Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Baguette

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 15:20   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg får litt fnatt når jeg hører noen si bagUet, jeg...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 19:07   #62
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baguette

Vi har en jente på jobb som sier bagUett og en like ond venninne som meg og jeg forsøker å få henne til å si det så ofte vi kan. Vi synes det er rasende festlig.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 19:17   #63
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baguette

De fleste av mine mindre bereiste venninner sier bagUettE, men jeg sier det som det skal sies.

Jeg grøsser også av de som sier Digestive på norsk også jeg. Kjeksene heter [daidjestiv] uttalt på Engelsk mener jeg.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 20:11   #64
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Ikke mobb baggUÆttn min

Henger meg på den

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:21   #65
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baguette

Da er det bare å få fnatt av meg.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:03   #66
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Baguette

Jeg sier bagett........ Må innrømme at det skjærer i ørene mine når jeg hører ordet bagguett og kråssanng

  Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:19   #67
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Har ikke sjekket hele tråden. Så i tilfelle andre trøndere enda ikke har kjent sin besøkelsestid, i trønderstaden snakkes det ofte om "sånne gode BAGGuætta". Det uttales altså på trønders bagguett, med trykk på første del av ordet.

Personlig foretrekker jeg å uttale det bagett.

Bagu var jo en trivelig forkortelse da, baggis høres også med i denne sammenhengen.

Jeg tviholder på min identitet og sier "BaGGuætt". Bruker ordet "Baggis" like ofte, men jeg kommer aldri til å si "Bagett".

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:21   #68
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg grøsser også av de som sier Digestive på norsk også jeg. Kjeksene heter [daidjestiv] uttalt på Engelsk mener jeg.

I vår familie heter det digestivere (uttalt som det skrives) - men det er en internspök som alle vet er feil. Og det får du meg ikke til å slutte å si.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 18:29   #69
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

I vår familie heter det digestivere (uttalt som det skrives) - men det er en internspök som alle vet er feil. Og det får du meg ikke til å slutte å si.

Jeg sier også digestive -norsk uttale - med vilje. (Resultat av en gammel gammel spøk i forbindelse med innhandling av ostekakeingredienser)

En tilde som i ã skulle gi nasal a? Eller hva? Jeg innser at jeg må skjerpe meg og ta fon-ling om igjen. Jeg husker ingen ting.

Baguette uttales bagett, men jeg vet at min bergenske svigermor har uttalt det bagu'Ætt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:38   #70
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg sier som Ryli: Bagguett. Har ingen planer om å endre uttale, jeg må holde min bondske og blonde aura vedlike.

Ei bondejente med samme uttale her også.
Bagett høres helt feil ut i mine ører.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:44   #71
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg sier også digestive -norsk uttale - med vilje.

Jeg også. Men med innlagt orddeling, altså Dige Stive. Også en intern spøk som har blitt til dagligspråk.

Når bestevenninna mi og jeg snakker om Digestive, omtaler vi det dog alltid som "Fordøyelsesmidler", jf. følgende scene vi så i en eller annen sitcom en gang: To venninner står på kjøkkenet og snakker, og den ene avslår tilbudet om en kjeks med følgende utsagn "I don't like Digestives". Nydelig oversatt til "Jeg liker ikke fordøyelsesmidler."

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:02   #72
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Når bestevenninna mi og jeg snakker om Digestive, omtaler vi det dog alltid som "Fordøyelsesmidler", jf. følgende scene vi så i en eller annen sitcom en gang: To venninner står på kjøkkenet og snakker, og den ene avslår tilbudet om en kjeks med følgende utsagn "I don't like Digestives". Nydelig oversatt til "Jeg liker ikke fordøyelsesmidler."

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 21:39   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg også. Men med innlagt orddeling, altså Dige Stive. Også en intern spøk som har blitt til dagligspråk.

Når bestevenninna mi og jeg snakker om Digestive, omtaler vi det dog alltid som "Fordøyelsesmidler", jf. følgende scene vi så i en eller annen sitcom en gang: To venninner står på kjøkkenet og snakker, og den ene avslår tilbudet om en kjeks med følgende utsagn "I don't like Digestives". Nydelig oversatt til "Jeg liker ikke fordøyelsesmidler."

Så en tv-serie en gang hvor den ene sier "I don't eat dessert", oversatt til "Jeg spiser ikke ørken"...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 23:13   #74
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baguette

Pøh, jeg er sikker på at dere sier digestive på norsk fordi dere ikke visste bedre

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 00:19   #75
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baguette

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Så en tv-serie en gang hvor den ene sier "I don't eat dessert", oversatt til "Jeg spiser ikke ørken"...

… og var det ikke i Friends at de hadde klart å oversette make up sex med sminkesex?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no