Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 13:36   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Spørsmål

Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Og da tenker jeg på økonomisk situasjon i heimen, jobbsituasjon, evt feriereiser osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:38   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Får begynne selv da.
Hjemme merker vi jo renteoppgangen men det går greit, man tenker kansje litt mer over hva man bruker pengene til og strammer inn på middager ute osv.
Jobbmessig har jeg akkurat fått vite at det påvirker meg VELDIG, nå må jeg lete ennå hardere etter ny jobb, noe som ikke er så lett i disse tider.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:54   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Foreløpig har det ikke hatt noe særlig til innvirkning.
Jeg jobber i et foretak som uansett går med underskudd, men det påvirker ikke min stilling på noe som helst vis. Jeg kommer nemlig med en sekk penger, så uten meg= ingen penger.

Hjemme klarer vi oss, mannen har arvet litt penger, så det gikk til nedbetaling av boliglånet og dermed sitter vi jo mye bedre i det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:56   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Vi merket det da vi skulle selge leiligheten vår da vi flyttet inn i nytt hus. Det gikk tregt og vi fikk ikke riktig så mye som vi hadde ønsket.

Mannen min merker det ved at kunder ikke kjøper for like mye som før. Men han står ikke i noen fare for å miste jobb nei.

Sånn i den daglige økonomien merker vi ikke så mye enda. Men det kan nok hende at vi kommer til å prioritere litt annerledes når vi får barn. Vi har jo ikke hatt noen andre å ta hensyn til enn oss selv så langt... :bortskjemt:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:00   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Lille Ru: Er du julenissen eller? Pappa ønsket seg alltid en sekk med penger husker jeg.

Vi blir påvirket slik at mannen kanskje blir permittert noen uker over nyttår. Det passer egentlig bra, siden han ikke får ulønnet perm i forbindelse med fødsel. Litt penger er bedre enn ingen penger. Ellers er det min permisjon som utgjør den største forskjellen, siden jeg må gå ned til 80 % lønn, og det har jo ingenting med finanskrisa å gjøre. Renteoppgangen som har vært de siste to årene har gjort grove innhugg i kontoen vår.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:00   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Njaei. Jeg lar endel høytflyvende planer ligge på stedet hvil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:02   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Og da tenker jeg på økonomisk situasjon i heimen, jobbsituasjon, evt feriereiser osv.

Vi gleder oss over finanskrisen.

Har ikke boliglån nå, vi skal kjøpe enebolig om et års tid; når vi har bestemt oss for geografisk plassering. Jobber i en bransje som ikke er rammet av krisen, og som vil tjene godt på den uunngåelige oppturen som kommer, en gang.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:04   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Vi har takk og lov sikre jobber begge to, og ikke har vi planer om hverken å selge hus eller kjøpe hus. Ikke har vi aksjer heller. Finanskrisen merker vi derfor bare som billigere diesel og bensin og lavere rente på huslånet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:04   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Privatøkonomisk har ikke finanskrisa noen stor betydning for oss. Vi har ingen planer om å selge bolig, og mannen har en trygg jobb i det offentlige (politiet får nemlig ikke mindre å gjøre i nedgangstider ...). Jeg er student, så jeg har ingen penger uansett.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:05   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Jeg jobber i en av bransjene som merker finanskrisen best, men har nok en trygg jobb likevel. Mannen jobber i Staten og merker ikke noe til krisen. Vi merker jo at rentekostnadene har økt ganske mye det siste året, så meldingen om at banken nå setter ned renta med 1,3 % er en hyggelig julegave. Vi har ellers ikke gjort noen store endringer i forbruket vårt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:05   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Har ikke boliglån nå, vi skal kjøpe enebolig om et års tid; når vi har bestemt oss for geografisk plassering. Jobber i en bransje som ikke er rammet av krisen, og som vil tjene godt på den uunngåelige oppturen som kommer, en gang.

