Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 09:41   #1
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

I år orket jeg ikke et svært juletre, og slo dermed til med et juletre i potte i stedet. I butikken sa de at jeg enten kunne plante det ut i hagen etterpå, eller la det stå ute i potta om sommeren. Men jeg glemte å spørre hva jeg skal gjøre med det nå etter jula. Kan det stå ute i potte nå som det er masse snø og kaldt ute? Eller bør jeg rett og slett sette det i uteboden til det blir litt greiere temperaturer og mindre snø ute?

Jeg har ikke spesielt lyst til å la det stå inne i stua utover januar, verken med eller uten pynt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:42   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Her er forresten bilde av vidunderet, med pynt:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 10:16   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Hvis potten er frostsikker kan du vel sette det ut, tenker jeg. Hvis ikke, plante det over i frostsikker krukke. Gran tåler vel norsk vinter, skulle jeg tro. Jeg synser litt nå, om du trenger sikrere råd, ring butikken du kjøpte av?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 10:18   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Potten jeg har nå er ikke frostsikker, men jeg har vel en i boden som er det, så det er jo et alternativ tenker jeg. (Hvis jeg får opp boddøren da, sist jeg sjekket var låsen fryst fast).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:38   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Vi hadde også et sånn juletre i år (bill.mrk: har én ramp på 14 mnd: ) og jeg satte det ut istad, så jeg håper det overlever.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:41   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Ta av pynten og ha tre i potte til tæla går?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:57   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi hadde også et sånn juletre i år (bill.mrk: har én ramp på 14 mnd: ) og jeg satte det ut istad, så jeg håper det overlever.

Det er så mye snø og is ute at jeg rett og slett ikke har noe sted å sette det ute. Og jeg tviler på om det er den siste snøen som kommer akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ta av pynten og ha tre i potte til tæla går?

Orker ikke ha et grantre inne i tre måneder altså.

Tror det må bli omplanting i frostsikker potte i uteboden til den verste snøen har gitt seg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:15   #8
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Har du et gammelt pledd har jeg hørt det er fint å surre rundt der nede.. og så setter du hele greia inn i boden og venter til du kan plante den.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:55   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Har du et gammelt pledd har jeg hørt det er fint å surre rundt der nede.. og så setter du hele greia inn i boden og venter til du kan plante den.

Enig. Gøy å se om den overlever og fortsetter å vokse.

Jeg fikk en juleoppsats i 1999, oppi der var det en sypress på ca 20cm. Jeg plantet den om og når våren kom så plantet jeg den ut.
Den lever fortsatt, har flyttet den en gang og nå er den grønn og fin og rundt 1,5 meter høy. Gøy å få til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no