Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 18:32   #901
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jah, for det har ikke skjedd noe i Norge som har vært mer alvorlig og som media har engasjert seg mer i det siste tiåret, eller toåret eller året. Jammen ...

Det er jo ikke sikkert de har fått det med seg. Det virker jo som om de lever litt etter sine egne lover og regler i forhold til hva som er rett og galt og sånt.

Det kan jo og ha vært et dialektproblem.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 18:40   #902
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Når en går så bastant ut som han broren, så er det virkelig spesielt å ikke ha lest det som er tilgjengelig av sakens fakta. Han sier bare det han har hørt av tiltalte.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 18:43   #903
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Godt poeng, PK. Det er jo mulig at riksdekkende nyheter ikke oversettes til Vågåsk.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 20:01   #904
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Det oppsummerer mine følelser om denne saken akkurat nå.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 20:13   #905
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg forstår ikke at media er så ukritiske i måten de slipper Øygards talerør til på. De må hoppe bukk over Vær varsom-plakaten.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 21:01   #906
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Poenget (for forsvaret) er vel at det ikke er beviser for sex.

Det er klart. Og å understreke at hun var "med på det" mener jeg i større grad hentyder til at noe seksuelt fant sted, enn kjærester-men-ikke-sex-strategien.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 00:21   #907
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg har diskutert på FB idag. En sjarmør i 50-årene klarte å lire utav seg at "Det er alltid to sider av en sak".
"Og hva er den andre siden av saken her mener du? At en 13 år gammel jente har lurt en mann på drøye 50 til å ha sex med henne?"

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 00:30   #908
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Det er alltid to sider, ja. I denne saken er det nok en som snakker sant og en som juger. Jeg blir satt ut av sånne folk. Hvorfor er det så mane idioter i verden?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 00:50   #909
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er alltid to sider, ja. I denne saken er det nok en som snakker sant og en som juger. Jeg blir satt ut av sånne folk. Hvorfor er det så mane idioter i verden?

Når jeg blir dikator, sier jeg bare :mohaha:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 10:52   #910
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er alltid to sider, ja. I denne saken er det nok en som snakker sant og en som juger. Jeg blir satt ut av sånne folk. Hvorfor er det så mane idioter i verden?

Det kan jo vere at ho og lyg litt eller holder tilbake informasjon. Det veit vi jo ikkje sikkert. Men det er uansett liten tvil om at han lyg og at han har gått langt over streken for det som er tillatt å gjere med eit barn under 16 år.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 10:56   #911
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det kan jo vere at ho og lyg litt eller holder tilbake informasjon. Det veit vi jo ikkje sikkert. Men det er uansett liten tvil om at han lyg og at han har gått langt over streken for det som er tillatt å gjere med eit barn under 16 år.

Det kan godt hende hun lyver litt, ja. Men å hevde at hun har funnet på dette med all den dokumentasjonen som foreligger, er jo helt på viddene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 10:58   #912
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det kan jo vere at ho og lyg litt eller holder tilbake informasjon. Det veit vi jo ikkje sikkert. Men det er uansett liten tvil om at han lyg og at han har gått langt over streken for det som er tillatt å gjere med eit barn under 16 år.

Det er jo det som ER tvilen. Det er ikke ulovlig å snakke våggåsk griseprat med småjenter. Det er ekkelt, men ikke straffbart. Det er heller ikke ulovlig å dele rom, frivillig, med en som har fått foreldrenes tillatelse til å dra på tur med deg.

Det som er ulovlig, er hvis de har hatt sex. Hun sier ja. Han sier nei. Jeg vet hvem jeg tror på, men det betyr jo ingenting.

Hvis han bare hadde sagt: "ja, jeg innrømmer å ha gått over streken, jeg viste dårlig dømmekraft, jeg skal ikke bortforklare, dette var dustete av meg. Men jeg har ikke hatt sex med henne." #itwasntme. Ja, da er jeg helt sikker på at han aldri hadde blitt dømt. Det finnes ingen fysiske bevis for noe annet enn griseprat.

