Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av saueskinn

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-20, 23:12   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vask av saueskinn

Me har eit gammalt saueskinn i garasjen. Det har støva ned der i mange år, og eg har lyst til å ta det i bruk. Heime hjå mine besteforeldre farga dei saueskinn, og eg kan hugse både turkis og orange. Eg er stolt eigar av eit gult eit.


Det har dessverre støva ned i garasjen. Det er stivt, og langhåra. Eg kunne prøvd det i vaskemaskina, men er redd for å øydelegge vaskemaskina (lang historie, svært smal trapp).



Korleis kan eg reingjere det best mogleg?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 23:19   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av saueskinn

Levere på renseri?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 01:13   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av saueskinn

Kan vaskes som all annen ull på ullvask med Milo. Evt håndvask. https://www.granberggarveri.no/raad/raad

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 11:33   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av saueskinn

Jeg har vaska et saueskinn for hånd. Jeg la det først til bløt en stund i ei balje fyllt med lunkent vann og Milo, deretter skrubba jeg det godt for hånd, skylte godt for å få ut all såpa, og så la jeg det til tørk. Det ble litt stivt og rart etter tørk, men jeg rubba det godt noen runder, og jeg tror jeg børsta ulla, det ble i hvertfall riktig mykt og godt etterpå.

Jeg leste nå på linken over at jeg burde latt fellen henge til tørk med flytende håndsåpel på skinnsida. Det visste jeg ikke før nå, så det gjorde jeg ikke, men det gikk nå bra lell.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no