Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fineste kunstige juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-21, 14:19   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Fineste kunstige juletreet?

Igjen lurer jeg veldig på om vi skal krype til korset og kjøpe kunstig juletre. Jeg er veldig delt, men ja...

Så hvilket tre vil vi i så fall ha? Det skal se naturlig ut, være fyldig (aller helst litt vidt og ikke for smalt) og så bør det være hvert fall 230 cm, men gjerne litt høyere.

Ser at Europris har kommet godt ut i test, men ser det bra ut IRL? Jernia ser ut til å ha fine trær. På bilde ser de naturtro ut i hvert fall. Ser Oakland også har. Jeg kan ikke kjøre rundt til en haug av butikker for å ta og føle på, så hvis jeg kan begrense det til 2, 3 butikker så hadde det vært fint. Nettbutikker tar vi vel ikke sjanse på så tett opp til jul

Pris er ikke veldig viktig. Det er utseende som er styrende, men det finnes sikkert trær til 10.000 og vel så det, og da blir spørsmålet om det er verdt det i forhold til de noe rimeligere.

Så hva vil vi ha?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 14:46   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Følger med i tråden (selv om resten av familien har lagt ned evig veto mot kunstige trær).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 15:01   #3
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Vi kjøpte et som heter Gran Victoria fra Fagmøbler i fjor, var heldig og fikk det på 70 % lille julaften. Det var type 7000-8000 for det i utgangspunktet. Har ikke så mange å sammenligne det med, da men i forhold til vårt gamle er det nesten ikke sammenlignbart. Det er kjempefint, masse søte runde lys på det, og jeg har gledet meg i hele høst til å sette det opp.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 15:15   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Så godt kjøp, Smash! Jeg kan ikke se på nettsiden til Fagmøbler at de har kunstige trær, men det kan kanskje være ulikt fra butikk til butikk.

Hadde vi allerede hatt et kunstig juletre så hadde vi satt det opp for lengst Med ekte så har vi jo vært litt låst med tanke på dryssing

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 15:16   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Vi måtte ha nytt i fjor. Dro på plantasjen og de hadde ganske stort utvalg, så vi fikk et som var akkurat slik vi ønsket.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 15:18   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Følger med i tråden (selv om resten av familien har lagt ned evig veto mot kunstige trær).

Man kan endre seg altså Jeg er oppvokst på gård og hugging av eget tre, men nå er jeg på gli Det er mye som blir enklere med et kunstige tre. Vi er allergikere i familien, vi må alltid lete masse etter et høyt nok tre og vi har egentlig lyst til å ha treet lengre oppe enn hva en grantre tåler... Helt sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farten også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 15:20   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi måtte ha nytt i fjor. Dro på plantasjen og de hadde ganske stort utvalg, så vi fikk et som var akkurat slik vi ønsket.

Jeg ser de faktisk har 3 m høyt tre. Det lokker oss

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 19:22   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Har kunstig tre, og vi veksler år om annet mellom det kunstige og naturlig. Om vi er hos andre julaften er det alltid det kunstige, har vi gjester selv hender det vi har «ekte». Synes gjennomgående kunstige trær nå ser bra ut, og helt annerledes enn for endel år tilbake, hvor det ofte var «plastikkaktig».

Skulle kjøpe et med innebygd lys, men de hadde ikke igjen da vi kjøpte. Kjøpte på salg til 50 %, så det var litt utplukket. Men egentlig helt greit å sette på de gamle lysa, det gir også litt inntrykk av «ekte tre», om man skal finne det positive.

Kjøpte vårt hos en frittstående butikk, men det var et tre de også hadde på Hageland. Har inntrykk av at Hageland gjennomgående har kunstige trær i den gode enden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 19:38   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Feel sine er fine og Hageland.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 21:41   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Vi kjøpte vårt på Hadeland for noen år siden og er veldig fornøyd med det. De hadde mange titalls trær stilt ut, så vi kunne gå rundt og kikke og ta litt på dem før vi bestemte oss.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 21:54   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Jeg tror det er dette vi har.

https://www.ambiplants.no/products/k...SABEgLYsfD_BwE

Vi måtte gå over til kunstig tre for noen år siden på grunn av allergi, og jeg syntes det var veldig trist. Men nå har jeg vent meg til det, og syns det ser ganske ekte og fint ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 21:55   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Har fra Hageland.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:59   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fineste kuntige juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror det er dette vi har.

https://www.ambiplants.no/products/k...SABEgLYsfD_BwE

Vi måtte gå over til kunstig tre for noen år siden på grunn av allergi, og jeg syntes det var veldig trist. Men nå har jeg vent meg til det, og syns det ser ganske ekte og fint ut.

Det er det vi også har.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:59   #14
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fineste kunstige juletreet?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Man kan endre seg altså Jeg er oppvokst på gård og hugging av eget tre, men nå er jeg på gli Det er mye som blir enklere med et kunstige tre. Vi er allergikere i familien, vi må alltid lete masse etter et høyt nok tre og vi har egentlig lyst til å ha treet lengre oppe enn hva en grantre tåler... Helt sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farten også.

Ja, kjøp nå for all del et kunstig tre, kom over kneika og vær lykkelig i alle dine dager. Jeg er også oppvokst på gård, med den obligatoriske skrekken for plasttrær, men det er så enkelt og genialt at jeg skal aldri mer vurdere å dra inn noe levende tre i huset igjen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no