Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Andrè og Renè

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 10:27   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andrè og Renè

Ja, det virker som om det er ganske mange i Norge som heter Andræ og Renæ og ikke André og René etc. På lørdagen så jeg en butikkansatt som gikk rundt med et skilt der det stod at han het Andrè. Om foreldrene gir barnet et slikt navn så bør man vel i vært fall først finne ut hvordan man skriver det? Eller finner de ikke alt gr-tasten? Nå var dette navneskiltet skrevet for hånd så denne gutten kunne ikke skylle på det.

Nå er jeg svensk og jeg er veldig vant ved navn som f.eks. Lindén, Thorén, Helén.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:38   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andrè og Renè

Har tenkt det samme mange ganger. I går var jeg på kurs på et hotell her i byen, og rommet vi brukte het Attachè...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:50   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andrè og Renè

Det er ikke nødvendigvis foreldrenes skyld. Jeg har fått annen halvdel av mitt fornavn stavet "Valèrie" mange gange i årenes løp. Har sluttet å protestere forlengst, og det har nok også stakkars Andrè og Renè. Mange som ikke kan finne Alt Gr tasten

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:53   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andrè og Renè

Har tenkt på det noen ganger jeg og, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:55   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andrè og Renè

Foreldrene til disse barna vet nok ikke hva de heter

Men jo, det er veldig snodig å velge et navn med apostrof og ikke ha et bevisst forhold til at det er forskjell på ´ og `

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:56   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Det er ikke nødvendigvis foreldrenes skyld. Jeg har fått annen halvdel av mitt fornavn stavet "Valèrie" mange gange i årenes løp. Har sluttet å protestere forlengst, og det har nok også stakkars Andrè og Renè. Mange som ikke kan finne Alt Gr tasten

Det skjønner jeg, men når du jobber i en butikk og går rundt med et håndskrevet skilt der det helt og klart står feil så blir det noe annet, syns jeg. Det var en lignende tråd på NM en gang og da var det en hel del som trodde man skulle skrive det slik: è. De hadde barn som hadde bokstaven feilaktig i navnet og de hevdet steinhardt at det ikke kunne være så nøye.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:06   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det skjønner jeg, men når du jobber i en butikk og går rundt med et håndskrevet skilt der det helt og klart står feil så blir det noe annet, syns jeg. Det var en lignende tråd på NM en gang og da var det en hel del som trodde man skulle skrive det slik: è. De hadde barn som hadde bokstaven feilaktig i navnet og de hevdet steinhardt at det ikke kunne være så nøye.

Sånt mener jeg faktisk burde rettes av myndigheterne når navnet skal godkjennes.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:15   #8
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andrè og Renè

Jeg er beinhard på é og korrigerer alle som skriver navnet til sønnen min galt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:06   #9
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Andrè og Renè

Jeg kan stå opp som representant for folket og innrømme at jeg ikke aner forskjellen på è og é. Er det egentlig bokstaver i norsk og er det "barnelærdom"? (var i tilfelle borte den timen...)

Til mitt forsvar - jeg ville aldri kalt barnet mitt noe som hadde innbefattet en fnutt som jeg ikke hadde kontroll med...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:07   #10
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det skjønner jeg, men når du jobber i en butikk og går rundt med et håndskrevet skilt der det helt og klart står feil så blir det noe annet, syns jeg. Det var en lignende tråd på NM en gang og da var det en hel del som trodde man skulle skrive det slik: è. De hadde barn som hadde bokstaven feilaktig i navnet og de hevdet steinhardt at det ikke kunne være så nøye.

Den diskusjonen husker jeg.

Problemet er vel at ikke alle vet at det finnes to forskjellige aksenter, og at det er forskjell på dem. Særlig siden vi ikke bruke aksenter lenger i Norge. Og derfor tror at det ikke har betydning, og da de skjønner de har gjort feil så er de for stolte til å rette det opp?

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:44   #11
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andrè og Renè

Jeg skriver bevisst feil når jeg skriver på data. Finner bare è jeg. Noen som kan fortelle meg hvor den andre er?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:47   #12
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andrè og Renè

Samme tast bare at du trykker Alt Gr samtidlig é

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:48   #13
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andrè og Renè

Jeg er så flink til å forklare.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:48   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andrè og Renè

Alt GR (til høyre for space) + den samme som du skriver`med...

Det er mange andræ'er og cafæ'er omkring ja.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:51   #15
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg kan stå opp som representant for folket og innrømme at jeg ikke aner forskjellen på è og é. Er det egentlig bokstaver i norsk og er det "barnelærdom"? (var i tilfelle borte den timen...)

Til mitt forsvar - jeg ville aldri kalt barnet mitt noe som hadde innbefattet en fnutt som jeg ikke hadde kontroll med...

Må stille meg sammen med deg.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:57   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Foreldrene til disse barna vet nok ikke hva de heter

Men jo, det er veldig snodig å velge et navn med apostrof og ikke ha et bevisst forhold til at det er forskjell på ´ og `

Nei, nei, ikke apostrof!
Accent!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:05   #17
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå var dette navneskiltet skrevet for hånd så denne gutten kunne ikke skylle på det.

Litt mer flisespikking:
Skylde på noen
Skylle klær

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:14   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Litt mer flisespikking:
Skylde på noen
Skylle klær

Takk. Kjempe bra å bli flisespiket. Jeg er svensk og skriver derfor ikke perfekt norsk. Dette skal jeg huske

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:30   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk. Kjempe bra å bli flisespiket. Jeg er svensk og skriver derfor ikke perfekt norsk. Dette skal jeg huske

Ok, siden du ber om det; kjempebra, flisespikket.
:versågod:

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:33   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andrè og Renè

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ok, siden du ber om det; kjempebra, flisespikket.
:versågod:

Sikkert!?? Er ikke kjempe et eget ord? Skal jeg skrive kjempedårlig, kjempehyggelig også?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no