22:47   #26
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Frukt skyller jeg. Bær skyller jeg ikke.
Skyller ikke appelsiner, og druene vaskes ikke med zalo her i huset (druer blir skylt da, så vet du det )

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 23:13   #27
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg rensker stort sett all frukt jeg spiser så jeg føler ikke behov for å skylle epler, pærer, appelsiner o.l Jeg burde nok skylle druer og nektariner. Det skal jeg prøve å huske.

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 23:21   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sær på dette. Jeg innbiller meg at kroppen har godt av litt ren møkk. Derfor skyller vi mindre enn de fleste andre. Åpenlyst møkkete ting skylles selvfølgelig, men ellers ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 00:10   #29
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg er litt sær på dette. Jeg innbiller meg at kroppen har godt av litt ren møkk. Derfor skyller vi mindre enn de fleste andre. Åpenlyst møkkete ting skylles selvfølgelig, men ellers ikke.

helt enig i det ang frukt man dyrker selv og plukker i skogen etc, men i butikken så kan frukten være tafset på av folk som har dårlig håndhygiene og dermed kan legge fra seg festligheter som barnemarkegg for eksempel. Det er ikke så godt for kroppen med sånne .. eh gjester ...

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 02:02   #30
Justme
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Jeg skyller eller tørker av frukten ja .

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no