Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Shoppingtips i London

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 20:27   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Shoppingtips i London

Jeg har ikke kjempemye å bidra med, men er veldig ivrig på å få i gang en London shoppingguide!

  • Helgemarkedet i Notting Hill har mye fint syns jeg. Noe av det de er skikkelig gode på er nostalgiske og fine barneromsplakater og barnebøker. I samme område finner man butikken "Books for cooks" med tusenvis av kokebøker.
  • For mange år siden var jeg på et fast lagerutsalg for Burberry ca en times busstur østover i London, jeg tror det var i bydelen Hackney, men husker ikke helt lenger. Bare reisen ut var verdt det i seg selv, man ser et helt annet London enn i high streetene, til dels veldig eksotisk og spennende! Ihvertfall, vel fremme hadde altså Burburry et fast lagerutsalg som var åpent på hverdager, det var ikke annonsert noe sted, og var helt malplassert i dette nabolaget. I en hall på størrelse med en fotballbane hang rad på rad med trenchcoats, frakker ytterklær til barn. Ikke andresortering såvidt jeg husker, men forrige sesongs og forrige før det sesongs varer. I et annet rom var det kaschmirgensre, cardigans og vester i alle regnbuens farger, i tilllegg til vesker, paraplyer etc. Selv med 50-70% avslag i forhold til high street pris var jo disse klærne litt for dyre for meg som den gang var student. Men duverden som jeg angrer på at jeg ikke slo til på en trenchcoat og heller spiste havregrøt en måned. Jeg husker jo ikke adressen, husker bare at det var bortgjemt så langt ut av sentrum at helgeturister ikke gidder å bruke en halv dag på å dra til dette fabrikkutsalget. Men det kom en busslast med japanske turister dit da jeg var innom forresten. Noen andre som har vært der og som er litt bedre på detaljer angående adresse og lignende?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 21:19   #2
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Håper mange kommer med tips her

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 22:18   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Vil absolutt anbefale Evans til de som trenger litt større størrelser. Fantastisk service var det der og de har både dagligdagse klær og litt mer til fint.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 22:25   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Jeg anbefaler T. M. Lewin , her har de skjorter til høye menn som nesten har gitt opp å få skjorter med lange nok ermer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 14:24   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Hamleys. Den beste (og største?) leketøysbutikken i verden Jeg elsket den da jeg var liten, jeg elsker den fortsatt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 21:22   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Long Tall Sally, for oss som rager litt over gjennomsnittet.

Birkenstock-butikken i Neal Street. Og hele Covent Garden-området egentlig, mye hyggeligere enn Oxford Street.

Gleder meg til høstferien, da drar jeg sammen med barna. Og er spent på om det dukker opp nyttige tips i denne tråden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 23:15   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Til barna handler jeg mye på Next www.next.co.uk i Oxford street, den butikken er stor og god og har godt utvalg. Ellers handler jeg på Gap, samt Marks&Spencer. Pysjamasene (til barn) på M&S er superdeilige og myke.

Jeg var innom Selfridges og ble sminket, noe som er oppfriskende om man går alene/flere jenter/damer i følge.

Harrods er en opplevelse i seg selv, men jeg har ikke handlet så veldig mye her. Hamleys lekebutikk er STOOOOOR og har det meste.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 00:53   #8
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shoppingtips i London

Jeg bodde mange år i London, og har hatt mine maratondager på shopping (men det meste var på studentbudsjett).

Jeg anbefaler en tur til Greenwich, i helgene er det marked der, og i tillegg er det en sjarmerende plass. På sommeren er det deilig å ligge i parken og slenge, det er fine puber med deilig mat.

Jeg sverger til Marks & Spencer for undertøy, alltid greit å få litt hjelp til å sjekke at størrelsen stemmer. Jeg personlig styrer unna Oxford street (får litt småklaustrofobi der...), men holder meg heller til området rundt Covent Garden og Soho og oppover Regent Street hvor du finner store varehus som House of Frasier og Liberty i tillegg til andre store butikker som f.eks Hamleys og Zara.

Jeg elsker London, men shopper faktsik mindre og mindre der, bruker heller mer tid til bare å nyte byen.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no