Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kalendergaver

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-06, 11:30   #41
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Må bare abonere på denne tråden.

Synes egentlig at tinkeliten er for liten til adventskalender enda, men harn har fått en veldig fin med nisser av tanta si - så vi må vel finne på noe å legge i den. Kanskje små bilder vi kan kikke på og snakke litt om. Heldigvis er det kun veldig små lommer som ikke rommer stort mer enn ca fire rosiner og et hårstrikk - men han bruker jo ikke det da. Tror heller ikke han skjønner så mye av aktivitetslapper enda.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 11:41   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Nå fikk jeg en idé som jeg ikke tror jeg skal bruke selv, men kanskje noen andre er interessert. Da Lillegutt var rundt to, laget jeg et lite album til ham, et sånt lite med plastlommer som man stikker bilder inn i, med bilder av alle i familien. Gjerne bilder av dem sammen med ham, hvis vi hadde det. Vi bor langt unna all familien vår, så han ser dem ikke så ofte, og jeg tenkte dette kunne være en fin måte å lære hvem alle var og bli bedre "kjent" med dem. De fleste nære familiemedlemmene var med på flere bilder, så han kunne kjenne dem igjen der, og så hadde vi også noen bilder av venner. Han var veldig glad i dette albumet og "leste" det i filler, og jeg tror faktisk det hadde litt å si for å lære ham at dette var folk som var del av vår familie og som spiller rolle, selv om han ikke så dem ofte.

Jeg kan tenke meg at dersom man f.eks. lager et "familietre" på et stort ark, så kan det være ett bilde hver dag i adventskalenderen - enten kan man lime på ett bilde hver dag, eller man kan lage luker man skal åpne og finne bilder bak. Eller man kan gjøre det enklere og dele ut ett bilde hver dag til å putte inn i et slikt lite album.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 11:44   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Skilpadda: Tusen takk for påminnelsen! Har hatt store planer om å lage et slikt album selv - men har utsatt det til ztjerna ble større. Nå er han stor nok. Tror jeg skal laminere bildene, ta hull i de med hullemaskin og sette de sammen med tykk tråd slik at de tåler røff behandling og kos.

Kanskje jeg får det ferdig før jul tilogmed? Det er lov å håpe.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 11:47   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

God ide Skilpadda!

Kanskje jeg skal lage noe slikt til poden!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 14:37   #45
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergaver

Mye gode tips her!

I fjor kjøpte jeg et sett med bondegårdsdyr, og delte ut et dyr hver dag. Sånn passe populært etterhvert, det ble kanskje litt for ensformig i lengden Får prøve å være litt mer kreativ i år.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:09   #46
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Da er problemet løst for i år.

Vi fant et kjempefint og ganske stort puslespill i bokhandelen i går, viste det til lillemann som begynte å bli utålmodig i vogna. Sambo lurte oss ut, og kjøpte hele puslespillet. Da vi kom hjem så vi at det var hele 28 brikker (det er sånn med en figur til hvert hull - som toåringen mestrer godt). Tenkte han skulle få plata og et par brikker første dagen, så en brikke hver dag - og kanskje et par ekstra på julaften. Da har vi noe å drive med fram mot jul.

Jeg er superfornøyd med meg selv, og fortjener litt skryt for å være ute i god tid.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:20   #47
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg holder på å lage aktivitetskalender jeg. Blir ett par gaver også, der vi må leite etter gaven.

Jeg har kjøpt inn en bok(tassen feirer jul), ett par bondegård-dyr, en CD med julemusikk og noe en stjerne til å henge i vinduet hans.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:19   #48
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg bestilte truser fra nok200 jeg. Storebror kommer til å bli kjempefornøyd når han får absolutt alle sine yndlingsfigurer på trusene sine.
Hadde aller helst sett at det var boxershortser, men det hadde de ikke.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:25   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Idag har jeg fått kjøpt endel av kalendergavene, her er et par ideer som dukket opp under handleturen:

Pokemonkort, som gutten min er veldig begeistret for (en pakke inneholder 9 kort, så jeg tar 1 eller 2 i hver pakke).
Julekort med frimerke som han kan skrive på og sende til noen.
Blåhai-refleks til å feste på glidelåsen.
Tykke gode fargeblyanter i metalliske farger han ikke har fra før. ("Løs vekt")

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:32   #50
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En liten stabel mynter til sparegrisen

Vi har sparebøsse hjemme. Iblant gir jeg vesla noen mynter hun kan putte på. Rett som det er er svaret "nei takk" til pengene.
Hun har ikke helt forstått the value of money, tror jeg...

