Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teppe under spisebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 22:17   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teppe under spisebordet?

Vi skal legge nytt parkettgulv i stua og spisestua og urter på om vi skal/bør ha et teppe under spisestuebordet? Jeg ser for meg at stoler som blir skjøvet til og fra lett kan lage riper.

Problemet er at bordet er både bredt og langt. Sammenslått er det 190 cm, utslått er det 290 cm. Bordet er i teak, og stolene til er trukket i rustrødt ullstoff. Fargene ellers i stua går i grått.

Hva kan passe? Hiawata er åtte, så han er over den verste søleperioden, men det hender jo vi har små gjester.

Teppe? Ikke teppe? Ull? Sisal?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:20   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Ikke teppe, filt-knotter under stolbeina.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:21   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Vi har dette, 2x3 meter.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:25   #4
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Vi har et ullteppe, men vi har også filtknotter under stolbenene. Teppet er større enn bordet, men når man trekker stolene ut kommer to av stolbenene utenfor, så filtknotter er lurt.

Det har ikke vært sølt så ofte på teppet. De gangene det har vært sølt har jeg vasket med klut. Det fungerer fint. Teppet er nokså mørkt så jeg kan ikke se noen flekker.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:31   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Hvor finner jeg filtknotter som faktisk blir sittende der de skal?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:43   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Jeg kjøpte noen med spiker på engang i tiden.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:46   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Eg vil ha teppe på sikt, men vi venter i alle fall ein sommar til (parketten er frå i fjor vinter). Treverket i parketten skifter farge i sola, og eg vil ikkje ha "teppeavtrykk" som bestemmer kor spisebordet må stå, resten av livet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 23:39   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Jeg vil ikke ha teppe under spisebordet, det blir fort flekker under selskaper osv. Det orker jeg bare ikke. *pirkete*
Vi har filtknotter under alle stolbeina, så det er ingen problem med riper i gulvet. Husker ikke helt hvor jeg kjøpte dem da, men de har hengt like godt fast siden april i fjor.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 00:27   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Aldri mer teppe under spisebordet. Fysj og æsj så mye som ramlet ned i det teppet. Ser bare nå på parketten etter en dag hvor mye smuler og rusk det er. I et teppe blir det kamuflert og samlet opp mye, hvis man ikke er flink med støvsugeren.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 01:37   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Vi har teppe under spisebordet, jeg misliker å tråkke smuler rundt overalt(går mye barbeint). Smulene blir liggende i teppet og støvsugeren tar alt.
Og jeg har filtknotter som er stiftet fast.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 07:27   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Vi har hatt teppe under spisebordet i to runder - både med og uten barn. Begge gangene ble det fjernet etter kort tid, det er veldig upraktisk, synes jeg. Filtknotter med stift høres jo bra ut!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:03   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Vi tok vekk teppet for noen år siden og det ble så luftig og fint. Filtknotter under stolene og bordet. De sitter da på lenge, de.
Vi har kjøpt storforpakning med ulike størrelser, sikkert kjøpt på Claes O.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:26   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal legge nytt parkettgulv i stua og spisestua og urter på om vi skal/bør ha et teppe under spisestuebordet? Jeg ser for meg at stoler som blir skjøvet til og fra lett kan lage riper.

Problemet er at bordet er både bredt og langt. Sammenslått er det 190 cm, utslått er det 290 cm. Bordet er i teak, og stolene til er trukket i rustrødt ullstoff. Fargene ellers i stua går i grått.

Hva kan passe? Hiawata er åtte, så han er over den verste søleperioden, men det hender jo vi har små gjester.

Teppe? Ikke teppe? Ull? Sisal?

Det vi gjorde var å få laget et teppe med kant av et vegg-til-vegg-teppe. Dette ble gjort på Interørland eller hva det nå het da. Jeg tror alle de store kjedene kan gjøre dette. Da får du akkurat den størrelsen du vil og det er en million farger og nyanser å velge mellom. Du bestiller på mål og de lager en pen kant rundt teppet. Det er veldig greit å gjøre det sånn, for da er det lett å finne riktig farge, samt å finne et teppe som lett kan vaskes og det er jo greit når det sitter unger rundt bordet stadig vekk. Ikke var det dyrt heller.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:44   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Takk for tips, Nenne! Det skal jeg sjekke ut.

Våre filtknotter ramler av etter noen måneder, eller de har blitt nedslitt og skvosja og vi får lim på gulvet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:47   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Er det sisal det heter det vi har under teppet vårt tro? Vi har i alle fall vært veldig fornøyde med det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:48   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Estetisk sett er ett teppe under spisegruppen "samlende" og markerer bruksområder, synes jeg.

Vi bor i et gammelt hus, hvor det ikke er varme i alle gulv og det er deilig å sitte ved bordet med bena i et godt teppe, spesielt barbeint.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 08:48   #17
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Jeg har ikke teppe under bordet. Syns det er penest uten og mer praktisk. Jeg kjøpte knotter på meny faktisk. Sånne store. De sitter godt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 09:11   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Greia er at stolene er gamle, og treverket under stolbena er tørt og ikke veldig "flatt" lenger. Derfor er det vanskelig å få knottelimet til å sitte. I tillegg er de litt for høye for meg, så når jeg og Hiawata skal sette oss inntil bordet er vi nødt til å "humpe" stolen innunder, for vi har ikke fotbladet i bakken når vi sitter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 10:41   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Teppeabo kanter vegg til vegg tepper, slik som Nenne skriver. Jeg ville definitivt hatt teppe.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:46   #20
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Teppe under spisebordet?

Jeg har dette fra Ikea, Stockholm Rand, riktignok under sofa og sofabord nå, men planen er å ha det under spisebord seinere. Syns også at det er en fin måte å dele inn soner på, spesielt om man har åpne løsninger.

Fant et godt tips til småbarnsperiode på denne bloggen, nemlig å ha sånne skrivebordsmatter (fra ikea de og) under tripptrappen(e) i de verste søleperiodene. Ikke veldig pent, men praktisk for en periode.

Når det er sagt syns jeg allerede at det er et rent h***** å holde teppet fint, det må støvsuges annenhver dag omtrent, men jeg syns det er verdt det for jeg liker det så godt, og det luner veldig på vårt kalde gulv (det er 100% ull).

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no