Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jul i Oslo - igjen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-21, 11:13   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jul i Oslo - igjen

Det blir jul i Oslo igjen i år, men litt stusseligere, da moren min feirer julaften med broren min. Jeg kommer også til å antakeligvis jobbe rimelig mye frem mot jul, men satser på å ta fri i romjula - med mindre det kommer noen koronarelatert arbeid.

For å gjøre julen ekstra hyggelig, prøver jeg å tenke på aktiviteter vi ofte ikke gjør eller rekker vanligvis. Jeg tenker også at det kan være fint å bruke jula på å gå ut litt mer enn vanlig og støtte spisesteder/kaféer som sikkert sliter nå. Det virker som om denne julen blir reprisen på ifjor. Er det noen sted du anbefaler? Vi er 5 stykk, så det er derfor jeg tenker mer på kaféer.

Det som foreløpig står på lista er en tur innom kaféen på Frognerseteren på lille julaften. Det gjorde vi for mange år siden, og det var lite folk der, så det kunne jeg tenke meg. Kanskje kombinert med en tur til Roseslottet? Vi prøvde å dra opp dit et par ganger vinteren som var, men det var alltid vanskelig å finne parkering.

Jeg lurer også på en tur på det nye Munchmuseet.

Er nye Halvorsens Conditori verdt det? Jeg har bare vært innom en gang, med kakeprisene var fryktelig høye, så jeg har ikke spist der.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-21, 11:53   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i Oslo - igjen

Folkemuseet! Det er julepyntet og de pleier å ga pyntet husene til de ulike tidene de er fra.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-21, 14:36   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Oslo - igjen

Akershus festning pynter til jul og har i alle fall att noen julearrangementer. Mulig det er over, men jeg vil tro et besøk der er koselig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-21, 20:46   #4
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Jul i Oslo - igjen

Halvorsens conditori er absolutt verd det. Var der for et par uker siden med utenbys gjester og det var stas!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-21, 06:13   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Oslo - igjen

Jeg synes Roseslottet er verdt et besøk. Har vært der to ganger, og det har alltid gått greit å finne parkering. Men nå som det er vinter, tar sikkert skifolket de parkeringsplassene som er, så kanskje best å ta t-banen? Det kan jo være en fin tur i seg selv nå på vinteren!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-21, 08:02   #6
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jul i Oslo - igjen

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg synes Roseslottet er verdt et besøk. Har vært der to ganger, og det har alltid gått greit å finne parkering. Men nå som det er vinter, tar sikkert skifolket de parkeringsplassene som er, så kanskje best å ta t-banen? Det kan jo være en fin tur i seg selv nå på vinteren!

Takk for gode svar så langt. Jeg er enig i at det er fin tur med t-banen, men vi bor helt i andre enden av byen, så det er sjelden verdt det for oss å ta offentlig transport opp dit - 1,3 time hver vei er altfor lang tid.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no