Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunstig juletre - finnes noen fine?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 16:38   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Kunstig juletre - finnes noen fine?

Mannen vil veldig gjerne ha kunstig juletre.
Jeg vil ha ekte.

Men så tenkte jeg at jeg i all hemmelighet kunne sjekke ut hva som finnes, det er mannen som styrer med bæring opp 4 etg, kutting av tre i etterkant på balkong osv.

Ser feks at Plantasjen har tilbud på kunstige trær nå. Noen som vet om de dyreste av disse er ok? Kunne isåfall tenke meg et tre som man ikke nødvendigvis ser at er kunstig ved første øyekast.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:46   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ingen?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:39   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Jeg kjøpte et veldig fint et på Lampehuset for noen år siden.
Men jeg fikset ikke kunstig juletre så det røk ut på lillle julaften (vi pynter en uke før jul), all pynt og lys ble plukket av, treet ble avlevert hos svigermor og svigerfar som en førjulsgave da deres var oppbrukt og snuppa og mor reiste og handlet ekte tre.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:47   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Jeg er ikke noe glad i plast, og klarer bare å se for meg de grelle typene på Europris for 300 kr. Grøss og gru. Det finnes helt sikkert fine, men da koster de en del.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:48   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ja, jeg har også dårlig vibber, og ser for meg paraplytreet til bestemor som er 1,1 meter høyt og skakt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:49   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ja det jeg kjøpte kostet nesten tusen kroner, og det var faktisk fint. Men det var plastikk. Jeg fikset ikke å ha det, det ble liksom ikke ordentlig jul i stua.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:57   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Vi kjøpte kunstig juletre på Plantasjen i fjor, da vi skulle være bortreist hele jula, men Guttungen fikk totalt melddown da vi meddelte at det ikke ble noe juletre.

Treet er greit nok - er litt Donald-aktig tett og symmetrisk, om du skjønner hva jeg mener.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:02   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Jeg leita høyt og lavt før jeg fant et jeg var fornøyd med. Måtte ut med 3000 blanke fine kroner - men så er jeg godt fornøyd også. Det jeg fant var på Bohus. Jeg syntes ikke noen av trærne hos Plantasjen eller Skeidar var noe særlig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:11   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ah, de har altså på møbelhus også?!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:24   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ingen?

Hæ? Spør du meg? Jeg er selv på utkikk, så jeg har ikke peiling, dessverre.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:24   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:25   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Blomsterbutikken på Strømmen storsenter (den som ligger i 1. etg vis a vis Cubus) har noen utrolig lekre juletrær. De koster fra 2.500,-, men samtidig - dette er ett tre man har i MAAAANGE år. (og har man flaks er de på salg i romjulen )

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:34   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Det skal ikke så mange edelgraner til for å få et presentabelt plasttre.

Vi kjøpte en billig variant for 599,- på Staples (Binders) i fjor. Er kjempefornøyd, og fatter ikke at vi ikke gjorde det før. Vi har vært uten tre i flere år, fordi jeg ikke har villet ha plasttre i hus, og grantrær blir alt for mye atsjo.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:34   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Jeg så et veldig fint et på Løyten Lys i Bergen denne uken.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:39   #15
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ohoy, Løyten er innen rekkevidde!
Hvordan så det ut?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 00:14   #16
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

De har på Clasern til 499,- men jeg aner ikke dugg om kvaliteten på disse.

:åpplyser:

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:08   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ser feks at Plantasjen har tilbud på kunstige trær nå. Noen som vet om de dyreste av disse er ok? Kunne isåfall tenke meg et tre som man ikke nødvendigvis ser at er kunstig ved første øyekast.

Jupp de er fine

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:20   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jupp de er fine

Nja...

Vi var og så i går, men jeg ble skuffet. Jernpinner stående ut fra "stammen" festet med metallklyper - ikke mye sjarm synes jeg.

Så er til 1990 som så ok ut, bortsett fra at det var veldig plæstic når man snudde grenene, men det var jo ganke dyrt, da...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:24   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nja...

Vi var og så i går, men jeg ble skuffet. Jernpinner stående ut fra "stammen" festet med metallklyper - ikke mye sjarm synes jeg.

Så er til 1990 som så ok ut, bortsett fra at det var veldig plæstic når man snudde grenene, men det var jo ganke dyrt, da...

Det var halv pris på de til 1990,- nå? Var hos noen som hadde kjøpt dette til halvpris nå og med pynt så det ganske så fint ut ihvertfall.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:35   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre - finnes noen fine?

Ikke der vi var og så. De kostet 1990 fremdeles. Det var nedsatt pris på de det er bilde av i katalogen deres. De så ok ut, men jeg som sagt skeptisk. I tillegg var de stilt fram på lite flatterende vis, så vanskelig å se hvordan treet så ut i en stue (plassert på paller ca 1,50 over bakken)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no