Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 15:22   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Vi var på juleavslutning med skolen i går kveld og jeg la merke til at ganske mange barn var hverdagskledd og ikke pyntet. Dette gjaldt særlig guttene, mange gutter gikk i slitte jeans (type lekejeans) og en utslitt hettegenser. De fleste jentene var pyntet i kjoler o.l, så her var det altså en forskjell på gutter og jenter.
Jeg har hatt barneskolebarn i 10 år og synes ungene pyntet seg mer før enn nå. Da storebror gikk på barneskolen var de aller fleste guttene pyntet i penbukse (gjerne mørk jeans)/skjorte/dress, de var veldig få gutter i hverdagsklær. Nå synes jeg altså dette har snudd og lurer på om dette er et lokalt fenomen eller om det er flere med samme erfaring?
Pynter ungene seg når det er juleavslutninger/julefest på kveldstid (med foreldre)?

Foreldrene var forresten mer pyntet enn ungene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:23   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Jeg dresset opp mine lenge - men de var de eneste som regel.

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:24   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Tja. Nå har vi en dårlig hitrate på juleavslutninger i år, men teoretisk tenker jeg at når jeg henter kl. 16:50 og juleavslutningen begynner 17:30, nei, da blir ikke barnet pyntet. Gi meg en time ekstra, så skal jeg vel alltids få gjort noe mer ut av det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:26   #4
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Jeg pynter jenten i fine kjoler og ordner håret fint. Vi hadde juleavsluttning sist uke med 1.klassingen, og jeg og la merke til at mange kom hverdagskledd, og det var mest gutten som ikke hadde kledd på seg noe litt finere.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:28   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Ja, både barn og foreldre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:33   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Ja, jeg har notert meg det samme. Jeg liker at det er forskjell på "fest og hverdag" som min mor sier, og pynter ungene til avslutninger, bursdager, familieselskap etc. Sønnen min fikk ny nålestripet dress til jul nå, med tilhørende vest og slips. Men har lagt merke til spesielt i bursdager at guttene kommer i olabukser og vanlige gensere og skjorter, samme på skoleavslutninger. Forrige bursdag nektet han mannen min å pynte han fordi kompisen som kom innom ikke var det .Jentene pynter seg mer. Jeg synes det er litt trist, jeg. :gammeldags:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:36   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Nå blir dette bare teoretisk ettersom vi ikke har vært på juleavslutning enda, men jeg ville nå i hvert fall pyntet Knotten med type mørk bukse og skjorte. Selv om det var trangt med tid - da hadde jeg hatt med skift og en vaskeklut i bilen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:40   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja. Nå har vi en dårlig hitrate på juleavslutninger i år, men teoretisk tenker jeg at når jeg henter kl. 16:50 og juleavslutningen begynner 17:30, nei, da blir ikke barnet pyntet. Gi meg en time ekstra, så skal jeg vel alltids få gjort noe mer ut av det.

Men det er jo også fordi du velger å ikke prioritere pynting?
Hilsen hun som hentet poden på SFO klokka 16.30, kledde han om på toalettet, gav han en brødskive i hånden og var på plass på juleavslutning klokka 16.45. Fordi jeg valgte det slik.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:42   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Guttene her har pleid å gå med litt penere klær på juleavslutning. Ikke dress og slips, men litt penere bukser og skjorte/genser/vest. Syns igrunnen det har vært ganske likt gjennom de 17 årene jeg har hatt barn på barneskolen, påkledningen varierer fra slips og vannkjemmet hår til joggebukse og cherrox. Mitt inntrykk er at jentene er mer ivrige på å pynte seg og få på seg kjoler på eget initiativ.

Det har hendt at jeg har hatt med andre klær sånn at de har skiftet, hvis avslutningen har begynt rett etter skolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:48   #10
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Har også lagt merke til at guttene ikke er pyntet til slike arrangementer. Da storesøster feiret bursdag sist kom alle jentene i store ballkjoler, mens guttene kom i utvaskede og for store hettegensere.
Guttene mine pynter seg litt ekstra, fin jeans, lyseblå skjorte med mørk blå cardigan har vært standarden i høst. Passelig fint og litt casual.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:54   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men det er jo også fordi du velger å ikke prioritere pynting?
Hilsen hun som hentet poden på SFO klokka 16.30, kledde han om på toalettet, gav han en brødskive i hånden og var på plass på juleavslutning klokka 16.45. Fordi jeg valgte det slik.


