Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av gråfarge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-19, 23:49   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Valg av gråfarge

Jeg er på leting etter en gråfarge og trenger litt hjelp.

Kriterier:
1. Den skal være hovedfarge i alle åpne arealer, dvs. inngangsparti, ganger, stue, kjøkken, altså rom som ikke lukkes med en innvendig dør.

2. Den må være varmgrå, tror jeg.

3. Vi skal ha hvite tak, men ikke kritthvite, jeg har lenge trodd at Tåkedis fra Jotun var "the one", men denne gjør at evt dører m/lister blir seende møkkete ut iflg Jotun.

Alle gulv kommer til å være i en og samme farge, utenom bad selvfølgelig. Det blir en eik, men ikke typisk nordisk eik, denne er litt varmere i fargen.

Så - hvilken gråfarge bør jeg vurdere?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 00:06   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Ascott
Grå Harmoni

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 00:10   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Sveve. Den passer til det meste. Vi har den på begge gutterommene, kombinert med koksgrå og hvit på eldstemann sitt rom, og lyseblå på minstens rom. Vi har Letthet på lister og karmer, og de passer veldig fint sammen. Det samme møbler og ferdigmalt i Bomull.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 00:36   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Jeg klipper og limer inn alle forslag. Har laget meg en inspo.bok hvor jeg setter sammen alle mulige kombinasjoner av tapeter, fargeprøver, stoffbiter.

Tusen takk for tips!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 01:03   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Har du sett denne artikkelen om gråfarger?

https://boligpluss.no/diy/slik-velge...iktig-grafarge

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 01:09   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har du sett denne artikkelen om gråfarger?

https://boligpluss.no/diy/slik-velge...iktig-grafarge

Tusen takk!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 08:15   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Jeg skulle velge samme tone som taket, bare med mye mer hvitt i taket.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 08:55   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skulle velge samme tone som taket, bare med mye mer hvitt i taket.

Jeg har plukket ut alle gråtonene som heter S1502-Y, S2502-Y, S3502-Y osv etter å ha lest artikkelen Charlie la ut i går.

Antikkgrå er nemlig S2502-Y, eggehvit|bomull er 0502-Y. Så jeg ender nok på den scalaen for å være "safe".

Dører, vinduer og kjøkkeninnredning er 0502-Y.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 10:51   #9
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Jeg har Skumring overalt. Elsker den. Kan ikke uttale meg om den er varm eller kald, for det klarer jeg ikke å se (for noen farger, ikke bare denne).

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-19, 22:39   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Jeg landet på antikkgrå når vi malte, og har ikke angret på det. Det bomullshvite ser hvitt ut og den er akkurat passe mørk etter min mening.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-19, 23:28   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Smooth white er også veldig fin, passer til alle hvitfarger. Vi valgte den i hele utleiedelen vår da vi pusset opp i fjor.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-19, 23:44   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Nå har jeg hentet litt store fargeprøver på grå og hengt på en stor eggehvit vegg. Alle som kommer innom er med på poll, pt. leder Antikkgrå. Grå Harmoni på nr 2.
Comfort Grey og Ascott har ingen foreløpig.
Niobe - Jeg fant ikke Sveve, kan det være en annen leverandør enn Jotun?

Blandt beboerne som har samme adresse som meg er det 3-1 mellom de 2 på 1. plass. Jeg er redd Grå Harmoni blir litt mørk. Mannen ser for seg et hus med 50 shades of Grey, og har valgt lys antikk grå på sitt kontor. Jeg skal ha farger på rom med dør, så mitt kontor får faktisk fargen Fløyel og Blek Rosa og det er, tro det eller ei, tilfeldig!!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-05-19 kl 23:49.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-19, 09:34   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av gråfarge

Vil du virkelig ha grått over alt? Når jeg ser boligannonser med det blir jeg helt svimmel. Ser ut som det ligger en fargeløs dis over hele kåken. Har ellers som du skjønner ingen forslag om gråfarger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no