Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-09, 13:24   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Jeg flyr ikke mindre fly, da er jeg redd for hjertestans ell.

Er det bedre med hjertestans i et stort fly?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:27   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg mener å ha hørt de er for tunge, rett og slett.

Sorry, jeg moderer meg selv:


58 spørsmål og svar om fly.

Jeg mener nemlig å huske at det var en Boeing av typen 747 (altså et stort passasjerfly) gikk tom for drivstoff over havet, men som takket være oppdriften og glideeffekten nødlandet en time senere på en flyplass med alle i god behold. (Havarikommisjonen.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:30   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg mener nemlig å huske at det var en Boeing av typen 747 (altså et stort passasjerfly) gikk tom for drivstoff over havet, men som takket være oppdriften og glideeffekten nødlandet en time senere på en flyplass med alle i god behold. (Havarikommisjonen.)

Du kan tydeligvis ha rett i det. Alt i alt så kan vi konkludere med at de aller fleste feil som skjer kan pilotene håndtere, og de som ikke kan håndteres kan man heller ikke forutse ved valg av fly.

Komfort er selvfølgelig noe annet, det rister mer i små fly, og det rister mer bakerst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:32   #24
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Gå for business-class du, da blir det garantert så behagelig som mulig.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:34   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Komfort er selvfølgelig noe annet, det rister mer i små fly, og det rister mer bakerst.

Ja, gjett hvem som skal sitte langt fremme i flyet!

Jeg vil ikke gå på flyskrekkurs, for jeg har det ikke så ille. Jeg flyr uten problemer (dog med piller), jeg er bare forferdelig nøye med hvilket fly jeg vil sitte på i. Og når jeg er godt forberedt, som nå, så pleier det å gå helt uten problemer. Tidligere hadde jeg skikkelig flyskrekk, og da var det ille. Vi var i Frankrike da Concorden styrtet, og jeg var ikke langt unna å ta toget hjem da altså. Det jeg sliter med nå er peanøtter i forhold.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:34   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Gå for business-class du, da blir det garantert så behagelig som mulig.

Oh, you bet. Jeg tør ikke annet.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:41   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg flyr uten problemer (dog med piller), jeg er bare forferdelig nøye med hvilket fly jeg vil sitte på i. Og når jeg er godt forberedt, som nå, så pleier det å gå helt uten problemer.

Bare sånn av nysgjerrighet (håper det ikke gjør deg mer nervøs), tenker du forberedelser i forhold til hva du tror er sikrest, eller hva du tror er best komfortmessig? Jeg tenker nemlig at hvis man ikke kan så mye om hvordan fly funker så hjelper ikke researchen, hvis man gjør den på feil grunnlag.

Jeg har kommet til det stadiet nå at jeg ikke er redd før ca en ukes tid før vi flyr, flytype har ikke noe å si lenger, og jeg liker å sitte langt bak (fordi jeg inbiller meg at det er tryggest). Ikke trenger jeg piller lenger, og i vinter fløy jeg alene med Glitterbarnet, og opplevde skikkelig sterk turbulens når vi skulle lande. Han syntes det var fantastisk festlig, og jeg greide å bevare roen. Jeg er ganske stolt.

Jeg har hylgrått hele veien hjem fra Paris en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:49   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Jeg vil ikke kuppe tråden, men jeg må bare spørre. Jeg har bare to ganger vært ombord i fly der jeg har sett personer vært synlig redde for å fly. Betyr det at de aller fleste kamuflerer flyskrekken? Jeg har selv vært redd et par ganger, men da ble jeg beroliget av at ingen rundt meg så ut til å la seg affisere i det hele tatt. Det var sterk turbulens, men folk spilte kort, sov, lo og så generelt ut som om de hadde det som plommen i egget.

Hvordan er det med dere som er redde? Har dere en isfront utenpå eller klarer dere ikke å skjule redselen?

Og så får dere unnskylde meg hvis jeg stiller dumme spørsmål. Jeg mener ikke noe vondt med det, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:51   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bare sånn av nysgjerrighet (håper det ikke gjør deg mer nervøs), tenker du forberedelser i forhold til hva du tror er sikrest, eller hva du tror er best komfortmessig? Jeg tenker nemlig at hvis man ikke kan så mye om hvordan fly funker så hjelper ikke researchen, hvis man gjør den på feil grunnlag.

Jeg har kommet til det stadiet nå at jeg ikke er redd før ca en ukes tid før vi flyr, flytype har ikke noe å si lenger, og jeg liker å sitte langt bak (fordi jeg inbiller meg at det er tryggest). Ikke trenger jeg piller lenger, og i vinter fløy jeg alene med Glitterbarnet, og opplevde skikkelig sterk turbulens når vi skulle lande. Han syntes det var fantastisk festlig, og jeg greide å bevare roen. Jeg er ganske stolt.

Jeg har hylgrått hele veien hjem fra Paris en gang.

Jeg tenker forberedt som i at jeg ikke blir overrasket over hvilket fly vi skal reise med. (Du vet, sånne tilfeller hvor du står ved gaten i København og oppdager at flyet til Berlin er et lite propellfly. ) I tillegg er det viktig for meg å vite hvor jeg skal sitte, slik at jeg ikke blir stresset ved innsjekkingen over hvilke seter vi får. Jeg takler dårlig å sitte langt bak. (Jeg husker sist jeg dro til Paris og fikk seterad 34. Gjett hvor mange seterader flyet hadde.)

