Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 16:49   #961
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Hvis han ikke blir funnet skyldig etter alt som er kommet fram her, og de totalt usannsynlige forklaringene hans, så vil det bli totalt umulig for alle ofre å anmelde overgrepssaker.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:08   #962
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg tenker at MYLs dager som bistandsadvokat nok er over.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:10   #963
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Lurer på om vi noen gang får vite hva som foregår i hodet til forsvarsadvokaten. Det hun sa om ansvar er helt himsides, og det hun vite. Prøver hun å kjøre ham i grøfta?

banana er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:12   #964
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har virkelig mistet all respekt for MYL. Jeg forstår hun har en jobb å gjøre, men må man virkelig forkaste alt som heter prinsipper og verdighet?

Men igjen, begår jeg et lovbrudd jeg helst vil slippe unna med, så er hun rette advokaten.

Enig i første avsnitt.

Men ikke i det siste lenger, hun har mistet all troverdighet på at hun har personlig integritet. Forsvarer sin oppgave er å prøve på at den tiltalte skal få en rettferdig dom, ikke at man skal frifinne folk som åpenbart har gjort gale ting. Jeg hadde tenkt at det var et indisium på at jeg var skyldig, om jeg hadde hatt henne som forsvarer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:13   #965
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Lurer på om vi noen gang får vite hva som foregår i hodet til forsvarsadvokaten. Det hun sa om ansvar er helt himsides, og det hun vite. Prøver hun å kjøre ham i grøfta?

Vi kan vel ikke håpe på en erklæring som fritar henne fra taushetsplikten heller. Jeg synes hun er direkte ufin.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:14   #966
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Hva i alle dager mener hun her?

Sitat:

kl. 15.43
Larsen: - Dere kan egentlig se litt bort fra hotellovernattingene. Hvis de har hatt samleier, har de fleste skjedd andre steder.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:19   #967
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Enig i første avsnitt.

Men ikke i det siste lenger, hun har mistet all troverdighet på at hun har personlig integritet. Forsvarer sin oppgave er å prøve på at den tiltalte skal få en rettferdig dom, ikke at man skal frifinne folk som åpenbart har gjort gale ting. Jeg hadde tenkt at det var et indisium på at jeg var skyldig, om jeg hadde hatt henne som forsvarer.

Godt poeng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 17:33   #968
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i alle dager mener hun her?

Det er jo nesten en innrømmelse!

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 18:13   #969
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg håper han dømmes etter bevisene, men man kan jo aldri vite. Tenk om flertallet av juryen er slike folk som skriver i kommentarfeltene i vg og Dagbladet?

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 19:13   #970
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg har prøvd å forstå og forsvare MYL, men der mistet hun meg, gitt.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 19:20   #971
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Dersom BT har gjengitt korrekt så sier MYL her at jenta lyver.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 19:26   #972
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Hun viste til at jenten da hun var 12 år gammel fortalte til en psykolog at hun helst ville flytte til nabofamilien fordi de fraskilte foreldrene hennes kranglet så mye.

- Vanskelige familieforhold
- Vi hørte fra nabokonen at jenten løy henne midt opp i ansiktet da hun ble spurt om det var sant at hun ville flytte, sa Larsen.

Hun var 12 år. 12!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 19:33   #973
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Dersom BT har gjengitt korrekt så sier MYL her at jenta lyver.

Får ikke opp artikkelen. Men en av dem lyver jo, begge kan ikke snakke sant.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 19:43   #974
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Aftenposten melder at lagretten/juryen skal komme med sin kjennelse på onsdag. Vet man det allerede nå at de skal bruke så kort tid? Jeg mener jeg leste tidligere i dag at ingen vet når kjennelsen faller, at juryen bruker den tiden de trenger. Noen som kan oppklare for meg?

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 20:01   #975
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Aftenposten melder at lagretten/juryen skal komme med sin kjennelse på onsdag. Vet man det allerede nå at de skal bruke så kort tid? Jeg mener jeg leste tidligere i dag at ingen vet når kjennelsen faller, at juryen bruker den tiden de trenger. Noen som kan oppklare for meg?

De sa at dom faller i morgen på TV2-nyhetene også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 20:03   #976
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Da stemmer nok det.
Jeg tenker umiddelbart at det er et godt tegn, at juryen er samstemte og enige, og at det betyr at han blir dømt.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 21:56   #977
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Det som jeg syns er så rart er hvordan Øygard og de rundt han hele tiden prøver å sverte jenta i media og alle som støtter henne også.

Jenta og hennes krets har virkelig vært mye flinkere til å holde saken i retten, og ikke satt frem påstander om han i media.

Og hvordan kan han bruke den dumme floskelen om far- datter forhold som forsvar, med den kommunikasjonen de har hatt seg i mellom.

Utifra det som har kommet frem under de to rettssakene, er det ingen tvil om at de har hatt en seksualisert tone seg imellom. Og der burde han hatt forstand nok til å stoppe. Jeg fester svært liten lit til hans forklaringer, de fremstår som oppspinn.

Jeg tror han ville blitt frikjent med strategien i innrømme usømmelig adferd, hvorfor har han ikke valgt den veien tro?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 22:00   #978
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Min personlige teori er at han har en personlighet(forstyrrelse) som gjør det utenkelig for ham å innrømme at han har gjort noe som helst galt noen gang. Det stemmer godt med hvordan han har oppført seg før og under rettssakene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 22:11   #979
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg er lagrettemedlem her i fylket, og stort sett bruker vi max en dag på å avgjøre skyldspørsmålet.Jeg har sittet i ganske mange saker og aldri brukt mer enn 4 timer, selv store og svært alvorlige staffesaker av en helt annen natur enn denne.
Vi sitter "innelåst" uten kontakt med omverdenen til vi er enige. 7 av 10 må stemme for skyldig for at vedkommende skal dømmes.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 21-05-13, 23:00   #980
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Takk for informasjon, Susse. Da var det nok jeg som misforsto estimert tidsbruk i første omgang.
Jeg tror likevel han vil bli dømt skyldig. Ellers enig i pøbelsaras betraktninger.

skyfri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no