Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Allergivennlig spisested i Oslo?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 11:26   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Allergivennlig spisested i Oslo?

Jeg har en tråd liggende, men har ikke fått svar på dette spørsmålet, så jeg prøver meg igjen her med en mer spesifikk tråd om bare dette.

Finnes det noe spisested i Oslo som det er greit å gå for en som ikke skal ha melk og gluten?

Noen som har erfaring? Jeg gruer meg sånn for å løpe rundt og lete etter plasser jeg kan få i meg mat. :redd for å sulte:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:33   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

All sympati for problematikken rundt restauranter og ting man ikke kan spise.

Hva med japanske restauranter? Lite melk og gluten i asiatisk mat?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:37   #3
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

det er et sted rett ved vår frue( kirken ikke psykehuset) den veien som går vekk fra ullevåldsveien neden for kirka ....etteller annet bad står det...vegetar /vegansk veldig bra!

Der har du i allefall full oversikt over hva som er i maten og det smaker godt og er fullværdige måltider.
Jeg skal innom en butikk rett ved i løpet av uka så jeg kan finne eksakt addr og navn

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:40   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Skal dere med eller uten barn? Om dere skal uten barn og skal ut på kvelden og spise, burde det være uproblematisk på de fleste litt bedre steder å informere om allergier ved bordbestilling. Det gjorde jeg et par ganger da jeg var gravid, og fikk da tilpassede retter. Ellers har jeg dessverre ingen gode forslag.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:42   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Det er mulig det. Jeg må finne en plass som kan servere fisk, kalkun (ikke kylling) og lam uten gluten og melk. Og som ikke koster en million liksom. Blir spennende dette. Om jeg ikke finner noe, så kan jeg jo alltids bare kjøpe en salat fra salatbaren på Meny å spise, men det er jo på en måte veldig kjedelig i mange dager og to ganger om dagen mens de andre spiser andre gode ting. Første gangen på mange år at vi tør oss avgårde på hotell, ellers har vi bodd hos familie og sånn slik at vi kan lage mat selv. Jeg gru-gleder meg. Det går helt sikkert mye bedre enn jeg frykter. Men som den kontrollfreaken som jeg er, så hadde jeg synes det var kjekt med en restaurant eller to som jeg visste var safe.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:46   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

era: høres flott ut.

MinaX: Vi reiser med barna, og kommer nok ikke til å spise så veldig sent.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:04   #7
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Jeg skjønner godt problem-stillingen din. Hva med å prøve en fiske-restaurant der du kan få grillet fisk, poteter og kokte grønnsaker eller salat?

De har sikkert noe på menyen som er barne-vennlig i tillegg.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:09   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Lillesøsteren min og mammaen min pleier å spise på hare krishna-restauranten Krishna Cuisine på Majorstua, men sist vi var der måtte de flytte, og visste ikke hvor ennå. De har alltid et melk- og glutenfritt alternativ.

Indiske restauranter bruker sjelden glutenholdig mel, og hvis man velger grill uten saus eller biryani får man eventuell saus ved siden av. De bruker ofte yoghurt og fløte i sausene.

Kinesiske og japanske restuaranter jevner som oftest med maismel, og bruker lite melkeprodukter, men det kan forekomme endel msg.

Plaza bruker forresten ikke gluten i noen av sine sauser, men det kan nok være melkeprodukter i dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:12   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Selger de fiskekaker på fiskerestaurant? (Ungene)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 17:17   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

På Marrakech (ved Rådhuset) har de glutenfri mat pga at en av de ansatte har et barn med cøliaki...
Dolly Dimples har glutenfri pizza, og samme med nyåpnede Eataly på Aker Brygge (ikke dyrt ).

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 17:54   #11
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Jeg vet ikke 100% altså, men tror alltids du skal finne noe. Ei venninne er både laktose og gluten intolerant, og hun har som regel ikke problemer med å finne noe å spise når vi går ut. Vi holder oss dog til mye asiatisk.
Kommer med noen forslag som kan være aktuelle.