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:33   #51
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Vi skal lage familiekalender vi! En dag på kvar, slik at vi tilsammen får seks gåver kvar. Ungane sine er klare og det vart;

Storebror på 4:
Svampebobtøfler
Supermannpysj
"Biler"såpe
Cd, Egners 16 beste og Karius og Baktus
Dvd, Robotene
Kjevle

Lillesøster på 1 år;

Hårspenner
Hårbørste
Dvd, Teletubbies
Trelabyrintleike frå Åhlens
Badekarmaling
Cd, Vi har ei tulle med øyne blå, Wenche Myhre.

Mannen;

Badekarmoro med invitasjon til badekar
Simpsons sokker
Boksershorts

Og så må han få litt god kaffi og slikt. Og eg har laga mi ønskeliste og sendt på mail til mannen

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:37   #52
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Datteren vår fikk "Den sorte dame" til bursdagen sin. Vi har kjøpt flere Sabeltann-figurer til henne, og de skal brukes i kalenderen.
Ellers: Ørevarmere som blinker - 20 kroner hos Europris.

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:11   #53
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Inspirert av Kasias kunstboktråd, og siden tiden begynner å renne ut, kanskje et lite fotoalbum i kortstørrelse og 24 kunstkort fra museumsbutikker kan være en overkommelig i-siste-liten løsning?

Det er forresten også viktig at alle husker Fars Julekalender. Den skal, som alltid, bestå av: En Kasse Pils.

Ben "gift wrap optional" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:40   #54
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg begynte en gang og må nok bare fortsette om ikke det skal bli ramaskrik. Men det er ørste gang jeg har handlet inn til to kalendere. Storesøster får masse strikker, spenner og annet dilldall. Hun er da en liten prinsessa (i følge henne selv er hun ekte prinsesse). Lillebror får deler til brio togbane og noen småbiler og litt sånt. Må kjøpe nye nissedrakter og luciakjole i år, så 13. desember vanker det en ny luciakjole til prinsessa og den dagen de skal ha nissefest i barnehagen henger det en ny nissedrakt til dem hver på kalenderen. Mangler 4 dager på lillebror sin, så det med mynter var smart. Får henge det på noen av de dagene storesøster er hos faren sin.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:41   #55
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

W ønsket seg veldig "sånn pakkekalender" og da har mamman ordnet det.
Bla gjorde jeg som Nenne og bestilte en del gaver på www.alveslottet, de kom i postkassen i dag. Har ikke sett på de enda - må vente til ungene er i seng.
Ellers har jeg kjøpt malerpenseler, litt julepynt, julelys til å henge i vinduet på rommene, sko til dukkene, en bil osv. Pepperkakebaking, en kinotur osv, står også i planen.

Her var det jo mange tips.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:03   #56
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Siden jeg har 3 barn og alle 3 får en litan pakke hverdag, innrmmer jeg at det blir litt godt i kalenderen.
De får stooort sett det samme alle 3 også.
Men det er både luer og ullfleece sokker som havner i den også.

På pepperkakebakingsdagen får minsten kjevl og noen former. De to største skal få en Griseflax lodd hver.

Høydepunktet blir nok i år som i fjor en svipptur til Danmark (gratisturer vi har fått) I fjor var det med gratisbiletter til Stena Line fra Isbilen, (uten minsten)
I år er det med billetter mamam og pappa har fått på Colorline. Minsten skal vøre med men ikke mannen min. Men skal ha med foreldrene mine da.
(må inrømme at jeg er litt selvpiner når jeg tar med meg ungene og foreldrene mine på båttur uten å a gubben ed)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:16   #57
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Vi har snakket en stund om at guttungen skal få Lego (duplo)- dyrehagen i julegave. Han elsker å leke med den i barnehagen i den grad han slipper til. Så foreldra mine og vi spleisa, og han får en figur i julekalenderen hver dag, og resten innpakket i den store esken på julaften. Det blir den dyre gaven han får i år.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:19   #58
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er forresten også viktig at alle husker Fars Julekalender. Den skal, som alltid, bestå av: En Kasse Pils.

Eeh. Kan mor få det samme?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:32   #59
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Eeh. Kan mor få det samme?


Selvfølgelig

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:35   #60
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver

Da er 72 små pakker i hus

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no