Vi er litt her, vi også. Riktig nok har nok noen av sparepengene våre gått fløyten (var det ikke det jeg visste, at vi skulle hatt dem i banken! ), men det er mer irriterende enn egentlig noe stort og alvorlig tap. Vi kommer til å flytte fra noe lite og nesten nedbetalt til noe større, og har håp om at boligkrisa kan bli et gode for oss.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:12   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Paradoksalt nok ser det ut til at vi kommer til å få bedre råd på grunn av at renta går nedover igjen. Vi har trygge jobber begge to, og renter på huslånet er den største utgiften vi har.

Men jeg merker litt psykologisk at jeg er mer forsiktig med pengene.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:14   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Hm vi kunne kanskje vurdert å bytte bolig nå hvis det ikke hadde vært for finanskrisa, men det er ikke aktuelt før det igjen er greit å kjøpe før man selger. Jeg vil nemlig ikke ha hus hvor som helst...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:21   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Njaei. Jeg lar endel høytflyvende planer ligge på stedet hvil.

Søren. Da regner jeg med at jeg må finne alternativt husvære for Frankriketuren vår neste år.

Jeg merker foreløpig ingenting rent privatøkonomisk, annet enn det psykologiske, men gjør vel mitt for å holde markedsfesten igang for tiden. Når det er sagt håper jeg kronekursen snart stabiliserer seg på et greit nivå mot sveitserfrancen, og at ikke husprisene faller enda mer, siden jeg planla å selge i nær framtid.

På jobber det er lettere å slippe jobbreiser, siden det er mer akseptert å si at videomøter sparer penger enn at man ikke gidder å bruke så mye tid på reising. Jeg merker også at venninnene ikke har tatt opp diskusjonen om shoppingturene vi skal på.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:22   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Vi har merket det grundig på huslånet som renta føk i været på. Nå tusler den jo rolig nedover igjen og vi klarer oss fint. Lavere bensinpriser merker vi mer, og er glade for det.
Ellers lever vi som vi pleier,men har utsatt bilkjøp med minst ett år til vi ser om vi våger oss på mer lån enn det vi har.
Sparepengene som min kjære hadde investert i aksjer kan vi se langt etter.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:22   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Vi merker ingen ting til finanskrisen så langt. Vi har sikre jobber begge to og vi har lite gjeld. Jeg synes i grunnen vi har bedre råd nå enn vi har hatt på lenge, ettersom jeg nylig er ferdig med 1 år med 80% lønn og vi har fått endel lønnsøkning i høst begge to.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:30   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Ingen merkbare forandringer i heimen vår. Bare gleder meg over at diesel-/bensinprisene er blitt lavere og rentene synker igjen.. Vi sitter heldigvis i trygge jobber begge to, men selv jobber jeg i en bransje som blir hardt rammet om det fortsetter sånn det gjør nå i bilbransjen, men det skal veldig mye til før jeg i min stilling vil merke det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:37   #18
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi er litt her, vi også. Riktig nok har nok noen av sparepengene våre gått fløyten (var det ikke det jeg visste, at vi skulle hatt dem i banken! ), men det er mer irriterende enn egentlig noe stort og alvorlig tap.

Penger i fond og aksjer er ikke tapt, med mindre de realiseres/selges nå. Oppturen kommer, en gang, og har en råd til å vente så får en de tapte papirpengene tilbake, med gode renter.

Om derimot kronen blir mindre verdt (devaluert) så er det veldig kjipt å ha penger i banken.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:39   #19
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Penger i fond og aksjer er ikke tapt, med mindre de realiseres/selges nå. Oppturen kommer, en gang, og har en råd til å vente så får en de tapte papirpengene tilbake, med gode renter.

Det er i hvert fall håpet, ja. «En langsiktig investering er en kortsiktig som har slått feil», som det også heter.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:41   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Nei egentlig ikke.
Eller vi har ikke orket å stress med å selge bilene og kjøpe ny siden vi antar at det er vanskelig å selge de gamle, men det er jo ikke akkurat noe som foranndrer hverdagen da.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no