Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Garanti i tre eller fem år?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 13:58   #61
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Saken står fortsatt fast. Forhandler gir meg 14 dagers frist til å godta tillbudet om å dekke halvparten av regningen samt gi meg lånebil den perioden bilen står hos dem for reperasjon. Bilen står i Arendal, så det er ikke aktuelt at de skal få reperasjonen. Koster 10 000 kr å frakte bilen fra Arendal og hit.

Sender saken over til forbrukerrådet i dag. Så får vi se hva som skjer framover. Jeg har uansett ikke 30 000 kr til reperasjon av bilen, så da må jeg selge den som den står i dag.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:00   #62
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Denne saken drar skikkelig ut.

Nå står i alle fall bilen min i byen her jeg bor og girkassa hentet jeg selv forrige fredag og fikk levert inn.

Jeg har nå fått gratis hjelp av en jurist av alle ting.
Han mener jeg skal heve kjøpet. Han har funnet fram en sak som var helt lik min og som kjøper vant i lagmansretten over samme firma!

Grunnen for at jeg KAN heve kjøpet er fordi det står ingenting i kjøpekontrakt at bilen var kollisjonskadet og ikke MINST kondemnert. Det fikk jeg aldri vite. Kun at den hadde krasjet, frontkollisjon.

Alle støtter meg. NAF, advokater, verkstedet den stod på og Tv2 hjelper deg vil også ha saken om jeg tillater det.

Dette må jo bare gå min vei sant.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:24   #63
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Jøye meg som dette drar ut. Jeg krysser virkelig alt jeg har for at du får hevet kjøpet.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:32   #64
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jøye meg som dette drar ut. Jeg krysser virkelig alt jeg har for at du får hevet kjøpet.

Takk for det! Er veldig klar for kamp nå.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:45   #65
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Jeg sier bare heia!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 23:19   #66
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Heier virkelig på deg og håper du får hevet kjøpet

Og så er jeg veeeldig glad jeg har en pappa som er bilmekaniker

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 23:23   #67
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Lykke til! Her har forhandleren virkelig driti på leggen!

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 23:25   #68
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Lykke til!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 23:34   #69
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Takk takk alle.

De har pella feil dame på nesa ja.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 11:16   #70
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

At bilen har vært så hardt skadet at den ble kondemnert er absolutt relevant informasjon, og det er vel svært mange som hadde vært skeptiske til å kjøpe en dyrere bil som de viste hadde vært så skadet tidligere at den ble kondemnert - spesielt ikke uten at man fikk bilen ekstra godt undersøkt...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 11:31   #71
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

At bilen har vært så hardt skadet at den ble kondemnert er absolutt relevant informasjon, og det er vel svært mange som hadde vært skeptiske til å kjøpe en dyrere bil som de viste hadde vært så skadet tidligere at den ble kondemnert - spesielt ikke uten at man fikk bilen ekstra godt undersøkt...

Veldig relevant informasjon å få ja. Det fikk jeg ikke.

Ser ut som dette må gjennom en rettsak da, men det får nå så være. Nå er det ut å lete etter en ny bil. Har jo lyst på Qasqhai, en hel en, men den kommer ikke til å bli kjøpt på Gravdahl.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 13:03   #72
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Lykke til! Såpass graverende opplysninger som ikke er gitt, må da være grunn til å få hevet kjøpet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:28   #73
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Veldig relevant informasjon å få ja. Det fikk jeg ikke.

Ser ut som dette må gjennom en rettsak da, men det får nå så være. Nå er det ut å lete etter en ny bil. Har jo lyst på Qasqhai, en hel en, men den kommer ikke til å bli kjøpt på Gravdahl.

De nekter for at de ikke har fortalt at bilen hadde vært kondemnert?
Høres merkelig ut at de er villige til å gå til retten på noe slikt.....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:51   #74
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Hadde jeg i etterkant fått vite at en bil hadde vært kondemnert, hadde jeg ikke godtatt det selv om alt var tilsynelatende ok. Det er helt sentral info å holde tilbake og skulle vel omtrent være grunn til å heve kjøpet uten at man hadde oppdaget noe feil med bilen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 02:36   #75
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Det er der juristen jeg er i kontakt med mener jeg kan felle dem. De har ikke opplyst meg om at bilen har vært kondemnert. Kun kollisjonskadet.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:16   #76
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Bilen står nå i gårdsplassen min!! Var å hentet den i sta, shinet fra topp til tå. Eldstemann satt seg inn i bilen når jeg hentet han og sa det luktet jo helt ny bil.

Nå skal det bare krangles om hvem som skal betale! Ikke jeg hvertfall. Nå har jeg bilen, de får ikke en krone av meg!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:41   #77
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:43   #78
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Så bra!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 19:13   #79
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Bare pass på og ringe dem så fort du evt. får regningen hvor du bestridiger kravet. Da kan de ikke sende det til inkasso så lenge det er en konflikt. Håper du får kjapt hjelp til å få dette avklart.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:05   #80
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Bare pass på og ringe dem så fort du evt. får regningen hvor du bestridiger kravet. Da kan de ikke sende det til inkasso så lenge det er en konflikt. Håper du får kjapt hjelp til å få dette avklart.

Ps. Bestrid kravet skriftlig....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no