Jo, selvfølgelig. Men også fordi det i løpet av den tiden også innebærer å hente lillebroren i barnehagen og eventuelt toalettpynte ham også.

Næsj, jeg er ikke så opptatt av om barna er pynta eller ei. Sant, det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:12   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Jeg har også merket meg dette, og jeg er en av de som pynter minstemann litt før slike tilstelninger. Ikke stivpyntet, men en av de peneste buksene han har pluss en skjorte.

Jeg ser også at gutter er svært lite pyntet i bursdager, mens jentene ofte er overpyntet. Jeg lar meg ikke sjokkere eller irritere verken den ene eller andre veien, men selv synes jeg det er riktig å pynte seg litt ved slike anledninger, så da prøver jeg å sørge for at det blir gjort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:15   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Penere enn hverdagsklær, ja. Ikke nødvendigvis hvit skjorte, slips og pensko, men heller ikke slitte bukser og collegegenser.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:01   #14
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Her stiller dei fleste (både store og små) i juleklær på juleavslutninga faktisk. Ikkje me då, for 1. me var ikkje ferdig med klesinnkjøp då.
2. barna får juleklær i adventskalenderen på julafta.
3. Lillesøster hadde drømt at ho blei ein rødnisse den natta og stilte derfor i fullt nissejenteutstyr.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:04   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Min var halvpent kledd på avslutning i går - skjørt, men jeg vil ikke si pyntet. De hadde hatt nissefest på skolen, og vi dro rett fra SFO til avslutning, derfor hadde hun på det eneste hun hadde som var rødt

Det var en lett blanding av pyntet, hverdagsklær, joggedresser, nissedrakter og ulltøy. Jeg syns ikke man behøver å pynte seg, men man kan gjøre det hvis man vil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:17   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Ingen av oss dresset seg opp for å dra på juleavslutning i den iskalde samfunnsalen med 1.klasser forrige uke. 1.klassingen ville ha på nissekjole og fikk det, vi andre gikk i det vi hadde gått i den dagen på jobb, skole og barnehage. Til juletrefest pynter vi oss, men ikke til uformelle avslutninger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:20   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Hm... det kommer litt an på. Vi har ingen skoleavslutninger på kveldstid, men vi har åpen kveld etc. Da pynter jeg dem ikke. De har rene, litt nyere klær, men ikke penklær. På en skoleavslutning av den typen jeg husker fra jeg var barn, med opptredener på scenen og litt høytidligheter, hadde jeg nok pyntet dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:34   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg lar meg ikke sjokkere eller irritere verken den ene eller andre veien, men selv synes jeg det er riktig å pynte seg litt ved slike anledninger, så da prøver jeg å sørge for at det blir gjort.

Jeg lar meg heller ikke sjokkere og i alle fall ikke irritere, men jeg synes det er litt trist at ikke smågutter lærer å pynte seg. Og at ikke foreldre oppmuntrer guttene til å pynte seg ved spesielle anledninger. Om alt skal være hverdag, når er det da fest?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:39   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Ja, men fordi vi liker å kle oss opp litt. Jeg synes ikke det er noe man MÅ gjøre, men jeg har også lagt merke til at langt flere gutter enn jenter er litt "lurvete" kledd til slike anledninger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:43   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter barna seg for juleavslutninger på kveldstid?

Vi var flinkere til å pynte før. :innrømmer: På juletrefester i barnehagen (som ofte var på søndager) var det alltid skjorte og penbukse. På skolen er det ofte juleavslutning på hverdager og mindre høytidelig enn det var før, synes jeg iallfall. På avslutningen til yngstemann forrige uke hadde ca. halvparten av guttene pyntet seg og min var en av de som ikke hadde. Helt ærlig kom jeg ikke på at han burde ha gjort det før jeg så de andre... Hadde nok pyntet han om jeg hadde kommet på det, men jeg synes ikke det er spesielt oppsiktsvekkende eller ille at noen ikke gjør det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no