Zenzi tror jeg du kan finne noen gluten og laktosefrie retter (tror hvertfall de har noen gryteretter og slikt). Dette er et takeout sted med helt fantastisk mat. Er muligens noen krakker der ol. men maten er laget for å kunne nytes i f.eks en park.

På Helios sin go organic
burde dere hvertfall finne noe.

Ellers vil jeg tipse dere om å holde dere unna sentrum. Ikke er det særlig hyggelig der for tiden, samtidig som maten kan bære preg av masseproduksjon.

Lykke til og ha en fin tur!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 18:11   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Var innom Helios i dag, og cafeen er stengt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:19   #13
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Var innom Helios i dag, og cafeen er stengt.

For godt?!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:22   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Du kan vel få noe "egenkomponert" om du ber om det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:25   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Takk for gode tips. Joika: Ja, det er gjerne mulig, men det hadde vært så kjekt om det fantes noen som hadde akkurat det, slik at jeg slipper å få satt sammen tre retter til en, som egentlig ikke passer helt sammen, men det er de eneste ingrediensene som er gluten og melkefrie, og på en dyr restaurant, for jeg har endel protein jeg ikke skal ha også, jeg kan bare spise fisk og kalkun (og kanskje litt lam om det er godt stekt, men ofte vil ikke magen min ha det heller, og jeg vil ikke ha vrang mage på tur. Og siden det er så begrenset og jeg må ha rent kjøtt siden farsemat ofte er blandet ut og det ikke finnes noe særlig utvalg av de matsortene, så må vi på en litt fin restaurant, og da blir det dyrt osv. Det er komplisert og jeg har ikke overskudd til å lete, eller overskudd av penger, sammen med en lyst på noe godt å spise, og ikke bare spise salat med egg).

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Ellers vil jeg tipse dere om å holde dere unna sentrum. Ikke er det særlig hyggelig der for tiden,

Hva mener du?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:27   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Jeg var i sentrum i dag. Greit de bygger mye der, men det er ikke over alt.
Har heller ikke merket noe kvalitetsforskjell på maten i og utenfor sentrum. Ikke sånn generelt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:31   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

For godt?!

Nei, det håper jeg ikke! Jeg glemte å spørre, jeg var bare i butikken og så at de hadde rensket hele kjøkkenet og drev og trillet et digert kjøleskap ut eller inn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:40   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

på santinos har de glutenfri pasta (trenger ikke bestilles), de fleste asiatiske steder er ok. hvis du liker sushi og er nøye med soyasausen, så ta med egen glutenfri soyasaus. jeg vil egentlig anbefale å se deg ut noen restauranter, og ringe og høre, evt bestille bord på forånd og be om at de planlegger i forveien. selv skal jeg i familiemiddag på homenkollen restaurant om et par uker, og de har fått beskjed om å lage maten glutenfri (evt eget til meg), det var ikke noe problem i fjor, i alle fall! (der er det dessuten barnevennlig, og med en herlig utsikt).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:46   #19
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Nå ser jeg at jeg burde selvfølgelig ha spesifisert litt mer. Tenkte på området rundet jernbanetorget, ikke hele sentrum . Hele området skal bli så pent så pent, men det ser ikke ut nå i byggestria.

Synes absolutt det er kvalitetsforskjell på maten i de mest trafikkerte delene av sentrum enn bare litt unna allfarvei ja. Er svært sjeldent jeg er i det jeg definerer som "sentrum-sentrum" ( rundt Karl johan, egertorvet, stortorvet osv, der det er mest "shoppingturister") for å spise, men blir som regel skuffa om jeg prøver meg.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:50   #20
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allergivennlig spisested i Oslo?

Men på Mr Hong ( i sentrum ) har de jo mongolsk buffet hvor man kan plukke rått kjøtt, fisk og grønnsaker og gi til en kokk som steker det for deg. Der kan du jo styre om helt hva du vil spise

Har ikke spist der på utrolig lenge, men husker jeg synes maten der var knallgod da.

Du kan jo også se etter steder som selger vietnamesisk mat som f.eks ferske vårruller, de inneholder ikke melk eller gluten. De burde jo ha noe i Paleet kjelleren.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 08-07-08 kl 19:55.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no