Nå har han heldigvis vært så dum at han har rotet seg inn i løgner fordi han trodde han kunne redde både friheten og ryktet sitt. Da blir det en ren troverdighetssak. Men at noen tror på ham; at han har vært litt dust men ikke hatt sex med henne - det synes jeg ikke er overraskende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 11:17   #913
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo det som ER tvilen. Det er ikke ulovlig å snakke våggåsk griseprat med småjenter. Det er ekkelt, men ikke straffbart. Det er heller ikke ulovlig å dele rom, frivillig, med en som har fått foreldrenes tillatelse til å dra på tur med deg.

Det som er ulovlig, er hvis de har hatt sex. Hun sier ja. Han sier nei. Jeg vet hvem jeg tror på, men det betyr jo ingenting.

Hvis han bare hadde sagt: "ja, jeg innrømmer å ha gått over streken, jeg viste dårlig dømmekraft, jeg skal ikke bortforklare, dette var dustete av meg. Men jeg har ikke hatt sex med henne." #itwasntme. Ja, da er jeg helt sikker på at han aldri hadde blitt dømt. Det finnes ingen fysiske bevis for noe annet enn griseprat.

Nå har han heldigvis vært så dum at han har rotet seg inn i løgner fordi han trodde han kunne redde både friheten og ryktet sitt. Da blir det en ren troverdighetssak. Men at noen tror på ham; at han har vært litt dust men ikke hatt sex med henne - det synes jeg ikke er overraskende.

Det er ikke lov å utvise seksuelt krenkende adferd. Paragraf 201 i straffeloven omhandler dette og han kunne blitt dømt for den vågå'ske grisepraten, se f.eks. her: http://www.dagsavisen.no/samfunn/for...le-mot-oygard/.

banana er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:01   #914
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Han har jo fine tilhengere, da, som må ty til snikinnmelding av andre i FB-gruppen sin.
http://www.varden.no/nyheter/snikinn...gard-1.7889688

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:02   #915
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er ikke lov å utvise seksuelt krenkende adferd. Paragraf 201 i straffeloven omhandler dette og han kunne blitt dømt for den vågå'ske grisepraten, se f.eks. her: http://www.dagsavisen.no/samfunn/for...e-mot-oygard/.

Ja, men påtalemyndigheten har valgt å tiltale ham for grovere brudd, og dermed kan han ikke dømmes for dette. De har på en måte satset alt på et annet kort. Høyst sannsynlig fordi de tror at de kan få ham dømt.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:05   #916
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Selvsagt er det retten som skal dømme ham, men for meg fremstår ikke saken slik lenger at det bare er snakk om ord mot ord og at ingen beviser finnes.

Alt som har kommet opp av meldinger og skypelogg underbygger at det har eksistert både et kjæresteforhold og et seksuelt forhold om man tar av de spesielle dialektbrillene. Jeg kjenner svært få som utbroderer sexen på SMS selv om de har sex med hverandre.


I tillegg er Øygard tatt i løgn etter løgn, eller unnskyld - han husker ikke, eller har en helt ubegripelig forklaring. Etter all den roingen må han begynne få gode armmuskler om ikke annet. Fosterfaropplegget faller jo helt fra hverandre i forhold til meldingene.


Så kommer to tidligere elskerinner, unnskyld kjærester, som tegner det samme bildet av ham. Jeg tror neppe disse damene er en del av et komplott mot den snille, flotte ordføreren.


At jenta lyver om noe kan godt hende. De fleste mennesker lyver om små og store ting, men troverdigheten hennes kan jeg ikke se er svekket, heller hevet i form av nytt meldingsmateriale som er kommet frem.

Selv om jeg godt kan tro at man i sluttprosedyren kommer tilbake til Øygards stakkars bror, som har det så vondt og vanskelig, men som nå husker at jenta brukte Øygards mobil. Jenta har selvsagt gjennom flere år bygget opp en meldingsbase med meldinger sendt til seg selv via Øygards mobiler. En skikkelig manipulerende liten sak, ikke sant? Mye sterkere på alle måter enn en ordfører med mye makt og stort nettverk både i, og utenfor egen kommune, og i begynnelsen med et pressekorps i ryggen der mange hadde vansker med å se saken fra to sider.


Har man fulgt saken faller det meste på sin egen urimelighet, og jeg vet helt sikkert hva jeg selv hadde kommet til om jeg satt i juryen. Juryen er vanlige mennesker, som deg og meg.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:05   #917
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er ikke lov å utvise seksuelt krenkende adferd. Paragraf 201 i straffeloven omhandler dette og han kunne blitt dømt for den vågå'ske grisepraten, se f.eks. her: http://www.dagsavisen.no/samfunn/for...le-mot-oygard/.

