Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vinterdekk

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 11:07   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vinterdekk

Har dere byttet om til vinterdekk? Hvilken type velger dere? Vi skal ut å kjøre i helgen og dekkene som stod på kunne ikke under noen omstendigheter brukes på en langtur, så i går var jeg og kjøpte og fikk satt på nye dekk, type Hakoon Icebear. Nå sitter jeg og lurer på om det var et lurt valg. Må søke litt på nettet. Det virker jo litt søkt egentlig, i mitt hode at man bruker flere tusen på et barnesete, og så skal man velge noen dekk som kanskje ikke er kjempegode. Det var disse dekkene dekkmannen anbefalte så da må de vel være bra, eller?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:22   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk

Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om det merket en gang.

Men jeg er litt sånn at hvis jeg skal kjøpe pigg-dekk så er det ikke så farlig å ikke velge de som er best i test. Pigg-fritt derimot så er der større forskjeller. Hvis jeg skulle kjøpt piggfitt idag så hadde jeg sjekket noen dekktester og valgt det dekket som hadde best egenskaper på det underlaget som jeg kjører mest på i vintersesongen, som er IS + våt og tørr asfalt. Jeg ville da ikke tatt pris med i vurderingen med mindre 2 dekk var sidestillt.

Men uansett merke så fungerer nye dekk bra det første året.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:55   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om det merket en gang.

Men jeg er litt sånn at hvis jeg skal kjøpe pigg-dekk så er det ikke så farlig å ikke velge de som er best i test. Pigg-fritt derimot så er der større forskjeller. Hvis jeg skulle kjøpt piggfitt idag så hadde jeg sjekket noen dekktester og valgt det dekket som hadde best egenskaper på det underlaget som jeg kjører mest på i vintersesongen, som er IS + våt og tørr asfalt. Jeg ville da ikke tatt pris med i vurderingen med mindre 2 dekk var sidestillt.

Men uansett merke så fungerer nye dekk bra det første året.

Det gjorde godt å lese det siste. Så får vi se til neste vinter igjen, eller denne vinteren om vi erfonøyde.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:52   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vinterdekk

Kjøpte hakkapilita eller hva de nå heter i fjor, pigg
Vi synnes de funker best her. Ikke spes billige

Når vi kjøpte bilen i drammen så var det med piggfrie dekk. Kjørte på det om våren, helt greit så lenge det ikke var is i bakke *ler*
Det var Continental. Helt nye.... Som ble kjørt på 1\2 sensong...

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:25   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det virker jo litt søkt egentlig, i mitt hode at man bruker flere tusen på et barnesete, og så skal man velge noen dekk som kanskje ikke er kjempegode.

Veldig godt poeng! Det er utrolig viktig med skikkelige dekk. Det er tross alt de som skal holde veigrepet for oss.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:36   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk

På den forrige bilen min kjøpte jeg bare de billigste piggdekkene, uavhengig av merke. Men da var jeg singel og alene, kjørte kun i byen, og bilen hadde en verdi på femten tusen. Firehjulstrekk, så jeg kom meg godt fram likevel.

Nå er vi litt nøyere, bilen er større og mye dyrere, vi kjører mye mer. Og ikke minst - har bedre råd og kan derfor være mer kresen.

Det var piggfrie dekk på bilen da vi kjøpte den, men etter en halv vinter kjøpte vi best-i-test-piggdekk og turde endelig slippe oss løs på isføre.
Kommer ikke til å kjøpe piggfrie i denne bakke-byen, jeg vil ha bremseeffekt på vei nedover.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:55   #7
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk

Vi har akkurat byttet til piggdekk, husker ikke hvilket merke men det var et kjent merke hvertfall

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:28   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk

Vi har nettop kjøpt piggfrie dekk. Continental, Viking ett eller annet 3, det var vel det jeg fikk med meg. De kostet 1000 kr per dekk inkl montering og avbalansering, og har vært testvinnere tre år på rad.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:34   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk

Vet ikke hva vi har på bilen jeg
Tror det er Pierelli (eller noe slik, vet ikke hvordan det skrives).
Men det er piggfritt i allefall, innimellom burde jeg nok hatt pigger men men.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:05   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterdekk

Vi har ikke lagt om enda men vi har pigg dekk som vi skal ha på bilen, continental.


Sist redigert av Tinka : 20-10-06 kl 23:05. Årsak: Glemte stor forbokstav.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 14:33   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdekk

Har bytta til vinterdekk på ene bilen - piggdekk. Skal bytte på den andre etter hvert, piggdekk der også.
Ene bilen har Continental, men har ikke sjekka den andre.

Jeg disponerer begge bilene for tida, fordi gubben har gipsa fot - så jeg kjører den som har sommerdekk inntil videre

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:23   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterdekk

Vi har piggfrie dekk på begge bilene (piggdekkgebyr er sure penger og vi har klart oss fint med piggfrie dekk i flere år). På min bil (firmabil) er vinterdekkene lagt på (det fikses på jobben heldigvis..) - helt nye dekk, men hvilket merke, nei det aner jeg ikke....

Bil nr to har fortsatt sommerdekkene på. Mannen hadde planer om å skifte dekk i dag men det ble visst bare med planene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:18   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk

Vi har ikke skiftet dekk enda men må vel gjøre det snart. Vi har helt ny bil og jeg aner ikke hvilket merke det er på dekkene. Men vinterdekkene er i hvertfall helt nye. Det er piggfrie dekk, det har jeg fått med meg.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:15   #14
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdekk

Hakoon er et godt billigmerke, så du har nok ikke kjøpt katta i sekken der.
Vi kjører vel på Nokian nå, men det er nok siste sesong for dem.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no