Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Golv i entreen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-23, 13:09   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Golv i entreen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror du husker rett! Det ringer noen bjeller. Jeg har sett gangen din, og det var fordi du viste meg hvordan dere hadde løst overgangen mellom fliser og tregulv, og hvordan dere løste møbleringen. Akkurat nå husker jeg ikke hvordan flisene så ut, men det ligger sikkert i innboksen min.

Ja, stemmer! Det var det. Når det gjelder valg av fliser så var jeg bestemt på at jeg ville unngå struktur for enklest mulig renhold. Vi har matte, grå fliser, uten mye spill i, for et rolig uttrykk.
Jeg kan gjerne ta bilde igjen, men er ikke hjemme før om noen dager

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 13:15   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Ikke stress, men takk

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 13:23   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Ensfargede fliser vil gjøre at alt av støv og hår vises, uansett hvilken farge det er, tror jeg. Hadde valgt fliser med litt sjattering, eller aller helst ville jeg hatt skifergulv i yttergangen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 13:27   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Ja, det jeg liker godt med våre er at der ikke vises med litt rusk og flekker, at det er matt overflate, men ikke ruglete, så de er lette å vaske. Samtidig som fargespillet gir liv til rommet. Tidligere hadde vi mørk grå fliser, som var helt ok, men det ble litt hardt og kaldt etter min smak, så jeg hadde en sisal-matte for å myke opp (som ikke ble så fin etter hvert). Det skyldtes ikke bare flisene, men at veggene var hvite i tillegg (ikke mitt valg). Nå er veggene i en varm, lys beige farge, og med dette golvet ble det så mye finere. Elsker det!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 14:17   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Golv i entreen

På Sola hadde vi grå «skifer» fliser i gangen, veldig fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 16:02   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Takk for alle gode tips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 18:58   #27
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Golv i entreen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Hvor kjøpte du flisene? Bestilte du selv i butikk, eller var det et firma som bestilte og la dem for dere? Altså, hvordan funker det i praksis, lurer jeg på…
Vi har nemlig en entreprenør som skal gjøre alt arbeidet, og de bestiller for oss. De har avtaler med ulike leverandører.

Vi kjøpte selv i butikk, NorFloor, og bestilte selv én som la dem.
Vi har samme flis, men i en lysere farge, på veggene på badet. Begge badene ble pusset opp med samme type og farge flis for å få en helhet i huset.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 19:03   #28
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Golv i entreen

Også vil jeg si at flisene ikke er mørkegrå. De er verken lyse eller mørke, de har en veldig fin «mellomfarge», på en måte. Veldig delikat gråfarge, syns jeg.

Også har vi en mørkere grå fuge, så uttrykket blir dust i fargene. (Ikke dust, som i teit, altså)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 19:04   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Hos oss var det en forsikringssak, jeg var i flisebutikken (fagflis? ) og valgte ut hva vi skulle ha, så var det håndtverker som dro dit neste dag, og bestilte riktig mengde, hentet og gjorde jobben.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 19:26   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Vi har disse i gang (i kombinasjon med hvotoljet eik). de passer helt supert til veggene som er i Jotuns sand, og til gulvet.

https://www.flisekompaniet.no/produk...te-60x60-flis/

Jeg kan sende deg bilder:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 19:50   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Golv i entreen

Tusen takk for gode svar!

Pøblis, jeg prikker deg nummeret mitt. Så snill du er!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no