Ja, men hvis han skulle blitt dømt for det, måtte han vært tiltalt for det. Og det valgte påtalemyndigheten å utelate fordi de tok ut tiltale etter "sterkere" paragrafer som ville slått i hjel tiltale etter den paragrafen du nevner. Med forbehold om at jeg har forstått det riktig, jeg er ikke jurist.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:08   #918
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, men påtalemyndigheten har valgt å tiltale ham for grovere brudd, og dermed kan han ikke dømmes for dette. De har på en måte satset alt på et annet kort. Høyst sannsynlig fordi de tror at de kan få ham dømt.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, men hvis han skulle blitt dømt for det, måtte han vært tiltalt for det. Og det valgte påtalemyndigheten å utelate fordi de tok ut tiltale etter "sterkere" paragrafer som ville slått i hjel tiltale etter den paragrafen du nevner. Med forbehold om at jeg har forstått det riktig, jeg er ikke jurist.

Jeg vet det. Det jeg skrev var et svar til Candy Darling som har skrevet at vågå'sk griseprat med småjenter ikke er straffbart.

banana er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:11   #919
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Han kunne blitt siktet for seksuelt krenkende atferd, men det er ikke sikkert at han hadde blitt dømt for det heller. Det er jo ikke sånn at det er ulovlig å si bryst til barn, eller fortelle groviser. Det må være krenkende eller uanstendig atferd.

JEG mener jo at han er en ekkel kvalming, men det skal litt til å dømmes til uanstendig atferd uten bevis på blotting og påtrengende bilder/slibrigheter, tenker jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 16-05-13, 12:12   #920
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Selvsagt er det retten som skal dømme ham, men for meg fremstår ikke saken slik lenger at det bare er snakk om ord mot ord og at ingen beviser finnes.

Alt som har kommet opp av meldinger og skypelogg underbygger at det har eksistert både et kjæresteforhold og et seksuelt forhold om man tar av de spesielle dialektbrillene. Jeg kjenner svært få som utbroderer sexen på SMS selv om de har sex med hverandre.


I tillegg er Øygard tatt i løgn etter løgn, eller unnskyld - han husker ikke, eller har en helt ubegripelig forklaring. Etter all den roingen må han begynne få gode armmuskler om ikke annet. Fosterfaropplegget faller jo helt fra hverandre i forhold til meldingene.


Så kommer to tidligere elskerinner, unnskyld kjærester, som tegner det samme bildet av ham. Jeg tror neppe disse damene er en del av et komplott mot den snille, flotte ordføreren.


At jenta lyver om noe kan godt hende. De fleste mennesker lyver om små og store ting, men troverdigheten hennes kan jeg ikke se er svekket, heller hevet i form av nytt meldingsmateriale som er kommet frem.

Selv om jeg godt kan tro at man i sluttprosedyren kommer tilbake til Øygards stakkars bror, som har det så vondt og vanskelig, men som nå husker at jenta brukte Øygards mobil. Jenta har selvsagt gjennom flere år bygget opp en meldingsbase med meldinger sendt til seg selv via Øygards mobiler. En skikkelig manipulerende liten sak, ikke sant? Mye sterkere på alle måter enn en ordfører med mye makt og stort nettverk både i, og utenfor egen kommune, og i begynnelsen med et pressekorps i ryggen der mange hadde vansker med å se saken fra to sider.


Har man fulgt saken faller det meste på sin egen urimelighet, og jeg vet helt sikkert hva jeg selv hadde kommet til om jeg satt i juryen. Juryen er vanlige mennesker, som deg og meg.

Selv om forsvaret fremstiller dette som en ord mot ord-sak, og er freiidige nok til å tilkalle et vitne som forteller om at 12% av alle overgrepssaker er falskt anmeldt, så tenker jeg at juryen husker hele bildet. Og aktor kommer nok til å minne dem på alt de har hørt i rettsalen.

jeg vet også hva jeg ville ha kommet frem til hvis jeg satt i juryen. Og så tenker jeg at det sjelden har vært slike saker med så omfattende bevis før, og at en frikjennelse i denne saken ville vært et alvorlig skudd for bauen for alle overgrepsofre og en stor trussel for rettsikkerheten her i landet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no