Jeg gjør ikke så veldig mye research på flysikkerheten. Statistikken taler for seg. Men jeg sjekker ut forhold som jeg vet at kan gjøre meg redd. Som for eksempel at jeg ikke takler å fly Continental fordi jeg har hørt at de kan finne på å måtte lande i Canada for å fylle på bensin, uten at det var planlagt. Jeg dævver litt når sånne ting skjer. Og så liker jeg å sjekke om 340 er bedre enn 330 og sånne ting, som er relativt lett å sjekke. (Her har jeg blant annet funnet ut at 340 har fire maskiner for å kunne fly lengre distanser uten å være innenfor en viss radius for flyplasser. Fly med to motorer har visst slike krav. Mens fordelen til 330 igjen da går for å være at det er plass til mer bensin, som jo også er en convenience faktor. SAS flyr 330 til NY, mens 340 til Chicago.)

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:52   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Jeg har vært åpentlyst redd, men da har jeg grått inn i ermet til Glittermannen, og prøvd å skjule det så godt jeg kan. Jeg sitter ikke og hyler utover hele flyet. Flyr jeg alene eller sammen med barn beholder jeg maska. Jeg greier nok ikke spille kort og le når jeg er redd, jeg pleier å lukke øynene, og "holde fast" hodet mitt når jeg blir veldig redd (det som er snodig er at Glitterbarnet gjør det samme når han blir redd, altså å "holde fast" hodet sitt.)

De gangene jeg har dopet meg på sovepiller og whisky så virker jeg bare fjern. Og snakker som en sprøytenarkoman, i følge Glittermannen. Litt for høyt, og litt for sakte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:53   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan er det med dere som er redde? Har dere en isfront utenpå eller klarer dere ikke å skjule redselen?

Jeg opptrer helt suverent. Leker med sønnen min eller snakker med sidemannen. Men stort sett sover jeg. Og det er fordi jeg er dopet ned.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:55   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

OK, monsoon, da skjønner jeg bedre. Og det høres ut som en veldig fornuftig måt eå takle flyskrekken på. Jeg liker også å være forberedt. Jeg fløy Widerøe til Førde for litt siden, og innflygningen dit er visstnok ganske jævlig. Jeg greide faktisk å synes det var bittelitt gøy! Det føltes på et vis veldig "organisk" å fly propellfly, og siden det var så lite og lett, og lå så lavt hadde jeg ingen problemer med å tro at det lett kunne nødlande nesten hvor som helst, om nødvendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:03   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?



Flyskrekk er skikkelig kjipt.

Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvorfor du ikke vil sitte i annen etasje? Fordi det er lenger ned til bakken?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:03   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Monsoon: Boeing 747 tar omlag dobbelt så mange passasjerer som Airbus 340, så hvis du vil ha størst mulig fly, går du for 747.

Divine: Teomannen har ved et par anledninger holdt meg så hardt i hånden ved avgang og landing, at jeg hatt blåmerker på hendene etter fingrene hans etterpå. Likevel tror jeg ikke noen andre enn meg har lagt merke til at han var redd, så det trengs ikke vises for de andre passasjerene, nei. Også er det svært ulikt hva folk legger i det når de sier at de "føler ubehag" da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:06   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også er det svært ulikt hva folk legger i det når de sier at de "føler ubehag" da.

Ja, jeg regner med at ikke alle oppfører seg som den tyske jenta som satt i samme Indiana Jones-fly som meg i Guatemala. Hun hamret på dørene og slo i vinduet og hylte at hun ville UT, UT! Jeg tror jeg var like redd som henne, men var for lammet av skrekk til å uttagere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:08   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Divine: //

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:12   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Stemoren min fortalte at når hun og en venninne skulle på språkreise som tenåringer så trodde venninnen at den ene vingen holdt på å ramle av når flapsene beveget på seg. Så hun reiste seg opp og ropte: VINGEN RAMLER AV! Stemoren min trodde i grunn det samme, men hadde funnet ut at hun heller ville dø uten å eventuelt drite seg ut, enn å gjøre noe så flaut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:15   #38
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Min erfaring er at Boeing rister mer enn Airbus ved take-off. Jeg foretrekker definitivt sistnevnte. Har ikke flydd så stor Airbus, men har tatt 747 noen ganger. Det har ristet endel under take-off, samt at jeg to ganger har opplevd kraftig turbulens der vi ikke fikk reise oss på 3-4 timer. Men det hadde jo vært sånn i andre fly også, selvsagt, men ville bare si at store fly også kan riste.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:17   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, gjett hvem som skal sitte langt fremme i flyet!

Det er tryggest å sitte langt bak.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:18   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Stemoren min fortalte at når hun og en venninne skulle på språkreise som tenåringer så trodde venninnen at den ene vingen holdt på å ramle av når flapsene beveget på seg. Så hun reiste seg opp og ropte: VINGEN RAMLER AV! Stemoren min trodde i grunn det samme, men hadde funnet ut at hun heller ville dø uten å eventuelt drite seg ut, enn å gjøre noe så flaut.

En god venn av meg satt rett bak vingen og så at det slo gnister under den åpne flapsen i det flyet landet. (Eller det så ut som gnister, det vet jeg ikke, men det er i alle fall veldig vanlig og helt ufarlig.)

Han rev av seg beltet, reiste seg i stolen og brølte "DET BRENNER!!" – og sprutet øl (som han akkurat holdt på å svelge) utover de tre neste stolradene. Deretter forlot han flyet (der det hadde mellomlandet) og tok buss resten av veien hjem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no