Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Portugal- trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-09, 22:59   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Kul

Portugal- trenger tips!

Vi skal til Portugal i sommer. ca 14 dager. Siste del av ferien er spikret i form av bryllup til ett vennepar av oss i Porto.

Vi har tenkt å reise nedover på forhånd og har planer om å være litt sydenturister på egen hånd.

Men hvor skal vi dra? Vi ser etter et sted som er:

  • barnevennlig (innser plutselig at jeg ikke er så ung og impulsiv som jeg en gang var pg som jeg trodde jeg skulle være "barn er da ingen hindring osv" :knegg)
  • nært en fin strand
  • ikke storby
  • ett passe utvalg ok restauranter
  • ikke på Algarvekysten
Siden vi skal i bryllup i Porto er en eller annen ferie by rundt Lisboa i begge retninger det optimale siden vi vil unngå lange kjøreturer med lille utålmodige mannen

Noen som kan hjelpe oss?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 23:32   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Portugal- trenger tips!

Først: Ikke forvent at du skal meske deg i supergod mat i Portugal. De er ingen feinschmeckere akkurat...
MEN - jeg slår likevel et slag for nazaré. Har du hatt sosialatropologi, så kan du lese om Brøggers studier der - I Nazaré er nemlig damene sjefene altså. De er store og brautende, mens mennene er små og forsagte. Fin strand, gammelby og ganske mange sjarmerende restauranter i små, trange bakgater.

http://www.portugalvirtual.pt/_touri...are/index.html

Ellers så er det jo porto som er byen over alle byer da. Den er fantastisk flott altså.

Forøvrig er det en liten tur til Nazaré. Ingen problemer med å leie bil i portugal. Fine veier og ok bilpark - tog er også et alternativ. Forresten så har et vennepar av meg vært i Portugal på togtur/tangotur. Skal høre om de har noen flotte tips.

Jeg liker portugal kjempegod - med unntak av kjip mat og hundedritt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 23:41   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Portugal- trenger tips!

Takk for link!

Jeg er allerede forberedt på at maten ikke er noe å hoppe i taket av, pussig i grunn.. er da ikke sååå langt til Spania..

Jeg har ikke hatt sosant, men jeg har akkurat lest noe av en Brøgger i "perspektiver på kjønn og samfunn", må jo være samme menneske?? Hørtes iallefall spennende ut! Det er herved nortert!

Bra å høre at Porto er flott da... kanskje vi bør satse på noe rundt der? Vet du noe om Torreira?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 23:43   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Portugal- trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Takk for link!

Jeg er allerede forberedt på at maten ikke er noe å hoppe i taket av, pussig i grunn.. er da ikke sååå langt til Spania..

Jeg har ikke hatt sosant, men jeg har akkurat lest noe av en Brøgger i "perspektiver på kjønn og samfunn", må jo være samme menneske?? Hørtes iallefall spennende ut! Det er herved nortert!

Bra å høre at Porto er flott da... kanskje vi bør satse på noe rundt der? Vet du noe om Torreira?

Nope. Jeg hadde vært sammen med gubben i 2 uker eller noe da jeg dro og var i portugal i to uker...egentlig litt dårlig timing, for jeg brukte så alt for mye energi på å være forelsket og savne han...*fjåsete, I know, men du vet vel hvordan det er*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 23:46   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Portugal- trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nope. Jeg hadde vært sammen med gubben i 2 uker eller noe da jeg dro og var i portugal i to uker...egentlig litt dårlig timing, for jeg brukte så alt for mye energi på å være forelsket og savne han...*fjåsete, I know, men du vet vel hvordan det er*

Ja, det vet jeg alt om! Jeg brukte mange år på bare å gå rundt å være forelsket og savne W... mye energi og tapt sosialisering som har gått med på å sitte hjemme og sende sms.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no